Pagina 1 van 1
240 turbo gevonden
Geplaatst: 30.11.2005 - 16:00
door jessev40
He hallo, nee ik zit niet in het verkeerde tabblad.. ik ben namelijk op zoek naar een 240 turbo en ik heb er een gevonden voor een denk ik mooie prijs aleen ik wil wat meer weten van deze auto en van de 240's in het algemeen, waar moiet je op letten en wat zijn dingen die geld gaan kosten. volgend jaar is het een oldtimer hij is uit 81 ( dus een van de eerste turbo's) zijn er manieren om te kijken wat er met die auto allemaal is gebeurt eigenaaars / onderhoud enz
ik hoor het graag
grt Jesse
Re: 240 turbo gevonden
Geplaatst: 30.11.2005 - 16:41
door V480-S60
jesse schreef:ik ben namelijk op zoek naar een 240 turbo en ik heb er een gevonden voor een denk ik mooie prijs aleen ik wil wat meer weten van deze auto en van de 240's in het algemeen, waar moiet je op letten en wat zijn dingen die geld gaan kosten. volgend jaar is het een oldtimer hij is uit 81 ( dus een van de eerste turbo's) zijn er manieren om te kijken wat er met die auto allemaal is gebeurt eigenaaars / onderhoud enz
ik hoor het graag
grt Jesse
Ja, Ja,
Ook al op zoek naar een 240 en dan nog wel een Turbo.
Kijk even op de Weblog van Volvorider (Hier ook op het forum actief). Die heeft op veel vragen al een antwoord.
En pas op met een '81-er die kunnen vaak op de vreemdste plaatsen doorgeroest zijn.
Voor vorige eigenaars, probeer het bij de garage waar ie in onderhoud is geweest. (Zal moeilijk zijn met zo'n auto) of anders via de RDW. Die hebben een speciale service om huidige eigenaren met vorige eigenaren in contact te brengen. (niet gratis en afhankelijk van het feit of de vorige eigenaar dat wil.)
En voor veel meer 244/245 Turboplezier
www.volvolvo.nl
Re: 240 turbo gevonden
Geplaatst: 01.12.2005 - 19:11
door Robbert242DL
jesse schreef:He hallo, nee ik zit niet in het verkeerde tabblad.. ik ben namelijk op zoek naar een 240 turbo en ik heb er een gevonden voor een denk ik mooie prijs aleen ik wil wat meer weten van deze auto en van de 240's in het algemeen, waar moiet je op letten en wat zijn dingen die geld gaan kosten. volgend jaar is het een oldtimer hij is uit 81 ( dus een van de eerste turbo's) zijn er manieren om te kijken wat er met die auto allemaal is gebeurt eigenaaars / onderhoud enz
ik hoor het graag
grt Jesse
Vooral de Turbo zelf moet je goed controleren of deze niet gescheurd is.
Daarnaast roest! Kijk bij de volgende punten zeker:
- achterklep open en achter de bekleding kijken bij de wielbakken waar het reservewiel zit (sedan)
- wielranden goed voelen
- dorpels goed nakijken (vooral onder de deuren in de hoeken!)
- raamsponingen (vaak roest onder de strips, erg lastig te zien!)
- bodem
Uiteraard bij een proefrit de volgende zaken proberen:
- kleur van de pluim (geen olielekkage of koppakking)
- stationair lopen van de motor
- koude start.
En eigenlijk nog veel meer. Een goede Turbo is altijd duur. Onder de 1500 euro moet je rekening houden met problemen!!
Geplaatst: 02.12.2005 - 15:42
door jessev40
Hoi robbert, super bedankt voor je tips, ik wil idd. binnenkort een proefrit gaan maken en dan weet ik tenminste waar ik op moet letten. (prijs ligt ook boven die 1500 :? )
Oja en nog even een vraag: waar is die 'vrijloop' voor, ik bedoel hoe werkt dat.. knopje op de pook ( zie txt van oranjeauto.nl: "..drukknopje in plaats van het bekende schuifknopje voor de bediening van de overdrive zijn verdere aanpassingen in het interieur. De overdrive wordt nu automatisch uitgeschakeld bij het terugschakelen."
ik heb daar totaal geen ervaring mee (v40 rijder he..
ik hoor het wel grt en bedankt
Jesse
Geplaatst: 02.12.2005 - 20:12
door Robbert242DL
jesse schreef:Hoi robbert, super bedankt voor je tips, ik wil idd. binnenkort een proefrit gaan maken en dan weet ik tenminste waar ik op moet letten. (prijs ligt ook boven die 1500 :? )
Dan kun je een mooi exemplaar hebben, of je wordt helemaal besodemietert. kijk niet op een uurtje meer of minder als je dan gaat kijken!
Oja en nog even een vraag: waar is die 'vrijloop' voor, ik bedoel hoe werkt dat.. knopje op de pook ( zie txt van oranjeauto.nl: "..drukknopje in plaats van het bekende schuifknopje voor de bediening van de overdrive zijn verdere aanpassingen in het interieur. De overdrive wordt nu automatisch uitgeschakeld bij het terugschakelen."
Nog nooit gezien, maar als je in zijn 4 rijdt kun je door dat knopje de overdrive inschakelen, schakel je terug naar zijn 3 dan deactiveert automatisch de overdrive, met het schuifknopje moet je deze handmatig uitschakelen
ik hoor het wel grt en bedankt
Meld je aan op www.volvolvo.nl, daar zitten alle 200-zielen die hebben er veel verstand van! en graag foto's :razz:
Jesse
Re: 240 turbo gevonden
Geplaatst: 08.12.2005 - 15:23
door thuuR
V480-V40 schreef:
En pas op met een '81-er die kunnen vaak op de vreemdste plaatsen doorgeroest zijn.
Ik heb daar een verfijndere versie van gehoord en dat is dat de fabriek in Belgie een tijdje voorzien werd van wat minderwaardig staal door de leverancier.
Maar inderdaad: meer info op volvolvo.nl
Gr

Re: 240 turbo gevonden
Geplaatst: 08.12.2005 - 22:23
door +++t blijft behelpen+++
thuuR schreef:V480-V40 schreef:
En pas op met een '81-er die kunnen vaak op de vreemdste plaatsen doorgeroest zijn.
Ik heb daar een verfijndere versie van gehoord en dat is dat de fabriek in Belgie een tijdje voorzien werd van wat minderwaardig staal door de leverancier.
Maar inderdaad: meer info op volvolvo.nl
Gr

dat laatste is dus een heel hardnekkige fabel.
Klok en klepel verhaal:
Onwaar
sterker nog: de delen worden geperst in Zweden en dan verscheept
wat wel waar is, is dat het staal indertijd niet verzinkt was, en dat er een veel hoger gehalte aan gerecyceled staal in zat. dat veroorzaakte de roest.
probleem is intussen volledig onder de knie
Geplaatst: 13.02.2006 - 22:16
door henqui
Dan heb ik zeker geluk gehad...
Geplaatst: 14.02.2006 - 09:13
door V480-S60
henqui schreef:Dan heb ik zeker geluk gehad...
Hey henqui, ook al hier.
Ja jij hebt gewoon geluk gehad.