Pagina 1 van 2

945

Geplaatst: 17.06.2009 - 22:42
door newby
Hello, ben nieuw hier. Maar heb al veel nuttige informatie gevonden. Dank hiervoor.

Ik ben me aan het orienteren op een Volvo. Wat ik nu op het ook heb is een 945 uit 97. Ik kan alleen in ale grote autosites niks terugvinden over de 945. Is dit eigenlijk gewoon de 940?

Het gaat om een type Malmo. Te koop in Nijmegen.
Weet iemand wat type Malmo inhoud?

Veel dan alvast.

Geplaatst: 17.06.2009 - 22:46
door volvorider
Voor meer info over de 900 serie kijk eens op mijn web-log. Ook voor aankooptips.

Malmo is een uitvoering is ook terug te vinden bij autoweek.

Geplaatst: 17.06.2009 - 22:48
door volvorider
940 is de algemene naam
945 staat voor 900 serie, 4 cilinder 5 deuren of wel een estate uitvoering.
944 staat voor 900 serie, 4 cilinder, 4 deuren of wel een sedan uitvoering.

Geplaatst: 17.06.2009 - 23:05
door newby
Ah bedankt. Klinkt logisch. Maw de 945 is de 940 station.
De 965 is dan de 900 serie 6 cilinders en 5 deurs :-)

Heb Malmo teruggevonden op autoweek. Dit type is slechts een half jaar in produktie geweest. Van juni tot oktober 1996. Weet iemand hiervoor de reden?

Geplaatst: 17.06.2009 - 23:21
door volvorider
965 redenatie klopt, is dus een estate.
Bij volvo spreekt met van een estate en geen station.

Volvo heeft in de laatste productiejaren van de 945 verschillende uitvoeringen gehad Malmo behoorde tot de sportievere. Limited Edition, polar en ook uitvoeringen.

Geplaatst: 17.06.2009 - 23:32
door Stinky
is het deze? Heel duur! verkeerde kleur. wel lage km stand :)

Geplaatst: 17.06.2009 - 23:43
door Frederik Welvaert
Stinky schreef:is het deze? Heel duur! verkeerde kleur. wel lage km stand :)
Ik vind het kleur zeker niet misstaan!
Leuke motor ook, ik heb nog met de 940 2.0 van m'n ouders mogen rijden, maar die 2.3 is wel ietwat pittiger :)
Kilometers lijken me echter wel hééél laag (zeker voor een Volvo van die leeftijd, hij is nog niet ingereden zelfs!)
Over de prijs geef ik je volledig gelijk, die is veel teveel voor een wagen van die leeftijd, ook al heeft ie zo weinig kilometers. Je vind gemakkelijk recentere Volvo's voor dat geld!

Geplaatst: 18.06.2009 - 08:29
door sappie
ppFreddy schreef:
Stinky schreef:is het deze? Heel duur! verkeerde kleur. wel lage km stand :)
Ik vind het kleur zeker niet misstaan!
Leuke motor ook, ik heb nog met de 940 2.0 van m'n ouders mogen rijden, maar die 2.3 is wel ietwat pittiger :)
Kilometers lijken me echter wel hééél laag (zeker voor een Volvo van die leeftijd, hij is nog niet ingereden zelfs!)
Over de prijs geef ik je volledig gelijk, die is veel teveel voor een wagen van die leeftijd, ook al heeft ie zo weinig kilometers. Je vind gemakkelijk recentere Volvo's voor dat geld!
vind hem wel echt supermooi!! maar inderdaad wat aan de prijs.
met zo weinig km's....staat ie niet al drie jaar stil of zo dan?
Had ooit een 850 met maar 87.000 gezien, bleek dat ie al 6 jaar bij dezelfde dealer stond :shock:

Geplaatst: 18.06.2009 - 13:54
door piet22
De info over de speciale uitvoeringen van de 940 in 1997 en 1998 vind je hier op de tweede pagina:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... n&start=25

Geplaatst: 18.06.2009 - 15:58
door newby
Haha
Dat is inderdaad de volvo die ik bedoelde.
mag ik jullie bedanken voor alle nuttige informatie.
Ik zal eens bellen met de dealer voor meer informatie en houd jullie op de hoogte als er iets meldenswaard is.

Geplaatst: 21.06.2009 - 22:55
door newby
Hier mijn update; ik zie de charme van zo'n klassieker. Mijn vriendin heeft gevetood. Kan de stress niet aan van een oude auto ;)

Dus het wordt toch en V70 of XC70. Moderner, maar kost ietjse meer natuurlijk :(

Geplaatst: 21.06.2009 - 23:45
door Frederik Welvaert
Stress van een 945? Leg eens uit wat de stress is om daarmee te rijden? Een 940 rijdt echt super relaxed hoor

Geplaatst: 22.06.2009 - 15:28
door volvorider
newby schreef:Hier mijn update; ik zie de charme van zo'n klassieker. Mijn vriendin heeft gevetood. Kan de stress niet aan van een oude auto ;)

Dus het wordt toch en V70 of XC70. Moderner, maar kost ietjse meer natuurlijk :(
Stress? Toch niet hopelijk van de kosten...want die liggen bij een V70 of XC70 een stukje hoger.
Een 900 serie is erg betrouwbaar en staat binnen de top 10 van auto's ouder dan 15 jaar bij de TUV lijsten.

Geplaatst: 22.06.2009 - 18:29
door whitehorsekart
Grappig: wij hebben na 3 1/2 jaar de V70 2,4 weggedaan en weer een 940 LPT estate gekocht omdat die betrouwbaarder is en goedkoper in onderhoud.

De electronica van de V70 is nét als bij bijna alle andere "modernen" een bron van irritatie. Je moet 'm nieuw kopen en niet langer dan drie jaar rijden. (niet-)zelfdimmende spiegel; met elkaar (niet-) pratende sloten etc.
Mooie auto wel, en ook stiller dan de 940.

Over het 945 gebeuren: ergens in de '80er jaren heeft Volvo die aanduiding laten vallen. Alle 900 serie en 240 serie's heten 940 960, 240, 260.
Daarvoor was het 242, 244, 245 etc.

ps onze 940 is een Malmö van augustus 1995: leren bekleding, cruisecontrol, afstandsbediening, turbovelgen 16', electrische ramen ook achter.

Geplaatst: 22.06.2009 - 19:00
door Fat Rat
whitehorsekart schreef:Grappig: wij hebben na 3 1/2 jaar de V70 2,4 weggedaan en weer een 940 LPT estate gekocht omdat die betrouwbaarder is en goedkoper in onderhoud.

De electronica van de V70 is nét als bij bijna alle andere "modernen" een bron van irritatie. Je moet 'm nieuw kopen en niet langer dan drie jaar rijden. (niet-)zelfdimmende spiegel; met elkaar (niet-) pratende sloten etc.
Mooie auto wel, en ook stiller dan de 940.

Over het 945 gebeuren: ergens in de '80er jaren heeft Volvo die aanduiding laten vallen. Alle 900 serie en 240 serie's heten 940 960, 240, 260.
Daarvoor was het 242, 244, 245 etc.
Meen dat het voor de 700 serie nooit gebruikt is en dat het voor andere modellen met of rond model '83 is vervallen.

Geplaatst: 22.06.2009 - 19:06
door whitehorsekart
Trouwens: die groene is inderdaad heel apart: bovenop de Malmö extra's : Sperdiferentieel, Electrische stoelverstelling, DVD stereo navigatie ( klapscherm ), Parkeersensoren etc. . Maar teveel geld naar mijn smaak. euro 6500 komt eerst, en da's al meer dan je normaal voor een goede 940 betaalt. Je kunt een goede vinden voor véél minder en die kilometerstand zegt mij niet zoveel: 500.000 moet toch makkelijk te halen zijn zonder al teveel narigheid.

Geplaatst: 25.06.2009 - 22:28
door newby
Nou brengen jullie me toch weer een beetje aan het twijfelen.
Ik voel best voor een oudere, betere, en goedkopere auto.
Een 940 of 960 dus. Lux genoeg voor mijn smaak. Autoclimate en cruise control + skies achterin en ik ben al tevreden.

Ik ga volgende week op vakantie met een trouw 960 rijder. Dus dat wordt leuk discussieren en fantaseren, want ik had zelf oogje laten vallen op een xc70 bij blueskens.

@ppFreddy met stress bedoel ik een auto die vaak kapot gaat, en waar je dus niet op kunt vertrouwen.
Voor mij is een auto primair een vervoermiddel dat moet werken. Daarna komt pas de leuk.

Geplaatst: 26.06.2009 - 21:48
door volvorider
newby schreef:Nou brengen jullie me toch weer een beetje aan het twijfelen....... met stress bedoel ik een auto die vaak kapot gaat, en waar je dus niet op kunt vertrouwen.
Voor mij is een auto primair een vervoermiddel dat moet werken. Daarna komt pas de leuk.
Dus is het verstandig om een 940/960 aan te schaffen, minder onderhoud, minder sores.

Geplaatst: 27.06.2009 - 03:35
door Frederik Welvaert
newby schreef:@ppFreddy met stress bedoel ik een auto die vaak kapot gaat, en waar je dus niet op kunt vertrouwen.
Voor mij is een auto primair een vervoermiddel dat moet werken. Daarna komt pas de leuk.
ow, ok, ik had het anders begrepen...
maar dan nog kan ik het nog steeds weerleggen. Zoals volvorider al zegt is de 940 goedkoop in onderhoud en is het een heel betrouwbare wagen. In de bijna 15 jaar dat mijn ouders met een 940 reden kan ik me maar 1x herinneren dat ie dienst weigerde en er kosten aan waren, verder niks.

Geplaatst: 27.06.2009 - 22:59
door newby
Ah, mijn zoektocht continues; hoe verhoudt de 940 zich tot de 850?
Heeft iemand belangrijke inzichten hierover?