Pagina 1 van 1
Bedrijf achter Volvo
Geplaatst: 17.06.2009 - 22:55
door newby
Hello,
ik heb een algemene vraag en wil daar niemand mee beledigen. Maar ik heb nu een paar avonden genoten van de discussies op dit forum, en ik krijg de inruk dat er met moderne Volvo's wel eens wat mis gaat. Dat ze, met andere woorden, niet meer zo degelijk zijn en lekker rijden als het merk in mijn beleving was.
Zijn de moderne series v70 en xc en v90 inderdaad minder dan de 850 en 950/960.
Zo ja, heeft dit misschien te maken van de overname door een Amerikaans bedrijf? Ford was het dacht ik. Wanneer heeft die plaatsgevonden. Weet iemand dat?
Geplaatst: 17.06.2009 - 23:30
door PeerTronic
Heb hier ergens op het forum 1998 gelezen, klopt dat?
Overigens wil ik bestrijden dat Ford de oorzaak van de problemen is. Ondanks duidelijke klasse verschillen, en design verschillen, is Ford in mijn ervaring een heel degellijke, prettig dynamische auto. Maar het blijf t een Ford. Veel blik voor je geld zei laatst iemand maar wel wat saai. Het chasis van de Mondeo wordt gedeeld met de V70 en die van de Focus met de V50.
Geplaatst: 18.06.2009 - 03:36
door Pas259
Elk merkt kampt wel met problemen, ik denk mede door het aantal groeiende elektronica.
Geplaatst: 18.06.2009 - 07:46
door Richard
Heeft denk ik ook eerder met de electronica te maken. De vroegere generaties hadden dar veel minder last van. Ford heeft hier weinig mee van doen. Als je kijkt hoeveel V70's bijvoorbeeld meer dan 2ton hebben gelopen zonder erg grote problemen valt het allemaal best mee.
Geplaatst: 18.06.2009 - 14:45
door Johan
IK ken het bedrijf waar veel kabelbomen worden gemaakt voor Volvo (Delphi in Izmir - Turkije) en ook voor de Mondeo overigens om te kijken of wij het fabricage proces konden verbeteren v.w.b. yields etc.
We waren hiermee erg snel klaar want dit is een zeer goed bedrijf met zeer doordacht ingerichte processen op alle aspecten wat vermoedelijk ook samenhangt met het over het algemeen probleemloze karakter vwb de electronica in een Volvo.
Dan kan ik over VW nog wel ander verhalen vertellen :

Geplaatst: 18.06.2009 - 16:18
door newby
Dank dit is geruststellend. Tuurlijk alle merken hebben weleens problemen. Ik las alleen veel klachten over volvo dealers en kreeg de indruk dat de nieuw modellen (in verhouding) iets meer op design zaten dan degelijkheid. Op het oog zeg maar meer sportiviteit en minder kwaliteit.
ikzelf rijd al jaren zonder issues in een audi. Maar dat is misschien gewoon mazzel.
Toch heb ik er een beetje genoeg van en wil nu de switch gaan maken.
Geplaatst: 18.06.2009 - 17:20
door Geus
Ik denk dat het met de Volvo-dealers ook niet anders is als bij de anderen. Voor mij is een garagebedrijf (dealer of niet) sowieso toch een soort bedrijf waar je een klik mee moet hebben en een vertrouwensrelatie mee op moet bouwen. Proberen en als het niet bevalt verder kijken.
Wat voor Volvo heb je op het oog?
Geplaatst: 21.06.2009 - 12:56
door Schuurmanneke
De vele elektronica maakt auto's minder degelijk dan jaren terug. Echter zie je ook veel problemen bij de eerste injectie motoren. Die computers gaan vaak kapot.
Volvo heeft veel degelijkheid in huis, en dat merk je. Ga je naar merken als Opel, VW, Peugeot, Citroen of Renault dan kun je er wel eens een weekabbonement van de dealer bij krijgen.
Elektronica komt heel precies. Weerstanden in kabels kunnen veel ellende veroorzaken. Simpel gezegd, een kabel die veel moet buigen kan op den duur minder signaal gaan geven (bandkabel in stuur airbag bv). Hierdoor onstsaan vervelende, dure ongemakken.
Tegenwoordig word alle elektronica gekoppeld aan een CanBus systeem. Dit is weer veel betrouwbaarder, omdat het gedigitaliseerd signaal is. Digitale signalen hebben een vast adres, waardoor problemen sneller te lokaliseren zijn. Nadeel..... CanBus is als het ware een lus van alle componenten. Een breuk in kabel, geeft heel veel storingen, zodat je auto wellicht niet meer rijdt.
Qua volvo, geen zorgen maken! Naar mijn mening zijn ze technisch één van koplopers.
Geplaatst: 21.06.2009 - 13:01
door vin940
[quote="Schuurmanneke"]De vele elektronica maakt auto's minder degelijk dan jaren terug. Echter zie je ook veel problemen bij de eerste injectie motoren. Die computers gaan vaak kapot.
En waar komt deze waarheid vandaan????
Ach
Geplaatst: 21.06.2009 - 14:19
door gnd
Het hangt er allemaal een beetje vanaf.
M'n eerste V50 was een nachtmerrie. :evil:
Daarna zijn er diverse V50 door mij bestuurd. Met die latere V50's heb ik nooit tussen de beurten door bij de garage geweest.
Ik denk zo dat bij hele nieuwe modellen de kansen op software problemen wat hoger liggen dan bij wat 'rijpere' modellen.
Bij ons op de zaak is er altijd wel iemand met een maandagochtend auto en dat is niet merk gebonden.
Mijn advies is: wacht tot een model een jaartje op de markt is, dan zijn de meeste software bugs en updates wel bekend.
Maar ja, dat is mijn mening, er zijn nog heel veel andere meningen.
Cheers,
GND
Geplaatst: 21.06.2009 - 16:40
door Msuidgeest
Met Volvo is weinig mis, denk ik. Een V90 is niet veel meer dan een opvolger van de 960 estate, een soort voorbode om de S- en V-nummering te gaan gebruiken rond 1998.
Dat Ford het moederbedrijf is, moeten we blij mee zijn. Ford is in staat om zijn nevenmerken met rust te laten en zo een eigen lijn te laten ontwikkelen. Zie Jaguar en Range Rover: dat zijn met geen geweld een Ford te noemen. Je ziet dan weer wel dat ze elkaars spullen gaan gebruiken.
Mooi tegenvoorbeeld: een Rolls Royce met de airco-bediening van een BMW 7. Wil je dat als je 6 ton neerlegt voor een auto? Dat bedoel ik met het feit dat Ford zijn nevenmerken met rust laat.
Geplaatst: 21.06.2009 - 16:50
door Gast
Volgens mij zijn Jaguar en Land Rover inmiddels niet meer van Ford...
Geplaatst: 11.08.2009 - 23:30
door newby
@Geus ik ben terug van vakantie maar heb nog niet besloten over het model. Was in gezelschap van een vriend met een 960 met Red Block. Hele krachtige en mooie station.
Ben zelf gecharmeerd van de looks van de XC70 maar wil dan of een recenter model en dat wordt al snel prijzig, of een oud model en die zijn er weinig.
Kom eigenlijk uit op een late (oud-model) V70, al dan niet awd, 960, en de v90.
aan beide heb ik een paar gezien die leuk zouden kunnen zijn;
v70
http://www.bluekens.nl/index.php?option ... r&Itemid=6
gebrekkige historie en vreemd prijsverschil
V90
http://www.hennesautomobielen.nl/occasi ... ition/2011
960
http://www.schmidt-gemert.nl/auto/?av=1 ... at_Benzine
Moet nog wel onderhandelen dan

Geplaatst: 11.08.2009 - 23:35
door mightyspawn
Wow zat vandaag op de weg, zoals iedere dag haha, maar iig in de verte een blauwe auto en dacht kijk een s60/80. Kwam steeds dichterbij en kwam me dat vervelende blauwe logo me tegemoet. Een mondeo zal t dan wel geweest zijn. Wat lijken die veel op de s60/80. Snap niet dat ze dat doen. Vroeger waren Fords echt misbaksels. Kijk eens naar de Fords van midden jaren 90. Om te huilen. Toch niet om in te denken dat Ford en Volvo in de jaren 80 of 90 samen alles zouden delen. Een Red block in een Ford, haha. Dan zouden er nu nog heel wat meer Fords rond rijden.
Jammer eigenlijk dat al die merken niet meer hun eigen ding doen.
Geplaatst: 12.08.2009 - 00:05
door den toerist
PeerTronic schreef:Heb hier ergens op het forum 1998 gelezen, klopt dat?
.
Overname gebeurde in 1999. :?