Pagina 1 van 5
Volvo V90???????
Geplaatst: 01.12.2005 - 13:44
door Znef
Effe een vraagje: ik reed reed vannacht achter een Volvo waarvan ik eerst dacht dat het een 850 of V70 was (was donker he), maar op de koffer stond V90 (kon ik lezen als ik er aan de lichten achter stond). Ik was eerst aan het twijfelen of ik het wel goed zag, maar mijn passagier las hetzelfde. Plakjes verwisseld of bestaat dit echt? Want hier heb ik echt nog nooooooooooit van gehoord :-k
Re: Volvo V90???????
Geplaatst: 01.12.2005 - 14:04
door bart simpson
Znef schreef:Effe een vraagje: ik reed reed vannacht achter een Volvo waarvan ik eerst dacht dat het een 850 of V70 was (was donker he), maar op de koffer stond V90 (kon ik lezen als ik er aan de lichten achter stond). Ik was eerst aan het twijfelen of ik het wel goed zag, maar mijn passagier las hetzelfde. Plakjes verwisseld of bestaat dit echt? Want hier heb ik echt nog nooooooooooit van gehoord :-k
De 960 estate heette vanaf januari 1997 (echt) de V90, deze is met die aanduiding maar 1 jaar gelevert geworden.
Geplaatst: 01.12.2005 - 17:27
door Gast
Hierbij de foto van de voorkant van de (Duitse) brochure.

Geplaatst: 01.12.2005 - 17:44
door +++t blijft behelpen+++
Geplaatst: 06.12.2005 - 23:47
door v40pokemon
het neusje (en ook de kont) is geleverd als 960 vanaf '94 en werd eind'96 begin '97 omgedoopt tot v90. Vanaf dat moment ook in 2 verschillende 3.0L motoren tw 180pk en 204pk. In de 960-periode ('94-'97) kende men alleen de 2.5 (170pk) en de 3.0(204pk) de eerste modellen (opvolger 760) was alleen als 3.0 (204) te krijgen
Geplaatst: 05.01.2006 - 20:59
door xc70-fan
vraag is natuurlijk wanneer komt er een nieuw v90.
eingenlijk is er boven de v70 de laatse jaren weinig gebeurd.
Geplaatst: 05.01.2006 - 21:18
door bart simpson
xc70-fan schreef:vraag is natuurlijk wanneer komt er een nieuw v90.
eingenlijk is er boven de v70 de laatse jaren weinig gebeurd.
Wat heeft het voor zin? iets XC90 achtigs van +/- 1800kg op een lager chassis.. dat is vandaag de dag onverkoopbaar, wat werd er nu eigenlijk aan V90's verkocht?
Geplaatst: 05.01.2006 - 21:23
door volvorider
Ik ben van mening dat er juist behoefte is aan een V90. De opvolger van de 940/960.
Een V70 is qua ruimte geen alternatief voor een 940/960. De V70 is tenslotte de opvolger van de 850.
Geplaatst: 05.01.2006 - 21:25
door bart simpson
volvorider schreef:Ik ben van mening dat er juist behoefte is aan een V90. De opvolger van de 940/960.
Een V70 is qua ruimte geen alternatief voor een 940/960. De V70 is tenslotte de opvolger van de 850.
Dan verschillen we daarover van mening, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat daar een markt voor zou zijn.
Geplaatst: 06.01.2006 - 03:43
door volvov40t4
makrt is er zeker voor.
Want je wil ruitme, comfort en luxe.
(en dus geen zwabberende nep-jeep, zonder goede versnellingsbak)
Geplaatst: 06.01.2006 - 07:52
door bart simpson
volvov40t4 schreef:makrt is er zeker voor.
Want je wil ruitme, comfort en luxe.
(en dus geen zwabberende nep-jeep, zonder goede versnellingsbak)
Grote estates in het hogere prijssegment zijn niet de makkelijkste auto's, ook in de US is daar geen vraag meer naar... ikzelf denk dat een V70 een prima alternatief was voor de 940/960
Geplaatst: 06.01.2006 - 10:31
door Ben
Op de RAI zag ik een hele mooie opvolger. Die gaat er vast wel komen in de een of andere vorm.

Geplaatst: 06.01.2006 - 11:56
door volvov40t4
Bart Simpson zei:
Grote estates in het hogere prijssegment zijn niet de makkelijkste auto's, ook in de US is daar geen vraag meer naar... ikzelf denk dat een V70 een prima alternatief was voor de 940/960
in de usa zijn er veel meer concurrenten op het SUV gebied. Bovendien zijn de SUV daar goedkoper en intressanter om te rijden.
Ik blijf overtuigd dat SUV's veel duurder rijden dan grote stations.
Geplaatst: 06.01.2006 - 12:00
door Ben
volvov40t4 schreef:in de usa zijn er veel meer concurrenten op het SUV gebied. Bovendien zijn de SUV daar goedkoper en intressanter om te rijden.
Ik blijf overtuigd dat SUV's veel duurder rijden dan grote stations.
Dat is absoluut waar. Vandaar dat er altijd een vraag naar Estates zal zijn. Zeker in Europa waar de brandstof nog aanzienlijk duurder is dan in de VS.
Geplaatst: 06.01.2006 - 12:42
door bart simpson
Ben schreef:volvov40t4 schreef:in de usa zijn er veel meer concurrenten op het SUV gebied. Bovendien zijn de SUV daar goedkoper en intressanter om te rijden.
Ik blijf overtuigd dat SUV's veel duurder rijden dan grote stations.
Dat is absoluut waar. Vandaar dat er altijd een vraag naar Estates zal zijn. Zeker in Europa waar de brandstof nog aanzienlijk duurder is dan in de VS.
De V70 is (o.a) concurrent van een Audi A6 Avant, een MB E Combi en een BMW 5 serie Touring, vanwaar maken deze Europese merken geen BMW 7 serie Touring, of een A8 Avant of een MB S Combi? zij menen dat er geen markt voor is, en een 940 opvolger in de prijsklasse van +/- € 60.000,-- is geen 940 opvolger meer.
De US had altijd een heel groot pragramma van grote estates, die zijn vrijwel volledig afgelost door SUV's en MPV's.. ik ben bang dat er voor die schitterende Volvo VCC geen markt is.
Geplaatst: 06.01.2006 - 13:26
door menjo
SUV's zijn in de VS al over hun top. Daar willen ze nu milieuvriendelijke auto's rijden, dat is helemaal hip. Het gaat niet voor niets zo slecht met Ford en GM in de VS, die hebben nagelaten hier op in te spelen.
Ik denk ook dat er voor een nieuwe 960 geen grote markt is, de mensen die dat willen, willen volgens mij eigenlijk gewoon een oude 960 (maar dan niet een 10 jaar oude ocassion), niet een nieuw model 960 (die toch altijd tegen zal vallen, voorwielaandrijving enzo).
Geplaatst: 06.01.2006 - 15:24
door bart simpson
menjo schreef:SUV's zijn in de VS al over hun top. Daar willen ze nu milieuvriendelijke auto's rijden, dat is helemaal hip. Het gaat niet voor niets zo slecht met Ford en GM in de VS, die hebben nagelaten hier op in te spelen.
Het is de markt die dicteert wat een fabrikant dient te leveren.. ikzelf zie voor een grote estate geen markt, zo'n "ding" is met de beste wil van de wereld niet zuinig en/of licht te maken.
Geplaatst: 06.01.2006 - 15:48
door volvorider
bart simpson schreef:
De V70 is (o.a) concurrent van een Audi A6 Avant, een MB E Combi en een BMW 5 serie Touring......en een 940 opvolger in de prijsklasse van +/- € 60.000,-- is geen 940 opvolger meer.
Maar bedenk dat de eerste V70 uit 1997 ook vanaf 32.000 euro verkrijgbaar was en nu kost de instapper al bijna 39.000 euro.
Die prijzen staan niet stil. Ook een Volvo 940 Turbo in 1992 kostte reeds 40.000 euro!
En maar te zwijgen over de 960 met een vanafprijs van 36.000 in 1994. De laatste V90 liep tussen de 36.000 en 52.000 euro acht jaar geleden van de rol. Qua ruimte zat er geen verschil tussen de 940 en de 960. alleen op motorisch gebied, op achteras en op comfort (uitgezonderd van de polars)
Daarom denk ik dat de V90 er wel zal komen, mogelijk ook met een lichtere motor. Maar de veranderingen gaan bij Volvo zo snel dat het nog alle kanten kan op gaan met deze conceptcar. En de motorblokken van vroeger zijn natuurlijk alleen nog maar in de (neo)klassiekers te vinden.
Geplaatst: 06.01.2006 - 16:04
door bart simpson
volvorider schreef:bart simpson schreef:
De V70 is (o.a) concurrent van een Audi A6 Avant, een MB E Combi en een BMW 5 serie Touring......en een 940 opvolger in de prijsklasse van +/- € 60.000,-- is geen 940 opvolger meer.
Maar bedenk dat de eerste V70 uit 1997 ook vanaf 32.000 euro verkrijgbaar was en nu kost de instapper al bijna 39.000 euro.
Die prijzen staan niet stil. Ook een Volvo 940 Turbo in 1992 kostte reeds 40.000 euro!
En maar te zwijgen over de 960 met een vanafprijs van 36.000 in 1994. De laatste V90 liep tussen de 36.000 en 52.000 euro acht jaar geleden van de rol. Qua ruimte zat er geen verschil tussen de 940 en de 960. alleen op motorisch gebied, op achteras en op comfort (uitgezonderd van de polars)
Daarom denk ik dat de V90 er wel zal komen, mogelijk ook met een lichtere motor. Maar de veranderingen gaan bij Volvo zo snel dat het nog alle kanten kan op gaan met deze conceptcar. En de motorblokken van vroeger zijn natuurlijk alleen nog maar in de (neo)klassiekers te vinden.
Een Volvo 944 2.0 Turbo SE sedan koste incl. leer, airco en alu velgen
€ 27.204,-- in 1992.
Ik help het je hopen dat er een grote Volvo estate komt ik vind die VCC magistraal mooi, alleen moet je op flinke vanafprijzen gaan rekenen en ik denk niet dat Volvo daar iets in verkopen gaat aan de Volvorijders van vroeger... mede daardoor geloof ik er ook niet in.
Geplaatst: 06.01.2006 - 18:15
door Ben
Bart, voor elke auto is een markt. En als dat niet de markt van de Volvo-rijders van vroeger is gaat ie dat in de toekomst wel worden.
De 850 rijders van nu hadden in 1992 ook geen 35.000 gulden over voor de auto waar ze nu in rijden. En kijk eens hoe blij ze zijn.
Met die Bordeaurode GLT van mij van destijds is vast ook nog wel iemand blij
