Radiobediening op stuur inbouwen S40 (V50 en C30)

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Gebruikersavatar
Citrofieltje
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.12.2009 - 22:43
Locatie: RoTTerdam

Klinkt interessant, makkelijk in te bouwen en erg handig om zo de radio te bedienen.
Ik ben een echte Hollander die het weer is zo goedkoop mogelijk probeert te krijgen.

Ik vond deze link .
Als ik het goed begrijp 212 Kronen, omgerekend in Euros is dat ongeveer delen door 10, dus grofweg 22 euro ex porto.
Ik spreek 0,0 Zweeds dus ga mijn buurman is vragen of dit klopt en als het zo is dat te bestellen daar.
Volvo V50 Advantage 1.6d Start/Stop
Voorheen: Citroen C4 Coupe VTS
Gebruikersavatar
Christopher
3rd Gear member
Berichten: 468
Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:34
Locatie: Flevoland, Nederland

Je gaat het wel moeilijk krijgen; Wel een Volvo rijden maar op dit soort dingen bezuinigen. Heb je wel de goede auto gekocht? Want onderdelen zijn niet goedkoop...

Bij de sloop in NL gaan ze voor 40€ tweedehands, dus dan kun je'm beter nieuw halen....
S40 2.0D - Barents Blue Momentum
Gebruikersavatar
Citrofieltje
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.12.2009 - 22:43
Locatie: RoTTerdam

Christopher schreef:Je gaat het wel moeilijk krijgen; Wel een Volvo rijden maar op dit soort dingen bezuinigen. Heb je wel de goede auto gekocht? Want onderdelen zijn niet goedkoop...

Bij de sloop in NL gaan ze voor 40€ tweedehands, dus dan kun je'm beter nieuw halen....
Ja zeker de goede auto gekocht, net nieuw en bevalt super!
Zoals ik het begrijp is het een nieuw onderdeel en ik vind het altijd een sport om via Internet de laagste prijs te vinden.
Komt nog bij dat het per post thuisbezorgd wordt en er de deur niet voor uit hoef.
Volvo V50 Advantage 1.6d Start/Stop
Voorheen: Citroen C4 Coupe VTS
merten_78
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 16.03.2010 - 09:17
Locatie: Tiel

Ik heb net ook de dummy eruit gesloopt, eerst gecheckt of de voorbereiding er ook werkelijk inzat en toen ff gauw naar auto rima in druten gereden. 25 euries, stekker erin en terugklikken zoals ie eruit kwam. Niks airbag of stuur eruit het is heel simpel.
volvo v50, 2.4i kinetic family line 2004.
Gebruikersavatar
Pé Daelemmer
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 01.01.2010 - 22:19

Als ik goed lees, en je hebt geen cruise controle dan zou de voorbereiding voor bediening aan het stuur niet aanwezig zijn????
Gebruikersavatar
everheard
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 27.10.2007 - 13:29

inderdaad, dat is wat men mij ook zei.

Ik heb trouwens ook de knop vervangen. Nog geen 2 minuten, even een bieropener aan mijn sleutelbos erin gezet tijdens "een verveelmoment" :dvoor het verkeerslicht, en hij was er al uit.......

Draadje lag al keurig op me te wachten...... klik en klaar! ;)
Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......
Volvo v50 2005 --> er is hoop..... ;)
FixyJos
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.09.2009 - 22:14
Locatie: Klimmen

Als je geen CC hebt, heb je ook geen kabeltjes ervoor in je stuur zitten. Heb een maandje geleden zelf het stuur van mijn V50 verbouwd en had gelukkig de benodigde kabel meebesteld bij Marans (www.marans.nl). Er zit midden in je stuur een connector, waarop de klaxon werkt. Dit stekkertje haal je er uit en je schroeft de massa los, vervolgens nieuw kabeltje erin connector van de klaxon vast, massa vastschroeven, ene kabeltje naar de CC kant en andere naar de Audio kant. Goed op letten dat de kabeltjes vrij zijn van de bewegende brug (zit een uitsparing in het rubber) van de klaxon en klaar. (Indien gewenst ik heb enkele foto's gemaakt...
Het is makkelijker en veiliger de airbag unit los te klikken in plaats van wrikken aan de dummy knoppen, waarbij je de hele tijd de klaxon indrukt (f*cking irritant volgens de buurman).
Maaaaar...dan komt het: software!
CC Software kost rond de Eur 230,- (als ik mij niet vergis), de radiobediening is helemaal plug-and-play, dus daar heb je geen software voor nodig (in mijn geval tenminste).
merten_78
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 16.03.2010 - 09:17
Locatie: Tiel

Dat zou ik niet weten maar je kunt die dummy er gewoon afhalen dan zie je het zelf.
volvo v50, 2.4i kinetic family line 2004.
Gebruikersavatar
Citrofieltje
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.12.2009 - 22:43
Locatie: RoTTerdam

Vanmiddag via de buurman uit Zweden de radiobedieing binnen gekregen voor 35 euro en splinternieuw :).
Direct ingebouwd en dat is inderdaad een klusje van 5 minuten. Het werkt perfect!
Wel voor inbouw even onder de motorkap in de zekeringenkast de zekering van de claxon losgemaakt, want verwijderen met zekering Claxon erin levert de nodige geuidshinder voor de buren op.
Volvo V50 Advantage 1.6d Start/Stop
Voorheen: Citroen C4 Coupe VTS
Yoranvl
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 19.07.2009 - 13:34

Bedankt voor de uitleg! Ik heb namelijk geen CC en audiobediening op het stuur en dat zou ik wel graag willen. Ik wilde beginnen om de audiobediening te bestellen maar ik las het bericht van FixyJos dat ik dan waarschijnlijk een extra kabel moet bestellen omdat deze er nu niet in zit.
En FixyJos zou je mij de foto's kunnen mailen hoe je te werk bent gegaan?
En dat kabeltje wat je hebt besteld, heb je daar nog een onderdeelnummer van??

Alvast bedankt!

Groetjes Yoran
y_o_r_a_n@hotmail.com
nvt
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 11.08.2010 - 13:18

En FixyJos zou je mij de foto's kunnen mailen hoe je te werk bent gegaan?
En dat kabeltje wat je hebt besteld, heb je daar nog een onderdeelnummer van??
Zou je ze misschien op het forum willen plaatsen? Ik zou het ook wel willen weten namelijk
FixyJos
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.09.2009 - 22:14
Locatie: Klimmen

Hoi bij deze mijn foto's, heb helaas slechts 2 bruikbare afbeeldingen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Neok
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 06.03.2009 - 21:16

Voor de "niet klussers" onder ons, bij Volvo Klijn in Heerlen hebben ze de knop ingebouwd voor 88 euro (dat is inclusief alles - btw, materiaal, uren). Of je het zelf doet of laat doen: het is het helemaal waard!
Gebruikersavatar
basvolvo75
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 07.12.2006 - 13:32
Locatie: Veluwezoom

Ik heb zojuist nav dit topic ook de knoppen ingebouwd, vanuit Zweden prima gebruikt te bestellen, het is wel even afhankelijk van je bouwjaar welke knop je nodig hebt, maar de behulpzame zweden van karstorp.com willen met behulp je VIN nummer wel even kijken welke je nodig hebt.
ik was voor een V50 uit 2004 in totaal 320SEK kwijt (35E) en binnen 2dg was het onderdeel in huis.

De dummy deelde zichzelf in tweeen bij verwijdering maar met hulp van een houten spatel was eea er inderdaad in 2 minuten uit!

succes met deze upgrade
Gebruikersavatar
rdbruin
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 02.07.2011 - 21:05

remmm schreef:yup.... Volgens mij heb ik met de vervanging van mijn sportstuur 2 van die connectoren moeten aansluiten. Dus voor mijn telefoon en radio....

Als je het zeker wilt weten, kan ik het wel even voor je nakijken. Ik heb de handleiding voor het vervangen van het stuur in mijn garage liggen. Laat maar weten....
Zou je dit eens willen nakijken? Wij hebben gisteren een 'nieuwe' S40 gekocht. Hier zou volgens de originele prijslijst een bluetooth handsfree systeem in moeten zitten (welke je neem ik aan bedien vanaf het stuur).
We hebben de dealer al gevraagd waar deze gebleven is, maar die heeft nog geen antwoord kunnen geven.

Als jij zou kunnen nakijken of die twee connector voor telefoonbediening is, dan zou ik bij ons de knoppen er eens af kunnen trekken om te kijken of die kabel er wel zit.
Patje!
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04.07.2011 - 07:19
Locatie: Utrecht

Mooi installatieschema.
Erg duidelijk en mooie foto's
Gebruikersavatar
S40 Momentum
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07.07.2009 - 20:47

ik snap niet dat alle bekabeling er al ligt, maar het enkel en alleen niet functioneert omdat er geen toetsen op zitten, maar een blinde kap.

Waarom laten ze hem niet af fabriek met stuurwielbediening komen? Kost ze dat nou zoveel meer?
Volvo V50 2.0D Edition II 2008
Audi A3 1.9 TDI Attraction 2009
Seat Ibiza ST 1.2 TDI Copa Plus 2011
Volvo S40 2.0D Momentum 2005
Volkswagen Polo 1.4 TDI Turijn 2005
Volkswagen Golf 1.6 Comfortline 1998
Volkswagen Golf 1.4 Trendline 1998
newfh
2nd Gear member
Berichten: 225
Lid geworden op: 14.12.2005 - 18:46

Tja, als de fabrikanten nu maar eens dezelfde gedachten hadden...
Maar is natuurlijk een welkome bron van inkomsten. Worden per jaar ettelijke duizenden C30's, S40's en V50's verkocht a € 200,00 optieprijs. Tel uit de winst. Onlangs in BMW E39 de aanwezige standventilatie (vaak standaard) met software omgesteld naar standheizung voor nog geen € 100,00. Wordt af fabriek toch een kleine € 2000,00 voor gevraagd.
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
This
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 09.08.2012 - 20:14

DouweS40 heel erg bedankt voor je uitleg en afbeeldingen. Aan de hand van jouw beschrijving is het gisteren gelukt om de dummy uit het stuur te halen om zo te controleren of de kabel aanwezig was. Bij mij zat de dummy zo vast dat ik nog maar een keer naar boven ben gelopen om nog eens goed te kijken hoe het vast zou moeten zitten omdat ik bang was dat ik de boel stuk aan het trekken was.

Gouden tip: zorg voor gereedschap waarmee je de dummy eruit kan wippen welke het stuur niet beschadigd. Mijn vingers zijn namelijk nog steeds gevoelig van het eruit wrikken.

Na de controle dat het kabeltje aanwezig is heb ik ze vandaag het onderdeel laten bestellen. De prijs lijkt wel iets gestegen te zijn, ik mag €52,60 aftikken. Pluspunt is dat ik 'm er morgen in kan zetten.
2002 Toyota Corolla 1.6 VVTi Stellar Blue
2005 Volvo S40 2.0D Black Sapphire Metallic
eddieturbo
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 25.05.2012 - 12:21
Locatie: Twente

FixyJos schreef: Maar...dan komt het: software!
CC Software kost rond de Eur 230,- (als ik mij niet vergis), de radiobediening is helemaal plug-and-play, dus daar heb je geen software voor nodig (in mijn geval tenminste).
+/- 90 euro ex btw inkoop.
Te bestellen als pakketje, installatie hooguit 30 minuten.
Uurtje werk zal men natuurlijk niet schuwen bij de dealer.
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”