Pagina 1 van 1
200.000 beurt
Geplaatst: 25.06.2009 - 10:23
door samo
kan iemand mij vertellen wat er allemaal bij een 200.000 km beurt gedaan of vervangen moet worden van een s60 2.4D
alvast bedankt
Geplaatst: 25.06.2009 - 11:08
door Rob2u
Zie onderhoudsboekje of bel de dealer even.....
Geplaatst: 26.06.2009 - 17:38
door 24AB2
gewoon de normale beurt
niets in het bijzonder
Geplaatst: 26.06.2009 - 22:40
door Gast
Wat is er gedaan bij de vorige beurt en de beurt daarvoor?
Geplaatst: 29.06.2009 - 09:57
door samo
tot nu toe alles bij de dealer/stealer. onder lease.
dus alle beurten tot 180.000 incl dist.riem.
daarna uit lease , en prive door dealer laten vervangen:
stuurhuis ( +/- 1400 euri )- er zat in trek in stuur in flauwe bochten
koppelingsplaten ( +/- 1500 euri ) begonnen een beetje te slippen
kleine werkzaamheden als ( reactiestangen, 5 gloeibougies , remmenolie vervangen )
Nu is het tijd voor 2 Ton beurt, en ik vroeg me af, of dit een beurt is voor alleen filters en olie, of dat er meer bij komt kijken.
Geplaatst: 29.06.2009 - 13:12
door Oceanracer
Alleen olie + filter. Kost zo'n € 400,00.
Geplaatst: 29.06.2009 - 13:19
door edraket
Samo,
Kun je aangeven wat precies de klacht was waarom je het stuurhuis hebt vervangen? Je zegt trek in het stuur... Ik heb een vergelijkbaar iets. Bij wat langeren bochten (snelweg, grote rotondes) voel je het stuurwiel wat "tegensturen" als het ware. Alsof het stuurhuis zelf aan de gang wil.
Geplaatst: 29.06.2009 - 16:25
door samo
klopt ed. als je helemaal rechts of links stuurt , geeft het automatisch kleine tikjes tegensturing. . dit is heel irritant in de flauwe bochten. en het stuurt heel zweferig. Dit is een defect in de stuurhuis kolom. Volgens dealer niet te repareren, alleen maar vervanging.
Aangezien mijn s60 van 2003 is, blijkt alleen maar een nieuwe fabrikant dit leveren, waardoor ook alle slangen vervangen moeten worden !!!!
totale kosten om de nabij 1400 euros.
NA vervanging stuurde de auto heeeeel zwaar, alsof er halve bekrachtiging op zat. terug naar dealer , die beweerde dat dit zo hoorde bij de nieuwe fabrikant !!!
Dus ik heb ze erop gewezen dat alle nieuwe volvos in showroom dus ook zwaar moesten sturen, wat natuurlijk niet zo was. Na flink stennis geschopt te hebben, kreeg ik 2 dagen later een telefoon dat er een fabrikcagefout was en er dus weer een nieuwe in moest. Vandaar voor mij geen volvo stealer meer!! zoek voortaan mijn heil bij volvo specialisten.
Eerlijk gezegd denk ik acheraf , dat die lichte trekjes misschien helemaal niet kwaad konden, of zelfs misschien te reparen was door bepaalde onderdelen ervan te vervangen.
hoop dat dit bij jou wel kan! zou ieder geval wel goed navraag doen er je het laat vervangen. Maak niet dezelfde fout die ik heb begaan.
Veel succes.
Geplaatst: 29.06.2009 - 20:26
door edraket
Tjee wat een verhaal. Ik zou daar ook goed ziek van zijn. Maar hebben ze nu het stuurhuis of de stuurkolom vervangen? Lijkt me de eerste.
Geplaatst: 30.06.2009 - 09:20
door samo
complete stuurhuis en de bijhorende slangen
Geplaatst: 30.06.2009 - 09:26
door edraket
Ik denk niet dat ze het hadden kunnen oplossen door wat onderdelen te vervangen. Een stuurhuis kan alleen in zijn geheel worden vervangen. Stuurt hij nu wel goed?
Geplaatst: 30.06.2009 - 09:27
door samo
na de 2e vervanging: ja, heerlijk zoals het hoort
Geplaatst: 24.07.2009 - 23:47
door Johan s60
Wat geen kwaad kan is je homokineten (aandrijf-assen) voorzien van nieuw vet, ik had onlangs trillingen tijdens het optrekken maar deze problemen waren direct over toen ik ze opnieuw gesmeerd had, maar die van mij heeft nu 3 ton gereden.
Omdat de hoezen van de aandrijf-assen tegenwoordig zo goed zijn komt er ook nooit geen nieuw vet meer in, het oude vet (als je nog kunt spreken van vet) was zo dun als olie, en na mijn idee dus uitgewerkt.
Rijdt gewoon weer als nieuw, dus wat een beetje vet al niet kan doen!! :happy6: