Pagina 1 van 1

Startprobleem(pje)

Geplaatst: 26.06.2009 - 10:40
door Polarbaer
Een klein startprobleempje bij onze V70. Bij koude motor wil hij niet in één keer starten. Startmotor draait prima, maar de motor blijft 'rochelen'. Remedie: opnieuw starten en gelijk aanslaan. Je ruikt vrij nadrukkelijk benzinedamp na het starten. Kan het zijn dat de inspuiting te rijk is afgesteld?
Bougies zijn vrij nieuw (13.000 km. geleden vervangen); verdelerkap (was gecorrodeerd) en rotor zijn twee weken terug vervangen, maar dat bleek niet de oplossing te zijn.
De motor houdt ook wat in bij 3500 tpm bij vol acceleren. Maar ik durf niet te zeggen dat dit verband houdt met het startprobleem(pje).

Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!

Geplaatst: 26.06.2009 - 13:03
door Haenzel
Lekkende benzine-injektoren? Na stilstand blijft er druk op de rail. Als een injektor intern lekt zal er geleidelijk benzine in de cylinder(s) druppelen en de raildruk redelijk snel afnemen. De eerste keer starten zal de overvloedige benzine naar buiten gewerkt worden. De 2e keer starten heb je weer een goede benzine-lucht verhouding. Dit euvel treedt op na langere stilstand...

Geplaatst: 26.06.2009 - 21:54
door joost
Ik heb een keer een doorgeslagen bougie gehad. Deze had een gat in het omhulsel van de kabel geslagen. In eerste instantie hield ie her en der eens wat in. Tot op een dag er nog maar 4 van de 5 cilinders liepen bij lage toeren. Startprobleempjes had ik toen niet overigens, maar wellicht kun je de kabel (en de hulzen) eens nalopen op defecten?

Joost.

Geplaatst: 28.06.2009 - 23:46
door Polarbaer
Dank voor jullie antwoorden op mijn vraag.
Ik kan me m.n. iets voorstellen bij lekkende injectoren.
Wordt vervolgd.

Geplaatst: 15.11.2009 - 00:05
door repo222
hallo Polarbear,

Heb je inmiddels de oplossing?
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.

Geplaatst: 15.11.2009 - 08:57
door Steev
Heb je je bougiekabels al eens op corrosie nagekeken?
of heb je deze gelijk met je verdelerkap vervangen?