Pagina 1 van 1

scheur in radiatorslang V50

Geplaatst: 29.06.2009 - 17:26
door ronnel
Beste allemaal,

Onze Volvo V50 bouwjaar 2004, 70.000 km had een spontane scheur in de radiatorslang. De display gaf geen melding van een overhitte motor waardoor de cyllinders warm geworden zijn en verbrand. Gevolgen nieuwe motor met een fikse rekening van 4000 euro.

Volvo NL en dealer doen dit af met pure pech. Is dit nu echt zo of is het een kwestie van ondeugdelijke leidingen op het V50 model van 2004? Wie heeft hier ook helaas ervaring mee.

Graag jullie reactie!

Bedankt

Ronald

Geplaatst: 29.06.2009 - 18:02
door supafly1975
lekkende koppakking kan de oorzaak zijn...

Ik denk hierbij aan het onder druk zetten van het watercircuit via een lekkende koppakking. Gevolg : water weggepompt, en motor verhit?

gr,
P.

Geplaatst: 29.06.2009 - 18:23
door Fredhead
Was de te warme motor ook niet opgevallen aan de temperatuurmeter?

Heb nog niet eerder gehoord dat de slang spontaan scheurde van de eerdere modellen, kans dat het gewoon een slechte slang is geweest

Geplaatst: 29.06.2009 - 20:05
door ronnel
Dank, maar even voor de duidelijkheid wij hebben geen signalering gehad in welke vorm dan ook. Moter stopte er spantaan mee voor een stoplicht dacht in eerste instansie dat ik telaat was met de koppeling

Radiator slang bleek een haar scheur te zitten die de veroorzaker geweest is, inderdaad iets met de druk opbouw

Geplaatst: 29.06.2009 - 20:39
door Frederik Welvaert
Hmm, ik heb een keer vrijwel volledig zonder koelwater gezeten door een lek in de koelleiding... Merkte ik gelukkig op omdat het midden in de winter was en er geen warme lucht uit de ventilatie kwam. Temp meter bleef normaal (ook alleen maar korte ritten gedaan toen) en geen melding van laag niveau koelvloeistof... Je zou bijna denken dat de meters in de V50 gewoon altijd op ideaal niveau blijven steken ofzo...