Verwijderen elektronische modules
Geplaatst: 30.06.2009 - 13:34
Binnenkort wordt mijn auto overgespoten.
Nu las ik in VADIS dat de elektronische componenten niet mogen worden blootgesteld aan een temparatuur van 80 gr. C. of hoger. Als voorbeeld wordt in VADIS een spuitcabine/droogoven genoemd.
Ongetwijfeld gaat mijn auto na het spuiten de droogoven in. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om genoemde modules door de spuiter te laten verwijderen.
Als ik het door de dealer laat doen (of evt. zelf) dan kan ik hoogstwaarschijnlijk niet meer met de auto rijden wat dan weer resulteert in het transporteren van de auto met een autoambulance. Ik praat dan over een afstand van ca. 500 km vv en op die extra kosten zit ik echt niet te wachten.
Mijn vragen:
1. worden deze modules bij spuitwerk altijd daadwerkelijk verwijderd ?
2. iemand ervaring met spuiten zónder het verwijderen van de modules ?
3. zo ja, had dit negatieve gevolgen ?
4. werkt een droogoven met temperaturen van 80 gr. C. of hoger ?
Nu las ik in VADIS dat de elektronische componenten niet mogen worden blootgesteld aan een temparatuur van 80 gr. C. of hoger. Als voorbeeld wordt in VADIS een spuitcabine/droogoven genoemd.
Ongetwijfeld gaat mijn auto na het spuiten de droogoven in. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om genoemde modules door de spuiter te laten verwijderen.
Als ik het door de dealer laat doen (of evt. zelf) dan kan ik hoogstwaarschijnlijk niet meer met de auto rijden wat dan weer resulteert in het transporteren van de auto met een autoambulance. Ik praat dan over een afstand van ca. 500 km vv en op die extra kosten zit ik echt niet te wachten.
Mijn vragen:
1. worden deze modules bij spuitwerk altijd daadwerkelijk verwijderd ?
2. iemand ervaring met spuiten zónder het verwijderen van de modules ?
3. zo ja, had dit negatieve gevolgen ?
4. werkt een droogoven met temperaturen van 80 gr. C. of hoger ?