Pagina 1 van 1

Verwijderen elektronische modules

Geplaatst: 30.06.2009 - 13:34
door gsx750r
Binnenkort wordt mijn auto overgespoten.
Nu las ik in VADIS dat de elektronische componenten niet mogen worden blootgesteld aan een temparatuur van 80 gr. C. of hoger. Als voorbeeld wordt in VADIS een spuitcabine/droogoven genoemd.

Ongetwijfeld gaat mijn auto na het spuiten de droogoven in. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om genoemde modules door de spuiter te laten verwijderen.
Als ik het door de dealer laat doen (of evt. zelf) dan kan ik hoogstwaarschijnlijk niet meer met de auto rijden wat dan weer resulteert in het transporteren van de auto met een autoambulance. Ik praat dan over een afstand van ca. 500 km vv en op die extra kosten zit ik echt niet te wachten.

Mijn vragen:

1. worden deze modules bij spuitwerk altijd daadwerkelijk verwijderd ?
2. iemand ervaring met spuiten zónder het verwijderen van de modules ?
3. zo ja, had dit negatieve gevolgen ?
4. werkt een droogoven met temperaturen van 80 gr. C. of hoger ?

Geplaatst: 30.06.2009 - 16:18
door edraket
Tuurlijk worden de modules niet verwijderd. Dat zou voor een spuiterij ondoenlijk zijn. Ik weet niet precies hoe hoog de temperatuur wordt in een spuiterij oven, maar dat zal zeker geen 80 graden zijn. Ik denk een graad of 40. Geen zorgen over maken lijkt mij. anders zou elke auto die is gespoten problemen moeten geven.

Geplaatst: 30.06.2009 - 19:40
door gsx750r
edraket schreef:Tuurlijk worden de modules niet verwijderd. Dat zou voor een spuiterij ondoenlijk zijn. Ik weet niet precies hoe hoog de temperatuur wordt in een spuiterij oven, maar dat zal zeker geen 80 graden zijn. Ik denk een graad of 40. Geen zorgen over maken lijkt mij. anders zou elke auto die is gespoten problemen moeten geven.
Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd kan ik me ook niet voorstellen dat ze met 80 graden werken want dan zou er naar mijn idee nog veel meer sneuvelen !
Maar goed toch maar even vragen dacht ik :P

Geplaatst: 30.06.2009 - 21:20
door sjoerdb
wellicht heb je bij 80 graden ook wel behoorlijk platte kanten aan je wielen zitten!