Pagina 1 van 5
Volvo v70 t5 MY2005 gekocht!
Geplaatst: 02.07.2009 - 22:02
door t5power
Beste volvoliefhebbers,
Na lang wikken en wegen vorige week een v70 t5 gekocht. Betreft een v70 uit 2004 (modeljaar 2005?) type T5 en de summum uitvoering. Heb op de autoweek site een behoorlijk verhaal getypt, verdere informatie staat
hier.
Het geld is helaas nu op maar de toekomstige upgrades zullen waarschijnlijk een ipod aansluiting omvatten en/of chippen. Helaas zal LPG er dan niet meer inzitten, heb met Mesman gebeld en die kon niet hoger dan 280 pk garanderen. Het is niet anders. Op dit moment mag ik nog niet klagen, woon-werk verkeer met veel gevarieerde wegen levert nochtans een verbruik op van 1 op 10/11. Deze waarden had ik ook ongeveer met mijn s40 uit 1997 (2.0 model).
Met vriendelijke groeten
T5power

Geplaatst: 02.07.2009 - 22:27
door Paul
Heel mooi, gefeliciteerd!
Geplaatst: 02.07.2009 - 22:40
door Jan W
Proficiat!
Mooie uitvoering met -zo in de gauwigheid te zien- alles erop & er aan!
Veel plezier ermee.
Greetz,
Jan W
P.S.
Naar mijn bescheiden mening betreft het een MY2005, gezien het front en de middenconsole.
Geplaatst: 02.07.2009 - 23:11
door t5power
Geplaatst: 03.07.2009 - 07:34
door Paul
Staat hij al op gele platen en viel het allemaal mee?
Was je nu echt goedkoper uit in Duitsland? Ben even nieuwsgierig!
Geplaatst: 03.07.2009 - 07:35
door Paul-S70R
Mooi hoor!
Geplaatst: 03.07.2009 - 09:49
door t5power
Paul schreef:Staat hij al op gele platen en viel het allemaal mee?
Was je nu echt goedkoper uit in Duitsland? Ben even nieuwsgierig!
Gedoe met platen viel wel mee, in het kort 5 daags kenteken via vdcnederland, erheen gereden en mee terug met die platen. Binnen de 5 dagen naar RDW en BPM aftikken. In het weekend nadat ik mijn BPM keek ik nog op autotrader, om het voordeel van mijn koop te bevestigen. Vond mijn eigen auto op nederlandse site! Maar dan 6000 euro duurder (het was ook nog ex BPM). Anderevergelijkbare autos waren ook ongeveer 5 a 6k duurder en niet in de uitvoering die ik perse wilde (handgeschakeld).
Geplaatst: 03.07.2009 - 11:30
door Wolfs XC
Prachtige wagen!!!
Alleen nog een spoiler achter monteren en hij is helemaal af!
Geplaatst: 03.07.2009 - 11:46
door nootje63
Proficiat !! T5, altijd goed. prima keuze en mooie uitvoering.
Geplaatst: 03.07.2009 - 12:39
door Bart
Mooi hoor!!
Geplaatst: 03.07.2009 - 15:40
door Carfreak
Heel mooi. Dit moet ook mijn volgende V70 gaan worden.
Mijn huidige komt ook uit D en was maar liefst 9k goedkoper dan bij de NL dealer. Aangezien ik hem in 2007 geimporteerd heb kan ik straks ook nog weer BPM terugvangen als ik hem inruil in D! (als ikhet goed begrepen heb tenminste)
Geplaatst: 03.07.2009 - 15:47
door t5power
Carfreak schreef:Heel mooi. Dit moet ook mijn volgende V70 gaan worden.
Mijn huidige komt ook uit D en was maar liefst 9k goedkoper dan bij de NL dealer. Aangezien ik hem in 2007 geimporteerd heb kan ik straks ook nog weer BPM terugvangen als ik hem inruil in D! (als ikhet goed begrepen heb tenminste)
Das grappig, wist niet dat het kon. Ik kwam nog met mijn (nederlandse) s40 aanzetten maar daar wilde die garage niks van weten, teveel gedonder om te importeren.
Geplaatst: 03.07.2009 - 15:50
door degids
Hele mooie T5!
Maar volgens mij heb je geen Four-C chassis.
Dan moet je namelijk een aantal knopjes hebben boven je linker ventilatieroostertje in je middenconsole.
Geplaatst: 03.07.2009 - 16:10
door V70 T5 assen
Kwijl......... wat een mooie T5 en idd nu nog een spoiler achterop ..
En ja wat een knopjes op de middenconsole ik heb er maar 2

Geplaatst: 03.07.2009 - 16:21
door t5power
degids schreef:Hele mooie T5!
Maar volgens mij heb je geen Four-C chassis.
Dan moet je namelijk een aantal knopjes hebben boven je linker ventilatieroostertje in je middenconsole.
Dat is de Four-C voor type R. Dan heb je comfort sport en advanced. Op
dit plaatje kun je het knopje wat helemaal links ziet niet zien, maar daar staat op: FourC sport en nog wat
V70 T5 assen schreef:Kwijl......... wat een mooie T5 en idd nu nog een spoiler achterop ..
En ja wat een knopjes op de middenconsole ik heb er maar 2

Is die gezamelijke inkoopactief voor spoiler wat? Ben niet zo technisch om daar een lampje aan te koppelen nl. Meeste knopjes zijn trouwens beetje overkill hoor. Dit zijn ze:
FourC (merk ik dus niks van)
DSTC (wat kan ik hiermee?)
Kinderslot voor achterdeuren (overbodig)
Binnenklappen van buitenspiegels (overbodig)
Parkeersensoren (deze zijn wel handig, maar eenmaal geactiveerd laat je dit gewoon altijd staan)
Uitschakelen van binnenalarm als iemand in je auto blijft terwijl die dicht gaat.
Al met al maar 1 knopje wat echt handig is

, je mist niks!
De s80 van mijn ouders (1999) heeft helemaal een overbodig knopje, om de achterhoofdsteunen om te laten klappen!
Geplaatst: 03.07.2009 - 16:32
door Paul
Wat is daar allemaal overbodig aan?
Die achterhoofdsteunen is erg praktisch, tenzij je nooit door je achteruitkijk spiegel kijkt...
Geplaatst: 03.07.2009 - 16:36
door degids
t5power schreef:degids schreef:Hele mooie T5!
Maar volgens mij heb je geen Four-C chassis.
Dan moet je namelijk een aantal knopjes hebben boven je linker ventilatieroostertje in je middenconsole.
Dat is de Four-C voor type R. Dan heb je comfort sport en advanced. Op
dit plaatje kun je het knopje wat helemaal links ziet niet zien, maar daar staat op: FourC sport en nog wat
Kijk, weer wat geleerd!

Geplaatst: 03.07.2009 - 16:39
door Jan W
Jij moet -als het goed is- een tuimelschakelaar met een led'je ergens op de hele knoppenbrij van de middenconsole hebben zitten (ik denk náást die van het DSTC). Daarop moeten de letters "Four-C" alsmede een symbool "C/S" op vermeld staan.
De werking van het systeem kun je het beste eens uitvogelen op een weg met een slecht wegdek -kinderkopjes, kasseien en dat soort fraais. Geheid dat je verschil voelt! O ja: led'je áán is "uit" (...logica....).
Hetzelfde geldt voor het DSTC. Probeer maar eens voluit weg te rijden mèt het DSTC aan (dus oranje led'je uìt!) en dan eens met het systeem uit (even de knop een paar tellen vasthouden en het led'je zal gaan branden -evenzo dan een melding op het dashboard). Zònder het DSTC aan zul je merken dat de volle power op de voorwielen komt te staan en dat de voorbanden doorslippen met hevige rookontwikkeling (zoals onze vriend Clarkson bij TopGear pleegt te doen....). Als je dat vaak doet zul je grote vrienden bij de lokale bandenboer worden.....
Mijn advies is om het systeem in principe altijd ààn te laten staan. Slechts in uitzonderlijke gevallen is het handzaam om het uit te zetten, bijvoorbeeld bij het wegrijden op een gladde ondergrond en het wegrijden met een flinke caravan op een helling -dat scheelt je dan een kostbare koppelingsrevisie.
Greetz & probeer ze!
JanW
P.S.
De optie van de spiegels is naar mijn mening reuze handig. Het nut van de electrisch bedienbare kindersloten is mij echter tot op heden ontgaan.... De sensoren kun je inderdaad het beste altijd 'aan' hebben staan. Vogel wel eerst eens op je gemakje de gevoeligheid er van uit.....
Geplaatst: 03.07.2009 - 16:52
door t5power
Paul schreef:Wat is daar allemaal overbodig aan?
Die achterhoofdsteunen is erg praktisch, tenzij je nooit door je achteruitkijk spiegel kijkt...
Nou, het zicht is op zich al ok met de hoofdsteunen omhoog. Wellicht dat je een paar cm2 extra overzicht heb, maar een wereld van verschil is het niet.
Jan W schreef:Jij moet -als het goed is- een tuimelschakelaar met een led'je ergens op de hele knoppenbrij van de middelconsole hebben zitten (ik denk náást die van het DSTC). Daarop moeten de letters "Four-C" alsmede een symbool "C/S" op vermeld staan. De werking van het systeem kun je het beste eens uitvogelen op een weg met een slecht wegdek -kinderkopjes, kasseien en dat soort fraais. Geheid dat je verschil voelt! O ja: led'je áán is "uit" (...logica....).
Yes dat zijn ze idd! Heb tot nu toe alleen maar redelijk gladde wegen gereden, zal het wel eens proberen op kinderkopjes.
Jan W schreef:
Hetzelfde geldt voor het DSTC. Probeer maar eens voluit weg te rijden mèt het DSTC aan (dus oranje led'je uìt!) en dan eens met het systeem uit (even de knop een paar tellen vasthouden en het led'je zal gaan branden -evenzo dan een melding op het dashboard). Zònder het DSTC aan zul je merken dat de volle power op de voorwielen komen te staan en dat de voorbanden doorslippen (zoals onze vriend Clarkson bij TopGear pleegt te doen....). Als je dat vaak doet zul je grote vrienden bij de lokale bandenboer worden.....
Mijn advies is om het systeem in principe altijd ààn te laten staan. Slechts in uitzonderlijke gevallen is het handzaam om het uit te zetten, bijvoorbeeld bij het wegrijden op een gladde ondergrond en het wegrijden met een flinke caravan op een helling -dat scheelt je dan een kostbare koppelingsrevisie.
Greetz & probeer ze!
JanW
Thanks, ook zie ik een melding in het dashboard dat iets aan of uitgeschakeld wordt, want erg intuitief werkt het systeem met de ledjes in de knopjes idd niet nee.
Jan W schreef:
P.S.
De optie van de spiegels is naar mijn mening reuze handig. Het nut van de electrisch bedienbare kindersloten is mij echter tot op heden ontgaan.... De sensoren kun je inderdaad het beste altijd 'aan' hebben staan. Vogel wel eerst eens op je gemakje de gevoeligheid er van uit.....
Spiegelknopje heb ik alleen nog maar in de file gebruikt toen ik een zwerm motoren aan zag komen

. De gevoeligheid is inderdaad nogal hoog, zo begon gister de parkassist heftig te piepen om er vervolgens achter te komen dat er een paar takjes met blaadjes uit het parkeervak staken.
Geplaatst: 03.07.2009 - 17:52
door Wolfs XC
Carfreak schreef:Heel mooi. Dit moet ook mijn volgende V70 gaan worden.
Mijn huidige komt ook uit D en was maar liefst 9k goedkoper dan bij de NL dealer. Aangezien ik hem in 2007 geimporteerd heb kan ik straks ook nog weer BPM terugvangen als ik hem inruil in D! (als ikhet goed begrepen heb tenminste)
Wil je niet teleurstellen maar terugvorderen kan alleen bij auto's van na 14 oktober 2007. Of ze daarmee bedoelen de eerste (Europese) inschrijving of de dag wanneer de BPM is afgedragen weet ik niet.