Pagina 1 van 1

volvo 242 kenteken 64-GG-14

Geplaatst: 07.07.2009 - 22:45
door nico1979
Mijn eerste auto was bovengenoemde witte volvo 242 op lpg. Via de RDW weet ik dat hij nog rijd, ik ben beniewd in wat voor staat deze nu is. Bij mij begon hij wat te roesten aan de wielkasten namelijk.

Nico

Geplaatst: 07.04.2010 - 08:32
door 242-turbo
En een teken van leven! De auto was er zeer slecht aan toe vwb roest, echt slecht. Zonder B21ET was de auto eigenlijk opgegeven. Dit is wat er van gemaakt is:

Afbeelding

Geplaatst: 07.04.2010 - 11:58
door V480-S60
Dus die rijdt nog? En waar? Ziet er heel mooi uit moet ik zeggen.

Overigens, kan je de foto wat verkleinen. Maximaal 850 pixels breed!

Geplaatst: 07.04.2010 - 13:14
door volvorider
Wat een plaatje !! (deze mag best een beetje groot hoor...)

Geplaatst: 07.04.2010 - 13:17
door bart simpson
wel leuk om je "kind" zo terug te zien

Geplaatst: 07.04.2010 - 18:46
door 242-turbo
auto gekocht samen met een 244 turbo uit '87 dacht ik. creme pullman interieur ingezet en neerklapbare voorstoelen van gemaakt. turbovelgjes omgezet. laswerk: kokerbalken, reservewielbakken, wielranden, bodemplaten, nieuwe voorschermen, nieuwe voorklep en achterklep. auto is niet geheel uit elkaar geweest maar op een gegeven moment was het een lapjesdeken van kleuren. b21et met ic en m46 reed perfect. tijdje zo rondgereden en dat beviel best, 10.000km in 2 maanden op lpg. maar op een dag kwam ik van rechts, had voorrang en had toen ook meteen een fiat pinda in mijn linker voorscherm hangen. volgende dag reed er een opel (en ik heb al zo'n hekel aan opel) tegen het rechtervoorscherm van mijn GEPARKEERDE mooiste 242. toen waren de rapen gaar en ging hij de garage in. weer nieuwe voorschermen gekocht, verf gehaald, krijg ik de verkeerde kleur mee. toch gespoten, je moet iets?!! afijn, wil de garage uit rijden, start dat ding niet! vriendje erbij gehaald die de bekabeling had gedaan en die zei dat de zekeringenkast doorgebrand was inwendig.

afijn om een lang verhaal kort te maken, er volgde 4 weken van tegenslagen. mede dankzij mijn vriend, terwijl hij een nieuwe zekeringenkast regelde had ik de motor er al naast liggen om de nieuwe zuigerveren (1liter olie op 1000km die maanden) en nieuwe pakkingen te installeren. verkeerde zekeringenkast, kabels doorgefikt etc etc etc.

ik was er klaar mee, de auto leek me niet gegund dus heb ik hem iemand anders gegund voor weinig, die heeft hem nu sinds 2007. gelukkig heb ik nu meer verstand van volvo's en elektronica dan 4 jaar geleden dus dit gebeurd me niet nog eens.....

voor de fanatiekeling die even 100 foto's wil aanpassen om hier te plaatsen, mail me. ik heb er geen tijd voor. zitten echt geweldige mooie foto's tussen, ik denk wel dat ik de mooiste opgelapte 242 van het land had

groeten carlo

Geplaatst: 07.04.2010 - 18:55
door 242-turbo
oh ja, ik vergeet de 3inch vrachtwagenuitlaat zonder potten die ik van de buurman had gekregen

bij 100 in zijn OD (vijfde versn) trilde je van je stoel maar bij 200 viel het best mee. helaas nooit mee op de rollenbank geweest

Geplaatst: 07.04.2010 - 19:08
door 242-turbo
vooruit, een aandenken aan de zwartste dag van mijn leven: (echt!)
Afbeelding


lelijk roestig opgegeven eentje
Afbeelding


en de zeker niet slechte donorauto
Afbeelding

Geplaatst: 07.04.2010 - 19:15
door 945i
Mooie auto's hoor!

Ik had ook geen verkeerde 242 trouwens.. :razz:
Afbeelding

Jammer dat het een automaat was, verder top auto. 8)
(ben eigenlijk ook wel benieuwd of de toenmalige kopers hem nog hebben.)

Geplaatst: 05.10.2010 - 21:28
door nico1979
Ik zie nu pas dat hij dus flink onderhanden is genomen. Mijn vader had hem eigenlijk al gekocht om te slopen, maar toen deze belastingvrij werd hebben wij hem al wat opgeknapt en apk laten keuren.

Hij had toen al 2 jaar in stalling gestaan en was er zeer slecht aan toe, er is toen ook al een donor aan te pas gekomen.

Verder zag ik bij de rdw dat hij momenteel weer geschorst is. Ik ben benieuwt naar de reden.

Geplaatst: 05.10.2010 - 21:52
door nico1979
zag net dat hij toch weer gekeurd is