Pagina 1 van 1

Koplampglas dof met xenon.

Geplaatst: 08.07.2009 - 18:58
door Jan2855
Ik rij nu bijna 2 jaar met xenon V40 Dual Heads. Waar het licht van xenons door het glas gaat ontstaan nu doffe plekken.
Weet iemand wat de oorzaak hiervan is. Wordt het glas zelf dof of wordt de coating aan de binnenzijde van het glas aangetast? Zijn er meer die deze ervaring hebben met xenon?
Dit zoul ik graag weten voordat ik nieuwe (xenon)glazen ga bestellen.

Groet, JanvR

V40 Phase 2, 2001

Geplaatst: 08.07.2009 - 19:14
door Paul
En je hebt het neem ik aan over originele xenonlampen?

Geplaatst: 08.07.2009 - 21:52
door Rob2u
En hebben we het hier over echt glas of plastic?

Geplaatst: 08.07.2009 - 21:53
door Paul
Is bij de V40 glas!

Geplaatst: 09.07.2009 - 19:58
door Jan2855
Paul schreef:En je hebt het neem ik aan over originele xenonlampen?
Nee. het is geen origineel xenon. Eerst waren het H7 halogeen en sinds 2 jaar dus H7 xenon. En het glas is origineel Volvo 8)



Groet, JanvR

Geplaatst: 09.07.2009 - 20:01
door Paul
Ah ja dat verduidelijkt het verhaal, heb namelijk daar na 4 jaar en 120.000km in een V40 2.0T geen enkel probleem mee gehad.

Met die aftermarket setjes hoort dat, maar die moet je er toch uithalen met de nieuwe wetgeving.

Geplaatst: 10.07.2009 - 10:05
door Paul
Je kan overigens een schoonmaak setje kopen hier:

klikkk

Geplaatst: 10.07.2009 - 10:14
door liquid_force
Jan2855 schreef:Nee. het is geen origineel xenon. Eerst waren het H7 halogeen en sinds 2 jaar dus H7 xenon. En het glas is origineel Volvo 8)
de temperatuur van aftermarket Xenon kan hoger worden in een origineel huis dan standaard Xenon ... daardoor krijg een inbrand effect aan de binnenkant.

maar zoals Paul al aangeeft: onder de nieuwe wetgeving is aftermarket-Xenon in halogeen-behuizingen niet meer toegestaan, precies om deze reden.

Geplaatst: 10.07.2009 - 16:17
door Jan2855
De nieuwe Volvo Xenon-proof koplampglazen zijn besteld, ik hoop dat ik dan weer een hele tijd "helder zicht heb".
liquid_force schreef:maar zoals Paul al aangeeft: onder de nieuwe wetgeving is aftermarket-Xenon in halogeen-behuizingen niet meer toegestaan, precies om deze reden.
Kun je mij vertellen waar dit staat. Het is namelijk nieuw voor mij.

Groet, JanvR

Geplaatst: 10.07.2009 - 16:25
door liquid_force
Jan2855 schreef:Kun je mij vertellen waar dit staat. Het is namelijk nieuw voor mij.
Wat zijn de eisen voor achteraf ingebouwde gasontladingslampen (xenonlampen)?

Gasontladingslampen mogen alleen in armaturen zitten die daarvoor zijn goedgekeurd. Dat geldt voor alle auto's. De in de Regeling voertuigen, artikel 5.2.51 onder b, genoemde eisen voor gasontladingslampen gelden alleen voor voertuigen die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen (op kenteken zijn gezet).
Dit blijft ook zo na 1 mei 2009. Wel wordt vanaf 1 mei 2009 bij de APK gecontroleerd of gasontladingslampen op auto's van na 31 december 2006 aan de gestelde eisen voldoen.
linkje: HIER