En met het leeg laten lopen van mijn radiator heb ik mijn claxon denk ik verzopen haha......
Morgen nog even kijken of ie opdroogt anders maar weer naar sloop toe.
Vanmorgen de thermostaat gehaald bij de volvo garage alhier en idd met een ontluchtingsgaatje , gisteren een imitatie in mijn handen gehad waar dit dus niet inzit, weet niet hoe belangrijk dit is maar leek me beter om het origineel te houden.
Vervangen stelt niets voor , 3 schroeven los halen, contact zijden even schoonmaken e daarna weer vice versa in elkaar schroeven, kvs bijvullen kost je meer tijd dan het vervangen zelf.
Nu idd zo warm maar in de zomer heb ik daar weinig aan ..
Greetinx Ron
Thermostaat een makkie en .......
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
- Diamondnick
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32
Ik heb het zelfde probleem gehad met de claxon... Bij mij was het dus einde verhaal..
Dat ontluchtingsgaatje... Ik heb het gevraagd in het magazijn en daar werd mij verteld dat het geen zak uit maakt of die er wel of niet in zit... Imitatie scheelde nogal een paar euri dus ik heb het maar lekker op de imitatie gehouden en die werkte perfect!
Dus eigenlijk vraag ik me af waar dat ventieltje goed voor is?
Foto":
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/5js ... directlink
Dat ontluchtingsgaatje... Ik heb het gevraagd in het magazijn en daar werd mij verteld dat het geen zak uit maakt of die er wel of niet in zit... Imitatie scheelde nogal een paar euri dus ik heb het maar lekker op de imitatie gehouden en die werkte perfect!
Dus eigenlijk vraag ik me af waar dat ventieltje goed voor is?
Foto":
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/5js ... directlink
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32
Er was hier laatste iemand waarbij er lucht in het motorblok was blijven hangen waardoor de motor niet gekoeld werd. Zou er toch eentje met ontluchtingsnippel nemen.
Als antwoord op jou vraag: Zonder dat ventieltje kan er lucht in de motor blijven. Als er daardoor geen koelvloeistof bij de thermostaat komt, gaat deze niet open met alle gevolgen van dien.
Als antwoord op jou vraag: Zonder dat ventieltje kan er lucht in de motor blijven. Als er daardoor geen koelvloeistof bij de thermostaat komt, gaat deze niet open met alle gevolgen van dien.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 07:24
heeft iemand enig idee wat een nieuw thermostaat huisje kost?
bij het vervangen van de temperatuursensor (in het blok) zag ik dat er kvs lekte ter hoogte van de thermostaat die ik gisteren had vervangen. het leek erop dat de thermostaathuis niet helemaal netjes aansloot op het blok, dus de achterste bout iets verder aangedraaid.... en dat was dus de druppel. gevolg een dikke scheur in het huis
plus puntje... de sensor werkt prima...
bij het vervangen van de temperatuursensor (in het blok) zag ik dat er kvs lekte ter hoogte van de thermostaat die ik gisteren had vervangen. het leek erop dat de thermostaathuis niet helemaal netjes aansloot op het blok, dus de achterste bout iets verder aangedraaid.... en dat was dus de druppel. gevolg een dikke scheur in het huis
plus puntje... de sensor werkt prima...
Volvo 440 1.8 b18u 1794cc 66kw bouwjaar 1994
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
18 euro bij meneer volvo , en je claxon verzuipt erg makkelijk als ie precies onder je onderste slang hangt vd radiator lol
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 07:24
gelukkig, dan valt de schade nog mee. morgenvroeg dan maar ff langs de dealer en een nieuwe halen.
haha, ik heb mijn claxon nog niet getest de laatste tijd... dan maar hopen dat hij droog is gebleven
haha, ik heb mijn claxon nog niet getest de laatste tijd... dan maar hopen dat hij droog is gebleven
Volvo 440 1.8 b18u 1794cc 66kw bouwjaar 1994
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt om de claxon te verzuipen? Je draait toch gewoon de stop uit je radiator? :-k En die zit niet echt dicht in de buurt van de Claxon
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- Diamondnick
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 27.01.2009 - 13:32
Ik ruk ook altijd gewoon een slang los dat gaat veel sneller... Maar jah volgende keer ga ik toch maar voor de langzamere versie
Volvo 440
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
Benzine
Bouwjaar '93
Transmissie: Schakel
Kmstand: 220.xxx KM
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Die zit er niet voor niets op
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Al is het maar omdat je bij het 'losrukken' van een slang deze kan scheuren, slangklemmen moet vernieuwen etc.
De aftapplug draai je gewoon los en vast en is ervoor ontworpen. Geen risico iets kapot te maken
De aftapplug draai je gewoon los en vast en is ervoor ontworpen. Geen risico iets kapot te maken
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 07:24
zojuist de thermostaat huis vervangen. bleek hij alsnog te lekken.... de boel weer los gehaald, en de o-ring die ze bij de thermostaat hebben geleverd vervangen. die o-ring had een te kleine diameter en sloot niet mooi aan in het huis. gelukkig lag hier nog eentje met dezelfde dikte, maar een grotere diameter zodat het precies paste in het huis. en tada, er komt geen druppel meer uit
Volvo 440 1.8 b18u 1794cc 66kw bouwjaar 1994