Pagina 1 van 1
Thermostaat een makkie en .......
Geplaatst: 08.07.2009 - 19:06
door Ron440Fleet
En met het leeg laten lopen van mijn radiator heb ik mijn claxon denk ik verzopen haha......
Morgen nog even kijken of ie opdroogt anders maar weer naar sloop toe.
Vanmorgen de thermostaat gehaald bij de volvo garage alhier en idd met een ontluchtingsgaatje , gisteren een imitatie in mijn handen gehad waar dit dus niet inzit, weet niet hoe belangrijk dit is maar leek me beter om het origineel te houden.
Vervangen stelt niets voor , 3 schroeven los halen, contact zijden even schoonmaken e daarna weer vice versa in elkaar schroeven, kvs bijvullen kost je meer tijd dan het vervangen zelf.
Nu idd zo warm maar in de zomer heb ik daar weinig aan ..
Greetinx Ron
Geplaatst: 09.07.2009 - 13:59
door Diamondnick
Ik heb het zelfde probleem gehad met de claxon... Bij mij was het dus einde verhaal..
Dat ontluchtingsgaatje... Ik heb het gevraagd in het magazijn en daar werd mij verteld dat het geen zak uit maakt of die er wel of niet in zit... Imitatie scheelde nogal een paar euri dus ik heb het maar lekker op de imitatie gehouden en die werkte perfect!
Dus eigenlijk vraag ik me af waar dat ventieltje goed voor is?
Foto":
http://picasaweb.google.nl/lh/photo/5js ... directlink
Geplaatst: 09.07.2009 - 22:39
door ArjenM
Er was hier laatste iemand waarbij er lucht in het motorblok was blijven hangen waardoor de motor niet gekoeld werd. Zou er toch eentje met ontluchtingsnippel nemen.
Als antwoord op jou vraag: Zonder dat ventieltje kan er lucht in de motor blijven. Als er daardoor geen koelvloeistof bij de thermostaat komt, gaat deze niet open met alle gevolgen van dien.
Geplaatst: 10.07.2009 - 17:53
door housekamp
stelt idd niet veel voor om een thermostaat te vervangen. maar hoe krijg je het voor elkaar om je claxon te verzuipen ? de boel niet eerst goed laten leeg lopen?

Geplaatst: 11.07.2009 - 19:01
door housekamp
heeft iemand enig idee wat een nieuw thermostaat huisje kost?
bij het vervangen van de temperatuursensor (in het blok) zag ik dat er kvs lekte ter hoogte van de thermostaat die ik gisteren had vervangen. het leek erop dat de thermostaathuis niet helemaal netjes aansloot op het blok, dus de achterste bout iets verder aangedraaid.... en dat was dus de druppel. gevolg een dikke scheur in het huis
plus puntje... de sensor werkt prima...

Geplaatst: 12.07.2009 - 12:49
door Ron440Fleet
18 euro bij meneer volvo , en je claxon verzuipt erg makkelijk als ie precies onder je onderste slang hangt vd radiator lol
Geplaatst: 12.07.2009 - 15:08
door housekamp
gelukkig, dan valt de schade nog mee. morgenvroeg dan maar ff langs de dealer en een nieuwe halen.
haha, ik heb mijn claxon nog niet getest de laatste tijd... dan maar hopen dat hij droog is gebleven

Geplaatst: 12.07.2009 - 15:41
door Wiebe
Snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt om de claxon te verzuipen? Je draait toch gewoon de stop uit je radiator? :-k En die zit niet echt dicht in de buurt van de Claxon

Geplaatst: 13.07.2009 - 20:55
door Diamondnick
Ik ruk ook altijd gewoon een slang los dat gaat veel sneller... Maar jah volgende keer ga ik toch maar voor de langzamere versie
Geplaatst: 13.07.2009 - 21:12
door Wiebe
Die zit er niet voor niets op

Geplaatst: 13.07.2009 - 23:49
door SchoutenCC
Al is het maar omdat je bij het 'losrukken' van een slang deze kan scheuren, slangklemmen moet vernieuwen etc.
De aftapplug draai je gewoon los en vast en is ervoor ontworpen. Geen risico iets kapot te maken

Geplaatst: 14.07.2009 - 13:22
door housekamp
zojuist de thermostaat huis vervangen. bleek hij alsnog te lekken.... de boel weer los gehaald, en de o-ring die ze bij de thermostaat hebben geleverd vervangen. die o-ring had een te kleine diameter en sloot niet mooi aan in het huis. gelukkig lag hier nog eentje met dezelfde dikte, maar een grotere diameter zodat het precies paste in het huis. en tada, er komt geen druppel meer uit
