Geplaatst: 12.07.2009 - 13:30
Goedenmiddag,
Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Kwam er toevallig langs toen ik "volvo klacht" googelde om een andere meer algemene klacht over mijn volvo dealer kwijt te kunnen maar kan op hun site geen klachtenlink vinden.
Maar de technische klacht van het schokken en uitvallen van de motor op de radar site deed mij besluiten om me aan te melden op het volvo forum.
Ik heb een Volvo 2.5 TDI Europa Exclusive uit 2000 met 280.000 op de teller. Tijdens het starten s' morgens gaat de motor regelmatig eerst hevig schokken waarna de motor normaal gaat draaien maar enkele weken geleden viel tijdens het rijden de motor en verder ook alles in de auto spontaan uit waardoor ik nog maar net mijn auto langs de kant van de weg kon 'sturen'. Het stuurslot viel er namelijk ook in.
Zou dit ook de gasklep kunnen zijn ?
Na enkele verwoede pogingen om hem weer te starten heb ik volvo assistance gebeld en die hebben toen de ANWB op mij afgestuurd. Waarom zij hem wel na 1 poging weer aan de gang kregen weet ik niet maar hij reed weer.
De ANWB man zei dat de accu een te lage spanning had, kan dat het probleem zijn ?
De volgende dag de auto naar de dealer gebracht die mij later vertelde dat de dynamo, de accu en bougies goed waren en dat het wel eens de luchtmassameter kon zijn. Toen ik hun meldde dat die 1,5 jaar geleden al vervangen was en ik aanstuurde op coulance kreeg ik de dag daarop te horen dat ze toch maar de accu verwisselt hebben ..?.. met verder de mededeling dat ik de auto weer op kon halen om aan te zien hoe het de komende tijd dan verder zou gaan en of de klacht zich zou gaan herhalen, is dat veiligheid ?
De laatste week heb ik geen probleem meer gehad met het schokkend starten maar de periode tussen het bezoek met de garage en ongeveer een week geleden wel. Ik mag hopen dat de auto ook niet zomaar stilvalt midden op de A4 of A13, zucht ...
Wat is het meest verstandige om nu te regelen met de Volvo dealer ?
Dieselman.
Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Kwam er toevallig langs toen ik "volvo klacht" googelde om een andere meer algemene klacht over mijn volvo dealer kwijt te kunnen maar kan op hun site geen klachtenlink vinden.
Maar de technische klacht van het schokken en uitvallen van de motor op de radar site deed mij besluiten om me aan te melden op het volvo forum.
Ik heb een Volvo 2.5 TDI Europa Exclusive uit 2000 met 280.000 op de teller. Tijdens het starten s' morgens gaat de motor regelmatig eerst hevig schokken waarna de motor normaal gaat draaien maar enkele weken geleden viel tijdens het rijden de motor en verder ook alles in de auto spontaan uit waardoor ik nog maar net mijn auto langs de kant van de weg kon 'sturen'. Het stuurslot viel er namelijk ook in.
Zou dit ook de gasklep kunnen zijn ?
Na enkele verwoede pogingen om hem weer te starten heb ik volvo assistance gebeld en die hebben toen de ANWB op mij afgestuurd. Waarom zij hem wel na 1 poging weer aan de gang kregen weet ik niet maar hij reed weer.
De ANWB man zei dat de accu een te lage spanning had, kan dat het probleem zijn ?
De volgende dag de auto naar de dealer gebracht die mij later vertelde dat de dynamo, de accu en bougies goed waren en dat het wel eens de luchtmassameter kon zijn. Toen ik hun meldde dat die 1,5 jaar geleden al vervangen was en ik aanstuurde op coulance kreeg ik de dag daarop te horen dat ze toch maar de accu verwisselt hebben ..?.. met verder de mededeling dat ik de auto weer op kon halen om aan te zien hoe het de komende tijd dan verder zou gaan en of de klacht zich zou gaan herhalen, is dat veiligheid ?
De laatste week heb ik geen probleem meer gehad met het schokkend starten maar de periode tussen het bezoek met de garage en ongeveer een week geleden wel. Ik mag hopen dat de auto ook niet zomaar stilvalt midden op de A4 of A13, zucht ...
Wat is het meest verstandige om nu te regelen met de Volvo dealer ?
Dieselman.