Pagina 1 van 1

V50 1.6D welke?

Geplaatst: 16.07.2009 - 20:07
door PieterK
Goedendag allemaal,

Ik ben voornemens om een V50 1.6D te kopen en heb daar een paar vragen over.
- Zijn er bepaalde series / bouwjaren, die storingsgevoeliger zijn (of meer speciefike klachten hebben) dan andere?
- Ik heb ergens gelezen dat de roetfilters af-fabriek (duur) onderhoud behoeven. Weet iemand de intervallen daarvan?
- Is de middenarm steun op de achterbank ook te gebruiken als "ski luik"?

Bedankt voor jullie antwoorden!
Pieter

Geplaatst: 16.07.2009 - 21:38
door Sander Peter
Hoi,

Ik heb zelf een 1.6d met nu meer dan 200k. Geen problemen. De eerste series v50 hebben veel problemen gehad maar dit is allemaal rechtgezet. Het roetfilter moet volgens mij om de 240 vervangen worden. Dit geldt in ieder geval voor de distributieriem en dat is een aardige kostenpost. De middenarmsteun op de achterbank is alleen bij de duurdere types ook als skiluik.

GRoet
Sander

Geplaatst: 16.07.2009 - 21:48
door bart simpson
het is volgens mij nooit een skiluik

Geplaatst: 16.07.2009 - 22:53
door Paul
Alle V's hebben in ieder geval GEEN skiluik.

Geplaatst: 17.07.2009 - 00:10
door PieterK
Dank jullie wel! Skiluik is helder.
@ Sander Peter. De eerste series zeg je. Vanaf wanneer waren die kinderziektes er dan uit? medio 2005, of nog later?

Dank
Pieter

Geplaatst: 17.07.2009 - 07:43
door lancer
Volgens mij waren er geen 1.6D's bij de eerste series. Daarnaast behoeft de roetfilter af fabriek ook minder onderhoud dan een achteraf gemonteerd filter.

Geplaatst: 17.07.2009 - 07:51
door bart simpson
dat laatste is mij ook onbekend, ze hebben beiden een additief nodig om roet te binden

Geplaatst: 17.07.2009 - 10:11
door sanco
bart simpson schreef:dat laatste is mij ook onbekend, ze hebben beiden een additief nodig om roet te binden
Een retrofit een additief nodig? Weet trouwens niet of de 1,6 wel zonder fabrieksfilter geleverd is.

Geplaatst: 17.07.2009 - 10:42
door bart simpson
1.6d is rpf zonder geleverd, bij een retrofit hoeft er idd geen additief in

Geplaatst: 17.07.2009 - 10:47
door lancer
Retrofit moet vaker vervangen worden. Af fabriek kan 'ie b.v. zichzelf schoon branden

Geplaatst: 17.07.2009 - 12:24
door Fredhead
Heb zelf een 2004 V50, eentje waarvan alle kinderziektes zijn verholpen.
Rijd al ruim 30.000 km probleemloos rond dus echt heel bang voor een my04 hoef je niet te zijn in mijn ogen

Geplaatst: 18.07.2009 - 17:04
door Elveka
Een tijdje terug de dealer aangesproken ivm het roetfilter af fabriek ... tankje met regeneratievloeistof wordt bijgevuld om de 60k, het filter vervangen om de 120k (kost 735 euro'tjes). De 240k beurt wordt kostelijk : distributieriem én roetfiler !

Succes

Geplaatst: 20.07.2009 - 12:07
door Schuurmanneke
Elveka schreef:Een tijdje terug de dealer aangesproken ivm het roetfilter af fabriek ... tankje met regeneratievloeistof wordt bijgevuld om de 60k, het filter vervangen om de 120k (kost 735 euro'tjes). De 240k beurt wordt kostelijk : distributieriem én roetfiler !

Succes
Damn, en de riem is €1000,00... Nah, alvast gaan sparen voor een beurtje van 2000 euro.. niet normaal zeg!

Geplaatst: 25.07.2009 - 14:46
door PieterK
Dank allemaal. Rond de 120K dus op het roetfilter letten

Ik heb verder wat op intenet zitten neuzen. Die eerste 'problemen', klopt het dat dat dit ongeveer is:
-EGR klep,
-Airco uitstroom tussen links en rechts
-Kabelboom in de rechter voor portier waardoor er problemen zouden zijn met alarm en ramen.

Wanneer er reparaties in die trand zijn uitgevoerd, neem ik aan dat dat in de service historie is terug te vinden.
Mocht er nu niets aan gebeurd zijn, en dit klaarblijkelijk niet is voorgevallen, is de kans dan groot dat het alsnog (kan) gebeuren. Ik weet het, het is en blijft techniek ...

Dank!
Pieter

Geplaatst: 25.07.2009 - 17:29
door lancer
Ik heb nog niets langs zien komen waarbij een 1.6D problemen had met de EGR. 2.0D en D5 wel (kan zijn dat er gewoon te weinig 1.6D's rondrijden op het forum)

De kabelboom ook links trouwens, alleen die valt minder op daar deze minder problemen kan veroorzaken.

Ik heb 2 jaar in een 2.0D gereden en rij al 3 jaar in een 1.8i en 2 jaar in een 1.6D. Alleen met de 1.6D (MY07) heb ik 0 problemen ondervonden.