Pagina 1 van 1

monopoint

Geplaatst: 18.07.2009 - 20:16
door sleutelaar
ik heb o.a. een 1.8 monopoint. nu valt het mij op dat de centrale injector erg dicht in het inlaatgat zit en eigenlijk een beetje afsluit. vinden anderen dit ook en heeft iemand ooit geprobeerd de injector hoger te plaatsen, iets meer uit het gat te halen.
is hiermee de beluchting te verbeteren?

Geplaatst: 20.07.2009 - 08:51
door Walter
als je de beluchting verbeterd op een punt waar de inspuiting dit niet meer kan meten, gaat de motor dan niet veel te arm lopen?

Geplaatst: 21.07.2009 - 18:29
door sleutelaar
mijn idee is, maar wie ben ik, door de injector hoger in de inlaatpoort te hangen lucht Makkelijker aangezogen kan worden. via de lambda sonde zou het mengsel weer bijgeregeld moeten worden.

Geplaatst: 21.07.2009 - 20:14
door ArjenM
De luchtinlaat zit boven de injector. Ik snap je idee dan ook niet, of zie ik het verkeerd?

Geplaatst: 22.07.2009 - 00:53
door sleutelaar
misschien gebruik ik de verkeerde woorden. de injector is gemonteerd bovenin het gasklephuis. het gat waar de injector in hangt (en waar de aangezogen lucht doorheen moet) wordt deels opgevuld door de injector. een belemmering van de luchtstroom lijkt me. valt hier wat aan te doen? dacht ik toen, door de injector iets meer uit het gat te halen.

Geplaatst: 22.07.2009 - 09:05
door dr hilus
misschien gebruik ik de verkeerde woorden. de injector is gemonteerd bovenin het gasklephuis. het gat waar de injector in hangt (en waar de aangezogen lucht doorheen moet) wordt deels opgevuld door de injector. een belemmering van de luchtstroom lijkt me.
Dat lijkt me een beetje een denkfout: wanneer je de injector een paar cm hoger zou plaatsen, lijkt het alsof er meer ruimte is. Wanneer je echter de kap van de luchtinlaat er weer op plaatst, heb je toch weer eenzelfde mate van belemmering van de luchtstroom.

Geplaatst: 22.07.2009 - 18:23
door sleutelaar
okay, dus dan zouden we deze kap erboven ook moeten aanpassen.

Geplaatst: 22.07.2009 - 18:43
door rene en erica
ik denk dat als een betere konstructie mogelijk was de heren bij volvo dit wel hadden gedaan.het is niet zonder reden op deze manier gemaakt .overal is (hoop ik) over nagedacht.

Geplaatst: 22.07.2009 - 19:44
door Iroll
De plek waar de injector is geplaatst is erg belangrijk om een goede menging van lucht en benzine te krijgen. Als je 'm anders plaatst heb je dikke kans dat een cylinder te arm gaat lopen en een gat in je zuiger brand. Ik zou er maar vanaf blijven.

Geplaatst: 22.07.2009 - 21:34
door sleutelaar
ik rij vrijwel alleen op lpg, (via een ringmengstuk).