Volvo-stoel opnieuw onovertroffen

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvo-stoel opnieuw onovertroffen

· Volvo-stoel behaalt opnieuw de hoogste veiligheidsscore
· Alle Volvo-modellen behaalden het hoogst haalbare predikaat ‘Goed’
· Stoelen essentieel bij beperken whiplash letsel

Beesd, 7 december 2005 – In het jaarlijkse onderzoek naar whiplash preventie van de International Insurance Whiplash Prevention Group (IIWPG) behaalde Volvo ditmaal opnieuw de hoogste scores. Sterker nog, Volvo was een van de twee autofabrikanten die het hoogst haalbare predikaat ‘Goed’ scoorden voor elk getest model. In het geval van Volvo waren er dat maar liefst zes!

Het Motor Insurance Repair Research Centre in Thatcham onderzocht de autostoelen van 182 nieuwe auto’s en beoordeelde ze in drie categorieën: Geometric, Dynamic en Overall. Scores variëren van G (voor een goede bescherming), A (acceptabel), M (matig) tot P (pover). Het Thatcham-onderzoek waardeerde alle Volvo-stoelen met de G-score, in alle drie de categorieën. Ter vergelijking: Audi scoorde gemiddelde een ‘A’, Lexus een ‘M’ en vier van de BMW-modellen (waaronder de 3- en 5-serie en de X3 en X5) een magere ‘P’.

Volgens Matthew Avery, Crash Laboratory Manager van Thatcham, blijft Volvo trendsetter op het gebied van veiligheid: “Sinds jaar en dag is Volvo zeer betrokken bij het veiligheidsvraagstuk, en opnieuw presteren haar stoelen in onze tests optimaal. Dit wordt ondersteund door ongevalsstatistieken, die aantonen dat dit type stoel het risico op whiplashklachten aanmerkelijk verkleint.” Ingrid Skogsmo, Safety Director van het Volvo Cars Safety Centre: “We zijn blij dat onze stoelen voldoen aan onze verwachtingen en dat blijkt dat nekklachten als gevolg van kop-staartbotsingen aanzienlijk afnemen.” Dr. Lotta Jacobsson, expert op het gebied van whiplash preventie bij het Volvo Cars Safety Centre, vult aan: “Vanaf het moment dat Volvo in 1998 WHIPS heeft geïntroduceerd, tonen data van ons eigen Accident Research Team aan dat WHIPS het risico op langetermijn-nekklachten heeft gehalveerd. Daarnaast laten onafhankelijke onderzoeken vergelijkbare cijfers zien.”

Meer info over Thatcham Whiplash Testing is te vinden op www.thatcham.org.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Zo, en dit vind jij nieuws? :D . Ik had eerlijk gezegt niet anders verwacht. Het tweede merk dat goed scoorde is trouwens Saab.

Zweden op z`n veiligst
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

ik vind het dan wel eigenlijk onacceptabel: BMW met een Poor en Lexus met Matig

het zijn toch ongeveer de duurste auto's die te krijgen zijn.

vooral voor lexus wat kwaliteit zo nastreeft !
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

En dat niet alleen: Volvo maakt ook qua comfort zeer goede stoelen. Veel ex-Volvorijders hebben spijt dat ze op een andere stoel zijn gaan zitten.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

zelf de stoelen uit mijn 440 zitten naar mijn mening beter als menig andere auto :D
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
Guestuser

Toch is de stoel in mijn V40 (ph1) iets te klein voor iemand van bijna 2 meter vind ik :(
Gebruikersavatar
Peer
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 16.01.2006 - 12:47
Locatie: Midwoud

SanderB schreef:Toch is de stoel in mijn V40 (ph1) iets te klein voor iemand van bijna 2 meter vind ik :(
...... maar in vergelijking tot stoelen van andere merken in auto's van vergelijkbare grootte meestal toch beter. Veel auto's van franse makelij hebben bijv. vrij korte zittingen en dat valt in de V40 best mee. Laatst in een vrij nieuwe Ford Focus gereden en hoewel ik het een fijne auto vond, die stoelen...... Geef mij dan toch maar die van de V40. Overigens ben ik sinds gisteren de trotse bezitter van een phase 2 V40 1.9D 115pk en tot mijn verbazing zijn de stoelen daarvan ook verbeterd t.o.v. de phase 1. Je zit meer 'in' de stoel, er is meer zijdelingse steun. Ook niet onprettig. Het kon dus blijkbaar nog beter. Overigens ben ik 'maar' 1,86m lang, dus voor iemand van 2m zal de beleving ongetwijfeld anders zijn.
Groeten,
Jan Willem
XC90 D5 185pk Ocean Race
V70 D5 130pk Geartronic Titanium Line
V40 1.9D 115pk
V40 TD 90pk
Volvo 440 1.7 benzine
Volvo 340 1.7 benzine
Gast
2nd Gear member
Berichten: 226
Lid geworden op: 16.11.2004 - 22:37

Peer schreef:
SanderB schreef:Toch is de stoel in mijn V40 (ph1) iets te klein voor iemand van bijna 2 meter vind ik :(
Overigens ben ik 'maar' 1,86m lang, dus voor iemand van 2m zal de beleving ongetwijfeld anders zijn.
Is ook zo, om die reden heb ik een S80 :D :D :D
For life with more contents
Gebruikersavatar
VolvoZoeker
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 23.10.2005 - 21:25
Locatie: Amersfoort

1,92 hier en zeeeeeeeeeeker weten ook om die reden een S80 :-)

Alhoewel m;n tweede vader van 2,07m nog net niet perfect zit, maar dat zou wel instellingen kunnen zijn.....

gr
Menno
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Ik ben 1.85 en kan in m'n V70 de stoelen zo ver acheruit schuiven dat ik niet meer bij de pedalen kan. Het stuur kun je ook giga ver mee uittrekken dus iedereen, echt iedereen kan in een grote volvo lekker zitten 8)
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
bert67
4th Gear member
Berichten: 630
Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
Locatie: Burgh-Haamstede

Heb in mijn v40 PH1 goede stoelen. Wat een verademing als je uit een wat oudere Audi komt!
Maar ben het wel eens met het verhaal dat ik de stoelen vrij kort vind, had iets langer gemogen in mijn beleving.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”