Pagina 1 van 1

Shell Fuel Save nu ook voor Diesel

Geplaatst: 22.07.2009 - 21:09
door HASM
Zo'n 2 weken geleden voor het eerst deze diesel getankt en sindsdien ruim 1500 km gereden. Na de eerste schrik bij de pomp (heb ik wel de goede brandstof?) de tellers op 0 gezet. Had ik voorheen een gemiddelde van 5.3l/100, nu geeft de BC 5.2 l/100 aan. Voorwaar inderdaad een kleine verbetering. Scheelt zo'n 1-1,5 liter. Op een jaar kilometrage van 30000 km moet dat dan 20 tot 30 liter schelen. Toch weer 2%. Tenminste zolang de prijs van de fule save niet stijgt, anders is de "winst" snel verdampt.

Wat zijn jullie ervaringen?
Zijn er bijwerkingen bekend?

Groet,

HASM

Geplaatst: 22.07.2009 - 21:16
door edraket
Kun je het verbruik werkelijk op één tank bepalen? Vind ik wel knap hoor. Soms geeft bij mij de teller gemiddeld 5.0 aan, soms 6.5. Is maar net hoe mijn voet staat.

Geplaatst: 22.07.2009 - 21:30
door toppertje
mm,ik denk ook dat het te vroeg is om te juichen.
geen enkele rit is exact een kopie van de vorige,1keer extra stoppen,of remmen
of windkracht 3 ipv 4,en daar gaat je vergelijk.
ik denk dat zulke kleine verschillen(als ze er al zijn!)in de praktijk
nagenoeg niet meetbaar zijn.

Geplaatst: 22.07.2009 - 21:46
door +++t blijft behelpen+++
de truuk is: denken dat het werkt! en dan op je snelheid letten (ongemerkt)
door het placeboeffect gaat je verbruik zo'n 10% omlaag!
en dan die rijstijl vasthouden... :-$

Geplaatst: 22.07.2009 - 21:55
door HASM
Uiteraard kun je over zo'n korte tijd en afstand nog geen conclusies trekken, vandaar ook de vraag wat de ervaringen van anderen zijn.
Ik heb geen idee hoeland de fuel save diesel er al is en wie weet zijn er al collega's die wat meer door de tank hebben laten vloeien.

Geplaatst: 22.07.2009 - 22:46
door Voorn
Ik heb gehoord dat er veel meer toevoegingen inzitten die goed zijn voor de motor. Vooral moderne auto's hebben daar profijt van.
Dus ongeveer 1x per maand tank ik dat maar ik vind het veel te duur om dat iedere keer te tanken.
Wij rijden ongeveer 50.000 km per jaar.

Geplaatst: 23.07.2009 - 08:52
door FelixB
Ja ja, Shell gaat iets introduceren waardoor ze minder verkopen ...

Geplaatst: 23.07.2009 - 08:52
door Paul
Ik had dit al met de oude diesel, je krijgt namelijk bij elke keer tanken een tegoedbon voor 1 liter diesel!

Geplaatst: 31.07.2009 - 22:19
door trompetje
FelixB schreef:Ja ja, Shell gaat iets introduceren waardoor ze minder verkopen ...
de bedoeling is dat andere maatschappijen minder gaan verkopen......


8)

Geplaatst: 31.07.2009 - 22:39
door euerw
zeker nu de cijfers minder zijn bij Shell geloof ik er al helemaal niets van, eerst bleek uit testen dat hun superzuinige benzine broodje aap was , nu proberen ze het met diesel.
als ze veel diesel rijders zover krijgen dat ze het een x proberen verkopen ze ook meer diesel,dus hogere omzet, dus ONZIN.
tevens is hun advies om meerdere keren te tanken zodat de motor eerst schoon word!!!!!?!!!!!(voel je h`m) een 5-10min boven de 200 km/u bij de buren(D) en je motor is ook weer schoon.
enige wat echt werkt is (mijn ervaring) BP ultm. in combi met tuning, en je rechtervoet in toom houden :car9:

Geplaatst: 31.07.2009 - 23:29
door RampantBunny
IK heb aan het eind van de straat een shell (express) zitten..Ik moet er langs, war ik ook heen ga ;)


...jaja je raad het al ik tank er sowieso wel voor 5c per liter minder (lucky stiff me :p)

Scheelt die nieuwe diesel? Ik heb echt geen flauw idee, ik merk er niks van... op dit moment 4.9/100 nog steeds..nauwkeurigheid van de BC anyone?

Geplaatst: 01.08.2009 - 16:39
door trompetje
Ik rijd normaal op V-power of Ultimate diesel.
Ik heb fuelsave geprobeerd en vond het minder goed dan die twee, alleen al in verbruik. De motor loopt er ook minder soepel op. (net als "gewone" diesel voorheen)
Dus voor mij toch maar weer Vpower / Ultimate.

Geplaatst: 01.08.2009 - 16:57
door ALF
fuelsave is eigenlijk gewoon euro95, maar na eigen zeggen zou het een liter per tank kunnen schelen, dus stelt eigenlijk niets voor want het ligt totaal aan hoe je rijd en dat is meestal niet precies hetzelfde.