Diverse vragen
Geplaatst: 24.07.2009 - 15:29
Goedensmiddags allen te saam!
Ik heb even een vraagje over de oliën die ik wil verversen in mijn 142:
Motor: is al gedaan
Remmen: dot 4, klopt dat?
Versnellingsbak?
Differentieel?
Koelsysteem, alles eruit en van 1 merk erin.
Ik denk dat dit de belangrijkste vloeistoffen zijn die ik wil vervangen.
Een vriend zei als ik de differentieel ververs, 2 bouten moet losdraaien;
1 aan de onderkant voor het leeglopen
1 aan de bovenkant/zijkant voor het vullen, als deze overloopt istie vol.
Klopt dit?
En hoe kan ik mijn versnellingsbak verversen?
Wat mij leuk lijk is om iets meer vermogen te krijgen voor mijn b20 met een open luchtfilter op mn stromberg cab. ik kwam op internet deze tegen:
http://www.volvo-klassiekers.nl/images/ ... etcart.jpg
Is dit de juiste? en zo ja, moet er nog wat bij besteld worden?
Ben lekker bezig hier, panelen in mijn deur vervangen door nieuw hout, zit nog te stoeien met de ophangbevestiging, hoedenplank van zeer leuke boxen met versterkers voorzien, nieuw hout in de kofferbak.
Ik heb even een vraagje over de oliën die ik wil verversen in mijn 142:
Motor: is al gedaan
Remmen: dot 4, klopt dat?
Versnellingsbak?
Differentieel?
Koelsysteem, alles eruit en van 1 merk erin.
Ik denk dat dit de belangrijkste vloeistoffen zijn die ik wil vervangen.
Een vriend zei als ik de differentieel ververs, 2 bouten moet losdraaien;
1 aan de onderkant voor het leeglopen
1 aan de bovenkant/zijkant voor het vullen, als deze overloopt istie vol.
Klopt dit?
En hoe kan ik mijn versnellingsbak verversen?
Wat mij leuk lijk is om iets meer vermogen te krijgen voor mijn b20 met een open luchtfilter op mn stromberg cab. ik kwam op internet deze tegen:
http://www.volvo-klassiekers.nl/images/ ... etcart.jpg
Is dit de juiste? en zo ja, moet er nog wat bij besteld worden?
Ben lekker bezig hier, panelen in mijn deur vervangen door nieuw hout, zit nog te stoeien met de ophangbevestiging, hoedenplank van zeer leuke boxen met versterkers voorzien, nieuw hout in de kofferbak.