Pagina 1 van 1

starten 240 GL 2,3injectie

Geplaatst: 26.07.2009 - 10:16
door oudegroen
Laatst weigerde mijn auto, na twee weken stil te hebben gestaan, ineens dienst. Wat ik ook probeerde hij startte niet. De volgende ochtend toch nog maar eens geprobeerd, en je raad het misschien al, hij deed het gewoon weer.

Sindsdien doet hij het weer gewoon met een koude motor, maar het gekke is dat als ik hem met warme motor uitzet en meteen daarna weer probeer te starten hij het niet doet. Na een minuut of 5 wel weer gewoon.

Is er iemand onder jullie die deze ervaring herkent en me van tips kan voorzien?

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Geplaatst: 26.07.2009 - 17:21
door polarwittesloep245
je moet de vraag eens stellen op www.volvolvo.nl
succes ermee ;)

Geplaatst: 11.08.2009 - 23:45
door RaoulC
Mogelijk dat je brandstofrelais niet meer goed werkt. Bijrijders kant onder het dashboard, wit relais. Heb het zelfde gehad omdat de achterste pomp uitviel en er geen druk in de benzine leiding zat.

Geplaatst: 11.08.2009 - 23:53
door Stinky
heb je die pomp niet nodig bij koude start?

Geplaatst: 11.08.2009 - 23:56
door mightyspawn
K-tronic of LH jetronic?

Geplaatst: 12.08.2009 - 00:14
door RaoulC
Stinky schreef:heb je die pomp niet nodig bij koude start?
Voor zover ik weet draaien ze alle twee, heb wel een injectie motor (B230F). Als de achterste niet werkte dan liep hij moeilijk stationair en viel uit bij het optrekken. Starten op de kruising wilde niet lukken en moest wachten tot de auto afgekoeld was. Hoop niet dat je zo ver komt.

Geplaatst: 12.08.2009 - 00:23
door Stinky
Mijn auto, ook B230F, loopt warm ook lastig stationair. Ik heb er nog niet
naar gekeken, of in mijn geval: naar laten kijken. Ik lees hier en daar wat
en geef het de garagist mee de volgende keer. Ik kan ermee leven. Alstie
eenmaal weer loopt dat stoptie ook niet. Wat ik denk te weten is dat het
vanalles kan zijn:

- valse lucht (luchtslangen poreus/lek)
- smerig kleppenhuis (bij de inlaat, motor krijgt net iets te weinig)
- kapotte temperatuurmeter in luchtfilterhuis

Geplaatst: 18.08.2009 - 23:30
door RaoulC
Er zit ook nog een afstelschroef in het stationair kanaal. Als de gasklep dicht is loopt hierdoor het mengsel de motor in. Kan ook een oorzaak zijn, afstellen en onderhouden staat in ieder Haynes of Vraagbaak. Kan je zelf en scheelt wat centen om het te laten doen.

Geplaatst: 19.08.2009 - 18:28
door Klaasjan
Kan dit niet de luchtmassameter zijn en de temperatuursensor daarop? Of praat ik nu p..p?