Nieuwe S80 eigenaar, even voorstellen...
Geplaatst: 28.07.2009 - 18:47
Beste mede S80 eigenaren, sinds 18 maart rij ik ook een S80, en een hele unieke ook.
Mijn vorige Volvo was een 850 T5, en daarvoor een stuk of 10 andere modellen.
De S80 die we nu hebben is een 2,4 BI-FUEL CNG ( ik denk 1 van de 3 in NL), automaat Exclusive met mobility line, Nautic Blue Pearl met zwart leder, MY 2004 .
KM stand bij aanschaf 171.000, stand nu 182.000 en dat allemaal op aardgas.
Een echte Zweedse CNG versie, met standverwarming en restwarmte installatie.... gebouwd in Torslanda.
Een zeer confortabele wagen, dat wel, zeer mooi uitgevoerd, maar zo traag als een slak ( op CNG ), wel lekker goedkoop rijden, en sinds april 2009 geen meerprijs Gas op de wegenbelasting meer, ik betaal dus gewoon het benzine tarief.
Eigenlijk was ik aan het denken om een T6 te halen uit Duitsland, werd me afgeraden om een van voor 2001 te nemen, toen maar gaan zoeken naar een 2,9, dat leek me ook wel aardig, tot we tegen deze aanliepen bij een handelaar.
Na wat speurwerk kwamen we er achter dat de wagen altijd in onderhoud is geweest bij de Volvo dealer in Hillegom, men kende mij nog daar, ooit een 760 gekocht daar, dus men gaf alle details wbt het onderhoud en andere zaken die er aan gedaan zijn in de loop der jaren...
Het enige wat ik niet wist is het verbruik op aardgas en hoever je er mee kunt rijden....
Dat weet ik nu inmiddels wel.
Tja, het is linksom of rechtsom, veel vermogen hebben is vaak duur rijden, eerst maar eens een paar ton rijden in deze wagen....
Als er liefhebbers zijn die plaatjes willen zien dan roept u maar...
Mijn vorige Volvo was een 850 T5, en daarvoor een stuk of 10 andere modellen.
De S80 die we nu hebben is een 2,4 BI-FUEL CNG ( ik denk 1 van de 3 in NL), automaat Exclusive met mobility line, Nautic Blue Pearl met zwart leder, MY 2004 .
KM stand bij aanschaf 171.000, stand nu 182.000 en dat allemaal op aardgas.
Een echte Zweedse CNG versie, met standverwarming en restwarmte installatie.... gebouwd in Torslanda.
Een zeer confortabele wagen, dat wel, zeer mooi uitgevoerd, maar zo traag als een slak ( op CNG ), wel lekker goedkoop rijden, en sinds april 2009 geen meerprijs Gas op de wegenbelasting meer, ik betaal dus gewoon het benzine tarief.
Eigenlijk was ik aan het denken om een T6 te halen uit Duitsland, werd me afgeraden om een van voor 2001 te nemen, toen maar gaan zoeken naar een 2,9, dat leek me ook wel aardig, tot we tegen deze aanliepen bij een handelaar.
Na wat speurwerk kwamen we er achter dat de wagen altijd in onderhoud is geweest bij de Volvo dealer in Hillegom, men kende mij nog daar, ooit een 760 gekocht daar, dus men gaf alle details wbt het onderhoud en andere zaken die er aan gedaan zijn in de loop der jaren...
Het enige wat ik niet wist is het verbruik op aardgas en hoever je er mee kunt rijden....
Dat weet ik nu inmiddels wel.
Tja, het is linksom of rechtsom, veel vermogen hebben is vaak duur rijden, eerst maar eens een paar ton rijden in deze wagen....
Als er liefhebbers zijn die plaatjes willen zien dan roept u maar...