Pagina 1 van 2

V70- 2.0 of 2.5 aankopen

Geplaatst: 29.07.2009 - 22:34
door dave145
vraagje; we zij al ff op zoek naar een V70 voor niet al te veel, maar ik zie zo veel verschillende motoren (2.0/2.4/2.5enz) wat is een betrouwbaar blok, en wat rijd het lekkerst???????????

En waar moet ik op letten behalven of hij er netjes uit ziet?

met vriendelijk groet dave

Geplaatst: 29.07.2009 - 22:37
door bart simpson
de 2.0 moet om lekker te gaan doorgaans hoog in de toeren, een 2.5 10V is een heerlijke probleemloze machine

Geplaatst: 29.07.2009 - 23:06
door Geus
Hier sluit ik me helemaal bij aan. De 2.5 10v is niet overdreven snel. Bij normaal schakelen is het rustig cruisen. Door wat hoger in de toeren te gaan, kan 'ie toch nog wel een lekker sprintje trekken. De 2.0 is wat mager, zeker met volle bak, aanhanger, e.d. De 2.4 kwam in 1999 en is minder makkelijk op gas te zetten. Ze zijn allemaal betrouwbaar en behoorlijk onverwoestbaar.

Geplaatst: 29.07.2009 - 23:32
door Kai
Ik heb sinds vorige week de 2.5 (diesel) en het verbruik valt me 100% mee, ik rij tot nu to met een gemiddelde van rond de 1 op 19 (de afgelopen 600 km). ik ben eerst ook naar een 2 liter wezen kijken maar vond hem inderdaad te mager.

Geplaatst: 30.07.2009 - 00:01
door ALF
@boonzaijer: Alleen hebben we het hier over de benzine variant want er is volgens mij geen 2 liter diesel geweest in de s70/v70 toch?

Geplaatst: 30.07.2009 - 00:22
door Geus
Als je de vraag van Dave ruim interpreteert kan je het ook over diesels hebben, lijkt mij.

Maar ik vergat nog te zeggen dat de 2.5 10v natuurlijk de enige echte roffel is, met het mooiste geluid!

Geplaatst: 30.07.2009 - 09:12
door Paul
We hebben zes jaar de 2.5 gehad in een V70 Classic. We miste hier uiteindelijk wel de power toen we er een V40 2.0T naast kregen. Toen is hij snel vervangen voor een nieuwere 2.4T.

Maar een schitterend geluid en een heerlijke auto!

Geplaatst: 30.07.2009 - 09:47
door The Volvoboy
Ik ben het volkomen eens met Geus. Heerlijk cruisen bij lage toeren, maar kan ook een lekker sprintje trekken!!

FF off-topic:
Wij hadden voor de V70 een Mazda 323 Estate uit '92. Als we dan naar Frankrijk gingen en aankwamen op de eindbestemming moest je de eerste 12 uur bijkomen van het rijden. Nu met de V70 naar Frankijk (met de caravan) en als je dan na 2 dagen rijden aankomt op de camping dan stap je uit: ,,Waar zijn de badmintonrackets?''. Heel erg verschil!!!

Geplaatst: 30.07.2009 - 09:49
door Paul
Is volgens mij ook een verschil van dag en nacht deze twee auto's.

Had je in die Mazda wel airco?

Geplaatst: 30.07.2009 - 12:10
door Kai
ALF schreef:@boonzaijer: Alleen hebben we het hier over de benzine variant want er is volgens mij geen 2 liter diesel geweest in de s70/v70 toch?
dat weet ik eigenlijk niet, wij zijn in eerste instantie op zoek geweest naar een benzine en hebben werkelijk alle opties langs zien komen dus kan best zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie :-)

Geplaatst: 30.07.2009 - 12:13
door The Volvoboy
Nee :hothot: :shockingzap: en in de V70 zit ECC 8)

Geplaatst: 30.07.2009 - 12:23
door bart simpson
The Volvoboy schreef:en in de V70 zit ECC
controleer die goed!

Geplaatst: 30.07.2009 - 12:33
door ALF
Maar meteen een vraag van mijn zijde omdat ik later dit jaar ook naar een 850/v70 wil kijken, is de 2 liter nog zuiniger of is het verschil miniem?

Geplaatst: 30.07.2009 - 12:34
door bart simpson
hij is niet zuiniger, wel een lekkere motor met een mooi geluid

Geplaatst: 30.07.2009 - 13:30
door Walter
verschil op verbruik is minimaal en inderdaad is het geluid beter :-) heb 120000km in 6 1/2 jaar met een 850 2.0 gereden en dat beviel super. Veel mensen die m te zwak noemen hebben er nooit mee gereden, je moet het echt zelf ervaren. Hangt er ook vanaf wat je er mee gaat doen. Een trailer oid zeult ie echt wel mee, het is een vijfpitter en die trekt wel door. Heb meernmalen met een trailer gereden, oa met een A Ford op de trailer vanuit Maastricht. Zonder problemen. Kan me wel voorstellen dat met 1600 kg erachter door Duitsland met die lange doortrekkers het lastiger wordt. Maar zonder trailer en vol met bagage gingen we gewoon 200 dus zwak is ie allerminst. een 2.0 is wat incouranter dus goedkoper.

Geplaatst: 30.07.2009 - 14:34
door dave145
bedankt voor de antwoorden, en de tip om goed te kijken naar de ECC (wat is dat????? zijn er nog meer tips??

bedankt alvast

Geplaatst: 30.07.2009 - 14:41
door Walter
ECC is de cimate control. Zowel airco als ECC willen wel eens kapot zijn.

Aanvullend op mijn verhaal over de 2.0: een 2.0 met automaat zou ik wel af willen raden. Dat is net te veel van het goede,.

Geplaatst: 30.07.2009 - 16:09
door dave145
bedankt , was net wezen kijken naar een v70 uit 98 2.0 automaat en heb het maar niet gedaan. ;)

Geplaatst: 30.07.2009 - 16:13
door bart simpson
Dat is als een 145/245 gewoon bent wel een kanon!

Geplaatst: 30.07.2009 - 17:05
door Walter
dave145 schreef:bedankt , was net wezen kijken naar een v70 uit 98 2.0 automaat en heb het maar niet gedaan. ;)
Hoezo niet als ik vragen mag?