Pagina 1 van 1

rammel dasboard

Geplaatst: 30.07.2009 - 11:32
door Volvo fan
Hallo,

Ik heb een vreselijke rammel in het dashboard :-x
Achter de tellers. Denk zelf dat het de rand is bij het raam...
Ik heb de schroeven in de motor ruimte al aangedraaid (bij ruitenwisser motor)
Toch zit bij stuurzijde nog redelijk wat speling!?
Als ik het bovendek demonteer, zijn er dan nog schroeven die ik kan aandraaien? (aan de caroserie?)

alvast bedankt!
Gr. Volvo fan

Geplaatst: 09.09.2009 - 11:17
door Dieselross
Ik heb precies dezelfde rammel, alleen bij warm weer links bij de voorruit, waarschijnlijk ook vanuit de motor ruimte... kwam je daar makkelijk bij?

rammel

Geplaatst: 10.09.2009 - 00:04
door Volvo fan
Zeer eenvoudig!
Ruitenwissers verwijderen, motorkap in garagestand, rubbers verwijderen (incl die van de zekeringbox), 5x torx20 los schroeven van de zwarte plaat onder de voorruit, klemmen van de regenwater afvoer los maken en de plaat voorzichtig onder het raamrubber vandaan schuiven/ tillen. Sommigen zullen miss ook de zekeringbox verwijderen maar dat is niet nodig.
Hierna zie je de 4 bouten die je kunt aandraaien! 1 bout aan stuurzijde is wat moeilijker bereikbaar. Die zit achter de ruitenwissermotor/stang. Het is te doen met de "ratel" en wat hulpstukken :wink:
Maar het is ook een kleine moeite om de ruitenwissermotor te verwijderen. 3 moertjes en een stekkertje loskoppelen.
Kijk meteen of ze het interieurfilter wel eens hebben vervangen!
Ik heb 4 nieuwe bouten bij de dealer gehaald met nog wat klein grut( een aanpassingssetje omdat het een bekent euvel is bij dit model.)zodat ze niet meer los trillen. Deze moet ik nog vervangen.

Ik inmiddels de rammel wel gevonden, althans.......
Heb mijn ijskrabber tussen het raam en mijn dashboard geschoven en sindsdien is de rammel verdwenen :roll:
Miss toch een verkeerd geplaatste voorruit? mocht 'ie ooit zijn vervangen!

Geplaatst: 13.09.2009 - 03:03
door thuuR
Die bouten moet je niet vaster draaien, maar juist een slagje losser.


Gr 8)

Geplaatst: 13.09.2009 - 14:01
door Dieselross
thuuR schreef:Die bouten moet je niet vaster draaien, maar juist een slagje losser.
Huh? :?

Geplaatst: 28.09.2009 - 16:47
door bernhard2
als je ze vast draait, dan klem je de twee schurende oppervlakken nog dichter op elkaar waardoor ze nog harder gaan kraken... ze moeten juist iets kunnen bewegen lijkt me...