Pagina 1 van 1
XC90: T6 of V8?
Geplaatst: 02.08.2009 - 21:46
door Corput
Hallo,
Ik ben op zoek naar een Volvo XC90, het moet een benzinemodel zijn en liefst iets vlots...
Wat adviseren jullie? De V8 uitvoering of de T6?
Welke is fijner/beter/sneller/zuiniger/betrouwbaarder??
En is er nog iets om rekening mee te houden?
Ik hoor het graag!
groet,
Cor
Geplaatst: 02.08.2009 - 21:47
door bart simpson
V8, zonder twijfel
Geplaatst: 02.08.2009 - 23:25
door Volvo1080
Wanneer je van tanken en iets frequenter garage bezoek houdt is de T6 perfect. Anders is een 2.5T met wat vlottere chip ok, maar een V8 echt prima. Is dat mijn vrouw echt geen XC90 wilde anders had er nu ook een V8 voor de deur gestaan. Moet het nu doen met de XC70..
Soms oneerlijk he.. zij wel zo'n foeilelijke C30 (smaken verschillen) en ik geen XC90... Tja

Geplaatst: 02.08.2009 - 23:30
door Corput
Tja, er staat momenteel een GL320 cdi voor de deur maar diesel heeft voor ons eigelijk geen meerwaarde. We maken weinig kilometers dus het verschil in wegenbelasting/brandstof is niet echt interessant.
Bovendien lijkt de XC90 mij veiliger en wat sportiever (alhoewel er met de GL320 natuurlijk niks te klagen valt) en ook al is het interieur iets 'saaier' ik heb wel het idee dat de XC90 ergonomisch beter in elkaar zit.
Weet iemand misschien nog iets te vertellen over de verschillende uitvoeringen? Summum, sport, mobillity....?
Geplaatst: 02.08.2009 - 23:34
door Volvo1080
Goede keuze..."Beter een ster in de ruit dan voor op de motorkap"..
Geplaatst: 03.08.2009 - 07:08
door bart simpson
doe dan meteen een executive als je er voor gaat, een mobility-line daarbij is zeker prettig
Geplaatst: 03.08.2009 - 09:06
door Wolfs XC
Corput schreef:
Weet iemand misschien nog iets te vertellen over de verschillende uitvoeringen? Summum, sport, mobillity....?
Kijk even op de website van Volvo:
http://www.volvocars.com/nl/salesandser ... s2006.aspx
Hier kun je de diverse bouwjaren aanklikken.
Veel leesplezier!
Geplaatst: 03.08.2009 - 09:53
door asta
V8 heeft een i.t.t. de T6 een maximum koppel van 440Nm tegen 360 Nm
Dat levert wat meer trekkracht op.
Ik heb zelf een v50 met turbo en je merkt wel dat deze er op een gegeven moment inkomt, bij de V8 zal dit wat gemoedelijker gaan.
Daarnaast is het geluid van een V8 wat dieper dan een T6, velen vinden dit mooi!
Dus op jouw vraag "iets vlots" zou ik voor de V8 kiezen.
Geplaatst: 03.08.2009 - 10:24
door bart simpson
vergeet de 6 traps automaat ook niet ipv een 4 traps, een V8 is echt zuiniger dan een T6
Geplaatst: 03.08.2009 - 13:29
door edraket
En het geluid van de V8 niet te vergeten. Ik denk ook dat de V8 standaard wel een stukje vlotter is.
Geplaatst: 03.08.2009 - 15:02
door Thuurc
Waarschijnlijk is de V8 ook makkelijk wat op te kietelen, mocht je daar interesse in hebben.
Geplaatst: 03.08.2009 - 15:06
door S80 Executive
De T6 is een heerlijke motor in een S80, maar wat te licht om een XC90 aan sportieve prestaties te helpen, in vergelijking met de V8. Op zich kun je de T6 flink opwaarderen middels een chip, maar of die 4 traps automaat dat gaat trekken? Misschien hoort er ook wel gewoon een V8 in zo'n rijdende container.
S80 Executive
Geplaatst: 03.08.2009 - 20:47
door Wolfs XC
....en over de 4-traps automaat staat ook het e.e.a. beschreven op dit forum en daarom zou ik zeggen, neem de V8 met 6-traps automaat!
Geplaatst: 03.08.2009 - 20:54
door 945i
Die MB 320cdi heeft dik 500nm aan koppel, is nog zuiniger ook ( al begrijp ik niet wat dat uitmaakt bij een auto van meer dan een ton..), en buiten het feit dat je er niks aan hebt, toch ook geen slechte auto denk ik...toch?
Geplaatst: 03.08.2009 - 20:57
door Thuurc
Als ik zo vrij mag zijn... Ik kan me voorstellen dat 2km per liter zuiniger toch prettig is met tanken (=dik 150/160km verder op een tank, want 80L tank). Kun je natuurlijk ook een grotere tank eronder plakken...
EDIT: Ik kan niet voor anderen spreken, maar wat Bart al zegt: volgens mij zijn de extra brandstofkosten (zeker met een laag kilometrage) te verwaarlozen.
Geplaatst: 03.08.2009 - 21:01
door bart simpson
op de totale kosten zie je dat niet eens