Pagina 1 van 2

jammer

Geplaatst: 04.08.2009 - 18:45
door rene en erica
jammer,jammer maar ik ben bang dat de 440 de volgende apk niet haalt.het is geen schoonheid,dat weet ik wel maar een snelle blik aan de onderkant bracht toch te veel apk-afkeurpunten aan het licht.en zoals zovaak helaas overstijgen de kosten de waarde v/d 440.ik ben nog wat aan het uitpluizen hoe ik met een minimum aan nieuwe onderdelen door de apk kom.als ik een aantal punten later zou kunnen vervangen komt me dat beter uit maar ik zie het somber in.dit gaat mijn budget gewoon ver te boven om het in 1x te doen.jammer,jammer.

Geplaatst: 04.08.2009 - 19:04
door Auk
Wat is er volgens jou allemaal niet meer apk waardig dan?

Geplaatst: 04.08.2009 - 19:37
door rene en erica
1 stuurkogel
1 aandrijfasrubber
1 remcilinder achter
1 droplink voor
uitlaat vanaf de cat
beide schokdempers voor type "fietspomp"
aanslagrubbers v/d achteras kapot
remslangetjes zowiezo voor,achter twijfelgeval
toeter kapot

en natuurlijk roest,1gat en verder overal een beetje maar met elkaar denk ik teveel.en wat de CO doet is afwachten.de remblokken achter bij de lekke remcilinder zullen vervangen moeten worden (doordrenkt met olie) en dus de andere kant ook anders heb ik waarschijnlijk verschil in remmen links/rechts.
misschien dat iemand met zekerheid kan zeggen dat ik een paar punten kan schrappen (geen apk punt).en wat de heren v/d apk zelf nog vinden.

Geplaatst: 04.08.2009 - 20:22
door ArjenM
Ik zou hem laten keuren zodat je nu een lijstje hebt waar aan te werken. Wel bij een goede laten keuren of desnoods RDW dat je een beetje zekerheid hebt dat ook alles is nagelopen.

Roest is wel jammer inderdaad. Een goede carrosserie zou het het eerder waard maken.

Geplaatst: 04.08.2009 - 20:38
door rene en erica
ArjenM schreef:Ik zou hem laten keuren zodat je nu een lijstje hebt waar aan te werken. Wel bij een goede laten keuren of desnoods RDW dat je een beetje zekerheid hebt dat ook alles is nagelopen.

Roest is wel jammer inderdaad. Een goede carrosserie zou het het eerder waard maken.
ik ben bang dat als ik hem laat keuren dat de lijst niet korter wordt.er valt misschien iets weg maar er komt iets anders bij.ik heb veel auto's onderhanden gehad die waren afgekeurd (alle merken) op 1 of meer zaken op mijn lijstje dus het zal bij mij niet anders zijn.aan de andere kant heb je gelijk dat je na keuren en exacte lijst hebt wat te doen.ik weet nog niet wat wijsheid is :(.roest wist ik ook natuurlijk maar met name het gat kwam iets onverwachts.de wielkastranden zijn niet super maar ook niet door en door verrot.

Geplaatst: 04.08.2009 - 20:49
door ArjenM
Zo'n lijstje is wel handig. Weet je precies wat er moet gebeuren voor de keuring.

Ik zou het laten afhangen van hoe erg de roest is. Als dat goed te repareren is op zo'n manier dat hij niet volgend jaar weer rot is zou ik het wel doen. Veel dingen zoals uitlaat, droplink, ashoes zijn onderdelen die gewoon slijten en bij elke auto weleens vervangen moeten worden. Het wordt natuurlijk wat anders als je een nieuwe versnellingsbak nodig hebt, of hij veel roest heeft.

Geplaatst: 04.08.2009 - 21:00
door rene en erica
klopt,het zijn allemaal "slijtdelen".maar het zijn een beetje veel in 1x.even op h-base gekeken en ik zit al tegen de 500 euro aan.dat is de auto zelfs met volle tank helaas niet waard :( .eerst nog maar een nachtje over slapen.

Geplaatst: 04.08.2009 - 21:16
door slagschip-s60
Als het toch niet anders is val jij niet onder de sloop regeling ?
misschien een beetje een pleister op de wonden.

Geplaatst: 04.08.2009 - 21:25
door rene en erica
heb ik ook aan gedacht maar dan moet ik een auto kopen van na 2001 (dacht ik) en daar zitten me iets teveel computers en airbags in.maar ik heb net m'n zwager gebeld voor een second opinion (die is monteur/keurmeester).eens zien wat hij er van zegt.wordt vervolgd.

Geplaatst: 04.08.2009 - 21:27
door ArjenM
Ben benieuwd.

Geplaatst: 04.08.2009 - 22:23
door slagschip-s60
airbags hoeven geen probleem te zijn als je het goed treft krijg je ze nooit te zien.
computers daar kom je op een zeker moment toch niet meer onder uit.

Geplaatst: 05.08.2009 - 08:41
door Walter
die toter zal waarschijnlijk een doorgesleten draadje langs het subframe zijn. Als iemand kan helpen met monteren zullen de kosten nog wel meevallen, complete uitlaatset bij de dealer kostn echt geen honderden euro's bv.

Geplaatst: 05.08.2009 - 11:16
door Blade
uilaat kan ook best 2ehands.. Zat sloperijen in grunn. gewoon een paar 440's bekijken en de mooiste (nieuwste) meenemen voor een paar tientjes.

Schokbrekers mogen trouwens lek zijn, mits de werking maar goed is. Dit is dus erg lastig te controleren, en is bijna altijd goedkeur.

En heeft die stuurkogel echt 1mm speling? Zo ja, hoe dan? zijdelings of op en neer? Zit namelijk een veermechanisme in de 400 stuurkogels.

Geplaatst: 05.08.2009 - 11:17
door Walter
kans dat die snel weer gaat is aanwezig, vergelijk met de kosten van een nieuwe is interessant hoor

Geplaatst: 05.08.2009 - 11:19
door Blade
Ik ken zat auto's waar zeg maar vorig jaar een splinternieuwe complete pijp (origineel) onder is gezet, en dit jaar weer afkeur is en gewoon naar de sloop gaat... met die 1 jaar oude pijp dus. je moet wel net mazzel hebben dat die auto er net staat. t'zelfde is met koplampen bijv.

EDIT:

ga je wel voor nieuw, koop dan zeker origineel. imitatie maakt nou niet bepaald een mooi geluidje.. en zijn erg roest gevoelig (kwikfit)

Geplaatst: 05.08.2009 - 11:29
door redrooster
Ach, jammer, maar is het ook jammer? Zelf heb ik nu een model en kleur waarbij ik het jammer zou vinden als het verhaal ophoudt.
Maar van de andere kant, de markt van de 400 serie is de goedkoopste markt.
Vanmorgen kwam hier iemand om mij een rekening te laten zien van de garage. De rekening van 800 euro klopt wel en was niet verkeerd. Maar voor die prijs heb ik al een leuke andere wagen.

Ik heb eens een "gewone" blauwe 440 gekocht en 2.5 jaar in gereden. En weer weg gedaan. Zonder er wat aan te doen. Alles begon te rammelen e.d.

Optie is ook om de auto van goede onderdelen te ontdoen, zoveel mogelijk, en op te slaan. Als je hetzelfde type koopt en er is iets stuk loop je even naar de schuur.....

Geplaatst: 05.08.2009 - 21:40
door sleutelaar
je hebt voor heel weinig geld weer een 440 of 460. dan laat je deze toch lekker staan?

Geplaatst: 06.08.2009 - 10:06
door Giesto-440
Echter als je een beetje verliefd bent op je auto (kug ik).. Kun je idd slopen afsporen voor de onderdelen!

Vraag gewoon of je zelf bij hun 440's mag gaan kijken om wat spullen eraf te halen/laten halen.. Zoek wat je nodig hebt en wat er nog goed uit ziet en bent voor €300 weer helemaal klaar...

En het meeste kun je aan de 440 echt wel zelf, ook als leek! Sommige dingen zitten wat onhandig maar ze hebben alles er ooit in gekregen dus het kan er ook weer uit en weer in ;)

Geplaatst: 06.08.2009 - 10:44
door SchoutenCC
@Giesto, hij heeft voornamelijk kogels, rubbertjes en slangetjes etc. nodig. Die kun je beter nieuw kopen...

@Rene, ik zou eerst een "proef-apk" doen, bijv. bij je zwager, en afwachten of het wel allemaal afkeur is en dat je niet te streng voor jezelf bent!

Geplaatst: 06.08.2009 - 10:57
door Giesto-440
Stom stom stom.. daar las ik nou echt doorheen!

Dan heb ik niks gezegd hoor :-#