Eens goede bifuel berichten

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Dries77
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
Locatie: NH

Omdat ik tijdens het zoeken naar een Bifuel nogal schrok van alle negatieve geluiden over de Bifuel, wil ik nu eens een positief geluid laten horen.

Mijn S60 Bifuel 2004 vorig jaar gekocht en slechts 1 keer een hikje gehad met de auto. Na een dag was dit over. (vuiltje denk ik)

Heb inmiddels 20000 km probleemloos gereden en ben er super tevreden mee. Heeft alleen 2 bandjes en wat filters/olie gekost.

Meer mensen met goeie ervaringen ter compensatie?
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Meneer Franklin
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27.07.2009 - 14:02

Hi Dries,

Heb ook een s60 en ben gewoon verliefd op de auto.
Ziet er super uit, is een super auto en heb totaal geen last van problemen die te maken hebben met het feit dat het een bifuel is. Heb enkel wat probleempjes met mijn remmen maar dat zijn slechts kleinigheidjes die makkelijk te verhelpen zullen zijn.

Besef je dat enkel mensen met problemen komen kijken of er iets bekend is over deze problemen. Voor zover ik tegen kom op dit forum is niet iedere garage goed bekend met de bifuels van volvo. Dit zorgt er natuurlijk ook voor dat er enige vragen zijn bij de forum members. Daar waar er zich een probleem voordoet bij een opel kadet wat iedere boer kan repareren is dit vaak minder makkelijk bij onze bifuels.

Ik blijf er bij dat er veel bifuels zullen zijn die geen problemen hebben waar we nooit van horen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik ben van niet van mening dat elke boer een Opel Kadett kan repareren,daar komt toch meer kennis bij kijken ,dan bij een koe melken vrees ik!Alhoewel dat ook niet makkelijk schijnt te zijn:)
De productieviteit van een boer ligt iest hoger dan van een automonteur gezien de uren die hij werkt:)

Er zijn inderdaad nog maar weinig monteurs die verstand hebben van een LPG Volvo,mede gezien door het complexe systeem van die auto,s,de wat oudere garde weet er vaak wel iets van af,waaronder ondergetekende.
Dries77
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
Locatie: NH

Update,

Inmiddels 45000 gereden zonder enkel probleem. Dijk van een auto die S60 Bifuel.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Gebruikersavatar
Gideon_XC90
5th Gear member
Berichten: 2081
Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
Locatie: Berghem

Hier ook geen schokkende problemen met de Bifuel.

reeds 76.000km gereden in 3 jaar,
waarbij de reguliere beurten zijn uitgevoerd en een keer het Gasverdeelhuis is gereinigd.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

In de tijd gezien valt het wel mee, hoeveel topics er in het bifuel forum geplaatst zijn.

Ik heb in het begin het gasverdeel huis laten reinigen en filters vervangen. Daarna geen problemen meer. Wat ik wel een beetje storend vind, is het kleine hikje :onfire: bij omschakeling naar LPG (bij koude motor alleen). Verdamper?
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3007
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

capslock schreef:Wat ik wel een beetje storend vind, is het kleine hikje :onfire: bij omschakeling naar LPG (bij koude motor alleen).
Als dat enkel met koude motor is, hoef je je geen zorgen te maken.
De Volvo motoren staan er om bekend, dat ze met een (erg) rijk mengsel starten.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Klopt, het is alleen bij koude motor. Als de motor eenmaal warm is, is er geen schok. Wat ik aan het verhaal wel vreemd vind, waarom wordt er dan niet op een rijk LPG mengels overgeschakeld!?
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3007
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

capslock schreef:Klopt, het is alleen bij koude motor. Als de motor eenmaal warm is, is er geen schok. Wat ik aan het verhaal wel vreemd vind, waarom wordt er dan niet op een rijk LPG mengels overgeschakeld!?
Bij een koude motor word een mengselverrijking toegepast.
Voor lpg is een mengselverrijking overbodig, door het lagere kookpunt van lpg.
Wellicht (meten=weten) is bij jou de mengselverrijking niet volledig afgelopen, ten tijde van overschakelen.
Vandaar ook het hikje/schokje.
Gebruikersavatar
capslock
2nd Gear member
Berichten: 233
Lid geworden op: 02.09.2008 - 20:37
Locatie: Utrecht

Kan ik dat zelf aanpassen? :lying:
V70 bi-fuel 2.4, 140pk 2003, 440.000 km
V70 2.4 LPG Vialle, 170pk, 2001, 410.000 km
X770 3.2 LPG 6cil, 2008, 310.000 km
Dries77
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
Locatie: NH

Heb inmiddels mijn s60 bifuel verkocht. Helaas was ik toe aan een station en het is een V50 geworden.

In tegenstelling tot alle horror verhalen in dit forum heeft de s60 mij nooit in de steek gelaten. Ruim 60k mee gereden zonder hik.

Het is gewoon een prima auto.
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”