Pagina 1 van 1

Temperatuur blijft niet constant

Geplaatst: 15.11.2004 - 22:30
door ffen
Ik heb een 440 1.8i uit 1996. Sinds een aantal maanden schommelt de temperatuur behoorlijk bij lage snelheden. Na een beurt bij de dealer is de termostaat vervangen, alles doorgespoeld en voorzien van nieuwe koelvloeistof en massa gecontroleerd. Na een rit op de snelweg slaat de fan zeer snel aan en tevens in de file (bij lage snelheden dus). Op zich is het normaal maar het is wel opvallend dat het veel vaker gebeurd dan voorheen.

Weet iemand waarom het nu vaker gebeurd en misschien nog belangrijker wat zou ik er aan kunnen doen.

Frank

Geplaatst: 16.11.2004 - 15:20
door Marco440
Hoihoi..

Dan denk ik dat je thermostaat op een te lage temp staat.
*andere thermostaat erin is de oplossing*

Geplaatst: 16.11.2004 - 21:45
door ffen
Dat is juist het probleem. Er zit net een nieuwe termostaat in. Heb al het een en ander uitgesloten maar kan het dus niet vinden.

Andere optie?

Geplaatst: 16.11.2004 - 21:57
door FR@NS
Radiator schoonmaken kan ook helpen
dus alles adftappen en schoonspoelen en opnieuw vullen met koelvloeistof geen antievries mvg FR@NS

Geplaatst: 17.11.2004 - 18:20
door ffen
Ook dit is reeds gedaan. Ik weet het zelf ook niet meer vandaar het forum dacht ik!

Nog een andere optie?

Geplaatst: 17.11.2004 - 22:03
door Guestuser
IK had ooit ook zoiets, later bleek dat ze het systeem niet ontlucht hadden, er blijkt achter de chilinderkop een ontluchtingsnippel te zitten.
Hierdoor leek het dat de koelvloeistof aan de kook raakte en dus de temp opliep, men dacht eerst aan een lekke koppakking, maar na het ontluchten nooit weer problemen gehad.


gr tifosi

Geplaatst: 22.11.2004 - 19:29
door ffen
Heeft iemand dit ooit zelf gedaan en wil deze ervaring met mij delen. Heeft iemand misschien een foto van dit ontluchtingsnippel


Groet Frank