Pagina 1 van 2

V70 2.5 TDI slaat niet aan

Geplaatst: 12.08.2009 - 15:29
door eduard71
Hallo Allemaal.

Mijn Volvo V70 2.5 TDI uit 1998 (classic), slaat ineens niet meer aan. De startmotor gaat gewoon rond maar de motor slaat niet meer aan. Ik heb het diesel(brandstof) filter vervangen maar helaas geen resultaat. Ik zit nu meer aan een electronisch probleem te denken, maar mijn kennis is beperkt en loop dus vast. voor mijn gevoel kan het niet veel zijn, heeft iemand een idee?


nb. olie, koelvloeistof zijn oke


Groeten Eduard.

Geplaatst: 12.08.2009 - 15:39
door ALF
Gloeibougies al nagekeken?

Geplaatst: 12.08.2009 - 16:07
door Walter
TDI gloeit alleen als het -30 is ofzo. Maar nakijken kan geen kwaad, is zeker logisch gedacht

Geplaatst: 12.08.2009 - 16:27
door eduard71
Bedankt, ik ga de gloeibougies nakijken, ik heb ook het een en ander gelezen over de antennering, kan dit een mogelijkheid zijn?

Geplaatst: 12.08.2009 - 16:33
door Walter
die bemoeit zich misschien met de startonderbreker. Maar volgens mij gaat ie dan ook niet rond...

Geplaatst: 12.08.2009 - 17:49
door Pété
hoi, komt er wel brandstof richting de verstuivers?

Geplaatst: 12.08.2009 - 17:54
door Scooby Doo
VolvoMafia schreef:die bemoeit zich misschien met de startonderbreker. Maar volgens mij gaat ie dan ook niet rond...
Ik heb een R AWD MY'00 (Classic). Deze heeft ook af en toe de kuur om wel rond te gaan en niet aan te slaan, of aanslaan en onmiddellijk terug afslaan.

Soms helpt het om de sleutel uit contact te nemen, en andersom erin te steken. Andere keren moet ik 1 tot 2 maal de boel terug afsluiten en openen met de AB, en dan start hij wel.

Mij hebben ze toch ooit gezegd dat dit de schuld is van de antennering.

Geplaatst: 12.08.2009 - 19:10
door Ramon&Ramon
Is de riem van de brandstofpomp niet gebroken?
of de tanden eraf?

Geplaatst: 12.08.2009 - 19:37
door eduard71
De riem en de tanden zijn niet afgebroken, dat heb ik al gecontroleerd. Toch bedankt voor je input.

Geplaatst: 12.08.2009 - 19:40
door eduard71
Scooby Doo schreef:
VolvoMafia schreef:die bemoeit zich misschien met de startonderbreker. Maar volgens mij gaat ie dan ook niet rond...
Ik heb een R AWD MY'00 (Classic). Deze heeft ook af en toe de kuur om wel rond te gaan en niet aan te slaan, of aanslaan en onmiddellijk terug afslaan.

Soms helpt het om de sleutel uit contact te nemen, en andersom erin te steken. Andere keren moet ik 1 tot 2 maal de boel terug afsluiten en openen met de AB, en dan start hij wel.

Mij hebben ze toch ooit gezegd dat dit de schuld is van de antennering.
Ik heb zelfs de reservesleutel gebruikt om de wagen te starten, helaas blijkt geen succes te zijn. Ook een aantal maal open en dicht gedaan, dit ook gelezen op internet, blijkt ook geen remedie. Bedankt voor het meedenken.

Geplaatst: 12.08.2009 - 22:49
door Ramon&Ramon
de pompriemspanner niet uit elkaar geschoten?als de pomp buiten zijn bereik staat,loopt hij ook niet!
Anders toch even uit laten lezen bij de dealer!

Geplaatst: 13.08.2009 - 13:06
door eduard71
Tenslotte vanmorgen de wegenwacht gebeld ( +70 euro woonplaatshulp), deze kon mij ook niet helpen. De antennering vervangen door een nieuwe (+ 50 euro), helaas nog steeds geen oplossing. Volgens de wegenwacht zou het een electronisch probleem zijn. De Volvo dealer gebeld in Tilburg, maar deze heeft geen tijd om uit te lezen, dus daar naartoe slepen heeft geen zin nu. Iemand nog een idee?

Geplaatst: 13.08.2009 - 13:11
door eduard71
O ja, vergeten te melden, de wegenwacht heeft geconstateerd dat er geen brandstof naar de verstuivers komt.

Geplaatst: 13.08.2009 - 13:16
door Oceanracer
Mijn motor slaat niet meer aan als er niet voldoende brandstof in de tank zit. En nee, dit is niet flauw bedoeld. Al brandt het gele lampje nog lang niet en zou ik volgens de BC nog meer dan 150 km kunnen rijden, krijg ik hem niet aan de praat. E.e.a. zou met een hevel-systeem in de brandstoftank te maken hebben, die kennelijk in twee delen is verdeeld. Dus ik kan met de auto rijden en zonder problemen wegzetten, maar als ik de volgende dag wil starten slaat ie niet aan. Je zou eens kunnen proberen er (met een jerrycan of zo) flink wat diesel bij in te gooien.

Geplaatst: 13.08.2009 - 14:11
door eduard71
Oceanracer schreef:Mijn motor slaat niet meer aan als er niet voldoende brandstof in de tank zit. En nee, dit is niet flauw bedoeld. Al brandt het gele lampje nog lang niet en zou ik volgens de BC nog meer dan 150 km kunnen rijden, krijg ik hem niet aan de praat. E.e.a. zou met een hevel-systeem in de brandstoftank te maken hebben, die kennelijk in twee delen is verdeeld. Dus ik kan met de auto rijden en zonder problemen wegzetten, maar als ik de volgende dag wil starten slaat ie niet aan. Je zou eens kunnen proberen er (met een jerrycan of zo) flink wat diesel bij in te gooien.
Ik had dezelfde gedachte, heb eergisteren een jerrycan gepakt en volgegooit met diesel (je weet maar nooit he). Helaas was ook dit niet de oplossing :(

Geplaatst: 13.08.2009 - 18:21
door Oceanracer
Gadver... Even verder denken dus...

- er zit (voldoende) brandstof in de tank
- de motor draait wel rond, maar slaat niet aan
- er is geen brandstof bij de verstuivers

Lijkt dus niet iets elektronisch, maar een probleem in de brandstoftoevoer, wellicht veroorzaakt door de (timing van de) brandstofpomp.

Heb je de auto de dag voor dat deze niet meer aansloeg, als gebruikelijk geparkeerd? M.a.w. er was niets anders dan anders aan de hand?

Geplaatst: 13.08.2009 - 19:21
door eduard71
Ik had de auto voor de supermarkt geparkeerd om even een boodschap te doen, kom terug en...... wel starten (startmotor draait normaal rond) maar slaat niet aan, zomaar ineens. Ik had wel dezelfde dag een aircocheck laten uitvoeren (kijken of er voldoende vulling in zat) maar kan me niet voorstellen dat dit er iets mee te maken heeft. Ik heb daarij gestaan en er was niets vreemd gebeurd met deze check.

Ik wil hem laten uitlezen bij de Volvo garage maar die hebben hier de komende 1 1/2 week geen tijd voor zeggen ze.

Geplaatst: 13.08.2009 - 20:33
door Oceanracer
Hmmm, vreemd hoor.

Overigens niet normaal dat de dealer niet eens de moeite neemt om de auto even uit te lezen, zelfs als de auto daarheen wordt gebracht. Dat weet je tenminste iets. Is dat je vaste onderhoudsadres?

Geplaatst: 13.08.2009 - 20:57
door eduard71
Juist om die reden ben ik ook geen klant bij hen. Ik heb de auto van 1e eigenaar gekocht, ook zij hebben hem niet bij Van Roosmalen gekocht maar bij hun eigen garage. Ik heb de auto daar in onderhoud, alleen is deze garage nu helaas net met vakantie. Het is een 1 manszaak maar wel met goede service EN oog voor de klant, iets wat Van Roosmalen duidelijk niet heeft. Ik ga morgen rondbellen met een aantal garage's, wellicht kunnen die een Volvo uitlezen.

Geplaatst: 13.08.2009 - 21:05
door Msuidgeest
Dit gaat toch om die oude TDI-motor van VW?

Dan zou het kunnen zijn dat de brandstofpomp een magneetklep heeft die mogelijk geen spanning krijgt. Dat wordt even meten met een handige kennis met een multimeter.