Pagina 1 van 1
Verklikkerlampje
Geplaatst: 15.08.2009 - 17:20
door Wouter200
Omdat ik al enige tijd het verklikkerlampje van mijn 245 DL uit 1991 had branden op mijn dashboard heb ik alle lampjes maar vervangen . En nog blijft het branden . Iemand adviezen ? Is het een APK punt als het blijft branden ?
Geplaatst: 15.08.2009 - 20:18
door volvodutchy
Om welk lampje gaat het ? als het het rode handremlampje is dan is er drukverschil tussen de geschieden systemen geweest, onder je hoofdremcylinder de moet met draad losdraaien en paar keer op je rem trappen, Is het het rode amp lampje, gaat vanzelf uit, dynamo laadt dan niet meer bij. Als het de gele olie is check oliedruk en niveau
Geplaatst: 15.08.2009 - 20:23
door Wouter200
Het lampje wat ik bedoel is het oranje verklikkerlampje wat aangeeft dat er een lamp stuk is van de verlichting .
Geplaatst: 15.08.2009 - 23:55
door admiral
Wouter200 schreef:Het lampje wat ik bedoel is het oranje verklikkerlampje wat aangeeft dat er een lamp stuk is van de verlichting .
Even de accu min pool losnemen (sec of 10) en weer monteren, zo reset je de computer, het is niet de officiele manier en ik weet niet of het ook werkt maar probeer is.
Geplaatst: 17.08.2009 - 20:07
door Birnie F
Kan ook een massaprobleem zijn bij en van de lampen, is veelal het probleem
check dat eerst maar eens.
Zit volgens mij niet aan een computer gekoppeld, is namelijk een weerstandsmeting die permanent plaatsvindt tussen links en rechts van de verlichting, op moment dat deze niet meer in balans is gaat dat lampje op de dashbord branden. Is een zogenaamde "Wheatstonebridge" (natuurkunde)
Geplaatst: 18.08.2009 - 21:34
door JaapP
Geplaatst: 19.08.2009 - 01:33
door mightyspawn
Oh geen apk afkeur, mits alle lampen branden achter. Vaak massaprobleem door verweerde isolatie. Oudere soorten tectyl kunnen hier voor zorgen. Isolatie wordt broos en laat los.
Bekijk de bedrading eens onder de bestuurderstoel, moet je klein stukje tapijt aan de kant trekken. Daar wil de rotheid van de dorpel weleens beginnen en die rotheid slaat over op de bedrading. Maar bij een 91er lijkt me dat niet het geval te mogen zijn.
Dan zal ik het toch echt achter zoeken in de bedrading en de lampunits zelf. De contacten waar je die lampen in draait. Desnoods extra massadraad vanaf het chassis trekken richting de lampunits. Dat wil het probleem ook nog weleens oplossen.
Of ermee leren leven, indicitatie systeem is nogal primitief vergeleken bij de 7,9,4 en nieuwere series.