Is er iemand die toevallig al ervaring heeft met een V50 1.6D met start/stop functie??
Waarschijnlijk krijg ik de mijne in Oktober, heb wel proef gereden met een gewone 1.6D Drive, maar ben benieuwd ofdat er verschil zit tussen deze 2 beide?
Volgens de dealer is dit systeem ook uit te schakelen??
Lijkt mij onwaarschijnlijk anders heeft de 20% bijtelling voor de leaserijder (zoals bij mij) weinig nut lijkt mij...
Geplaatst: 23.08.2009 - 21:31
door bart simpson
je moet het elke rit opnieuw uitzetten, het kan niet permanent uit
Geplaatst: 23.08.2009 - 21:39
door von D
Oke...bedankt voor je reactie!
Heb gekozen voor de 20% dus had me er al bij neer gelegd..haha...had anders voor de gewone 1.6D moeten kiezen!
En stopt ook alleen wanneer je hem in z'n vrij zet begreep ik...laat voor het stoplicht m'n auto nu ook altijd in de versnelling staan.
Zal alleen in de file worden denk ik dan...
Geplaatst: 23.08.2009 - 21:45
door sequence
Als dit alleen wordt gekocht voor de gunstige bijtelling en niet wordt gebruikt wat heeft het dan voor zin?
Je kent ook de beperking in max aanhangergewicht van zo'n 700kg?
Geplaatst: 23.08.2009 - 22:01
door von D
Dit was voor mij de enige optie om zakelijk in een Volvo te kunnen gaan rijden...(heb dan ook te maken met een maximaal te besteden bedrag per maand)
Van dat maximaal gewicht wist ik...maar heb dan ook geen caravan of wat dan ook..
Toch bedankt voor de info!
Geplaatst: 24.08.2009 - 08:30
door sequence
Graag gedaan!
Geplaatst: 24.08.2009 - 09:40
door rsnhakan
Hier nog een leuk filmpje:
Geplaatst: 24.08.2009 - 11:10
door von D
Grappig filmpje!!
Geplaatst: 24.08.2009 - 18:07
door supafly1975
Op z'n Nederlands....
Mag dat kereltje wel al met de wagen rijden?
In Belgie mag dat pas vanaf 18 jaar!!!
lol
Geplaatst: 24.08.2009 - 18:09
door rsnhakan
Hier ook hoor.. volgens mij is die kerel 18.
Geplaatst: 24.08.2009 - 18:16
door supafly1975
Ziet er bitter jong uit....
By the way : morgenavond 16u30 heb ik afspraak bij m'n dealer voor afhaling van een ice White V50 1.6D DRIVe Start/Stop... 'k laat nog weten hoe het voelt...
Ik reed nooit eerder met Volvo, was tot dusver Volkswagen gebruiker...
Wegens ontevreden over merk en ex-dealer en de aantrekkelijke Eco-korting (15% korting op catalogusprijs + klantenkorting van dealer) ben ik overgestapt op Volvo. Base-versie kost me incl. alarm, GPS (garmin) en Xenon-lichten een 23000€
Voor die prijs had ik zeker geen VW Golf Variant met dezelfde opties!!!
gr,
P.
Geplaatst: 24.08.2009 - 18:39
door Lieven16
ben benieuwd naar je ervaringen
kan je ook het verbruik meegeven ?
veel succes
Geplaatst: 24.08.2009 - 19:00
door supafly1975
ik heb bij wijze van test even een uitgestippelde rit in de omgeving van het dealerschap gereden, en die wagen reed net 4,1l/100km op 24000 gereden kilometers. De rit was een gemiddelde tussen snelweg en stadsverkeer, en telkens gereden met 2 personen aan boord, en ik moest me 'niet inhouden', plankgas op de rechte stukken, wel schakelen op het aangegeven schakelmoment (dashboard met aanduiding ideale schakelmoment)...
Was een fijne rit...
Geplaatst: 25.08.2009 - 00:30
door von D
Heb ook gekeken naar een witte versie....is de kleur van dit moment!
Alleen de leasemaatschappij vond dit geen goed idee...vanwege de lagere restwaarde...
Het is nu dus een titaan grijze geworden met zauruk diamont cut velgen...vind ik mooi bij deze kleur passen.
Hoor graag wat je bevindingen zijn de eertse paar kilometers, zal het dus ook proberen te volgen aankomende tijd!
Geplaatst: 25.08.2009 - 01:29
door fagus
Waarom zou je het niet gewoon wél proberen? Misschien dat het gewoon goed werkt!
Veel plezier met je V 50! Mijn 1.6d bevalt uitstekend.
fagus
Geplaatst: 25.08.2009 - 08:15
door joebat
Ik heb normaal mijn drive start/stop binnen een dag of 10.
Heb in juli een proefrit gaan maken met de wagen en was aangenaam verrast. Rij momenteel met een Freelander 1.8 benzine. Alleen in de lage toeren onder de 1500 toeren voelde ik het verschil. Het invoegen op de snelweg of inhalen ging vlot. Indien je "echt doortrekt" voel je wel dat boven de 4500 toeren de "kracht" wegvalt.
Het start/stop-systeem is wel even wennen. Wanneer de motor stil valt heb je de relfeks om naar de sleutel te grijpen en te starten.
Heb met de wagen zowel op de snelweg als op gewone wegen en kleine wegjes met echte kasseien gereden.
De wegligging is heel goed. In de wagen hoor je niet veel van het dieselgebrom, zelfs niet met open ramen.
Op de manier waarop ik rijd, probeer me zo goed mogelijk aan de snelheidsbeperkingen te houden, zal ik niet veel hinder ondervinden van het turbogat.
In oktober ga ik een weekje met verlof (ongeveer 2.000 km rijden) en zal daarna mijn bevindingen doorgeven.
Geplaatst: 25.08.2009 - 17:22
door von D
Ga het ook gewoon proberen...was alleen benieuwd naar de ervaringen hier.
De gewone 1.6D viel me ook zeker niet tegen....terwijl ik uit een 150pk Opel kom...
Tuurlijk merk je met invoegen dan wel verschil...maar had me voorbereid op erger..haha!
Zie er dan ook naar uit dat het snel Oktober is!!
Geplaatst: 25.08.2009 - 20:28
door sequence
Dan zijn de meningen verdeeld, ik had een Golf IV 100pk TDI en heb een proefrit in een 1.6D en een 2.0D gemaakt. De 1.6 viel mij echt tegen qua accelereren en koppel onderin.
Geplaatst: 25.08.2009 - 23:51
door von D
Ook ik heb proefgereden met de 2.0D....en ja...tuurlijk is het koppel hier beter van..!
Alleen toen kwam het kostenplaatje in beeld....voor de 2.0D moest ik aanzienlijk bijbetalen voor de vrij kale Edition 1 uitvoering..
De 1.6D sport daar in tegen bevatte meer opties en met de start en stop ook maar 20% bijtelling...vandaar de keuze dus...
Natuurlijk had ik ook liever een T5 gehad...maar ja....kan niet alles hebben he!!
Geplaatst: 27.08.2009 - 11:36
door supafly1975
Sedert eergisteren ben ik eigenaar van de 1.6D Start/stop. Na 15 jaar VWGolf te rijden, is deze wagen een grote verbetering.
En ik moet ook bevestigen dat bij het volgen van de schakelmomenten van het start/stop systeem de wagen inderdaad "lui" is bij het opaccelereren. Als je echter wat hoger in toeren gaat rijden, dan is hij met mijn vw-ervaring achter de rug, behoorlijk vlot.
Verbruik bij Start/stop is verrassend laag, en de prijs deed mij snel beslissen tussen de 2liter en 1.6liter... Een korting in Belgie van ong. 5000€, tegenover een beetje extra prestatie die uiteindelijk enkel diesel of benzine kost, is iets om goed over na te denken....
gr,
P.