Pagina 1 van 1
waarin scheelt een Amerikaanse V70 2.4T met een europese V70
Geplaatst: 24.08.2009 - 21:52
door alfredgeel
Ik heb een V70 2.4T van 2006 op het oog .
Nu vertelde me de eigenaar me dat hij de wagen meegebracht heeft uit Amerika toen hij daar een hele tijd voor zijn werk was.
Ze hebben de auto daar drie jaar geleden nieuw gekocht en vorig mee naar Belgie gebracht.
De wagen is ook zonder problemen in Belgiƫ ingeschreven.
Is dit een aanrader of zijn die auto's echt niet hetzelfde ?
onderdelen en dergelijke.
Ik heb de auto nog niet gezien, enkel foto's.
amerikaans dashboard
Geplaatst: 26.08.2009 - 07:23
door alfredgeel
Deze auto heeft een amerikaans dashboard.
De snelheid wordt in Miles en km/h aangegeven ( twee verschillende schalen) maar de boordcomputer duidt aan in gallons en de afstand wordt uitgedrukt in Miles.
Weet iemand of dit settings zijn die een dealer kan omzetten ?
Geplaatst: 26.08.2009 - 08:42
door Johras
Mijn dealer heeft (ongevraagd) de taal omgezet naar Nederlands, maar de boordcomputer geeft nu mijlen en gallons aan. Overigens kan je ook de snelheid op de radio weergeven en hier gebruikt hij wel kilometers. :razz:
De radio is trouwens ook verschillend, ontvanger werkt met andere stappen dus sommige zenders zijn niet te ontvangen.
Voor wat betreft keuring en apk nog nooit problemen gehad, in Nederland iig.

Geplaatst: 26.08.2009 - 09:38
door Walter
hangt er vanaf met welke specs de auto is geleverd... Wij hebben auto's met NL specs en links stuur aan Nederlanders in de UK geleverd. Dan is er niets anders.
Geplaatst: 26.08.2009 - 09:44
door alfredgeel
de auto is er eentje voor de amerikaanse markt. Eigenaar heeft de auto terug mee naar hier gebracht toen zijn contract in USA verbroken werd .
Geplaatst: 26.08.2009 - 09:45
door bart simpson
er zitten een aantal "niet" wijzigbare verschillen in een US (Volvo stelt daar iig geen software voor beschikbaar)
Geplaatst: 26.08.2009 - 13:01
door Oceanracer
En is de vering van de Amerikanen ook niet weker dan de Europese uitvoering?
Geplaatst: 29.08.2009 - 00:48
door bartv70
De prijs!!!
Een hagelnieuwe 3.2 6cyl kost daar (USA) nu 21.000 Euro.....ja echt eenentwintigduizend
Een 3 jaar oude heeft ruwweg 40% afschrijving over de toenmalige (lagere) nieuwprijs....sla je slag
Geplaatst: 29.08.2009 - 13:20
door alfredgeel
zijn de koplampen ook anders, of is het beeld ook niet anders ?
Geplaatst: 30.08.2009 - 17:22
door 1993SAAB900
Zelf kom ik volgend jaar terug naar NL met een 07V70 2.5T met USA specs. Alarm is anders; niet voorzien van een sensor in de auto en geen kantelsensor (kantelsensor heb ik later zelf gemonteerd, gewoon een blokje aansluiten, schakelaar op het panel monteren ende software aan laten passen). De afstanden worden in mi weergegeven en dit is software matig niet (meer) te wijzigen (tenminste dat heb ik me laten vertellen; dit schijnt mogelijk te zijn tot de eerste 500 mi). De snelheidsmeter heeft een dubbele schaal, maar dit is volgens mij eenvoudig over te zetten. De temperatuurschaal op de airco unit is in F ipv C. Slappere vering weet ik niet; ik kan er in ieder geval niet mee haaks de bocht om zoals in m'n Miata

. Verder hebben alleen de zitting en rugleuning van de stoelen en achterbank leer, de zijkanten en achterkant rugleuning niet. Koplampen zijn dezelfde als in Europa. FM frequenties zijn een digit achter de komma ipv twee zoals in Europa.
Kortom de verschillen zijn klein. Zelf zo ik dit geen reden vinden de auto te laten staan als deze verder bevalt.
En ja je koopt voor weinig een nieuwe V70. Helaas wordt hier alleen de 6 cylinder geleverd, zonder turbo. Keuze uit interieurkleuren beperkt tot twee (Beige met beige stuurwiel en bedieningshandles!

, of gewoon zwart). Ik blijf daarom lekker in m'n 2007 2.5T rijden.