Pagina 1 van 1

Ombouwen Engelse V50 naar lefthand drive

Geplaatst: 27.08.2009 - 23:44
door pauluzz
Hallo.
Een collega van me wil een Engelse V50 ombouwen naar een lefthand drive.De auto heeft schade en kan dus voor een hele leuke prijs gekocht worden. Ik ben er van overtuigd dat de draadboom speciaal voor de Engelse markt gemaakt is en dus niet zomaar gedraaid kan worden.
Hij is er zo stellig van overtuigd(NA 10 KEER OP HEM INPRATEN HET NIET TE DOEN) dat ik nu aan mezelf begin te twijfelen :-x
Wat voor ellende kan hij nog meer tegenkomen zoals; ruitenwissers, spiegels, stoelen, bedrading abs pomp, remleidingen,stuurhuis en stuurkolom? Het belangrijkste vind ik nog steeds de draadboom.
Wie kan mij vertellen of dit nog steeds te doen is?

Paul

Geplaatst: 28.08.2009 - 13:24
door Peter-V50
Er is vast wel een "gewone" schade-auto te vinden voor een "hele leuke prijs". De extra kosten voor het invoeren en ombouwen van een Engels exemplaar kun je in je achterhoofd houden als je in Nederland gaat shoppen.

Geplaatst: 28.08.2009 - 15:19
door V50 BRILLIANT BLEU
Ik zou er nooit aan beginnen, wat een ellende en wat een kosten !
Twee schade auto's, tijd, kans op fouten, wat een gedoe !

Geplaatst: 28.08.2009 - 15:32
door Walter
iemand op het 850 forum heeft een RHD V70 classic gedemnoteerd. Daar bleek dat er heel veel anders is, ook in constructie en ophangen. Dus het is geen kwestie van dashboard overzetten, het schutbord is ook anders.

Geplaatst: 28.08.2009 - 16:58
door RVL
Waarom ombouwen (als dat al uberhaupt zinvol en uitvoerbaar is) lijkt me uniek een RHD in een LHD land

Geplaatst: 28.08.2009 - 17:26
door Paul
Ik ken iemand die had in Londen een hele goede nieuwe mini cooper works, had hem mee genomen naar Nederland heeft het omlaten bouwen. Maar daar heeft hij nog wel een sloop-mini voor bij moeten kopen.

Uiteindelijk is het wel gelukt!

Geplaatst: 28.08.2009 - 17:46
door liquid_force
waarom niet gewoon right-hand blijven rijden... staat erg grappig

Geplaatst: 28.08.2009 - 17:49
door bart simpson
de bodemplaat is ook anders

Geplaatst: 28.08.2009 - 20:52
door pauluzz
Het is een zeer handig plaarwerker, maar als de bodemplaat ook anders is
wordt het een kansloze zaak. Niet voor hem denk ik want hij blijft erbij dat een eitje is. Hij kan de auto kopen voor 3500 euro maar weet niet eens of de motor loopt.
Ik hoop niet dat hij me vraagt mee te helpen!

Paul

Geplaatst: 28.08.2009 - 20:54
door bart simpson
lekker laten gaan....

Geplaatst: 29.08.2009 - 11:44
door CJH
3500 euro voor een boel ijzer, waarvan nog maar de vraag is wat er werkt, is een boel geld. Dan kun je ook op de NL sloop gaan kijken, ben je vast goedkoper uit. En voordat je zo'n UK auto goed hebt omgebouwd en ingevoerd en hebt laten keuren, ben je ook snel 10.000 euro verder. En voor dat geld koop je gewoon een 2ehands waar je niet aan hoeft te sleutelen...

Geplaatst: 29.08.2009 - 12:14
door Ben
En áls je gaat helpen maak je vast wel een gedetailleerde fotoreportage van de slachtpartij :D

Geplaatst: 29.08.2009 - 12:49
door Paul
Heb je een plaatje van die bak nu?

Geplaatst: 29.08.2009 - 13:01
door gevanje
Totaal zinloos lijkt mij een dergelijke operatie. Goedkoop of niet ik zou er nooooit aan beginnen. Bovendien is de marktwaarde van een dergelijke auto, na ombouw, ook een stuk lager dan een originele linksgestuurde lijkt mij.

Geplaatst: 29.08.2009 - 18:44
door pauluzz
Paul schreef:Heb je een plaatje van die bak nu?
Ik hoor maandag of hij hem heeft gekocht.Vanmorgen belde hij me toen hij ging kijken met een paar paar man die er verstand van hebben.
Erg enthousiast klonk hij niet :D

Paul

Geplaatst: 29.08.2009 - 18:55
door bart simpson
Je kan in de UK beter op zoek gaan naar een LHD schade Volvo, daarbij krijg je misschien wel geld toe als je hem meeneemt

Geplaatst: 31.08.2009 - 21:00
door D5R-Design
Ook kansloos Bart, want die schooiers uit polen halen hem wel op.

Geplaatst: 31.08.2009 - 21:52
door bart simpson
D5R-Design schreef:Ook kansloos Bart, want die schooiers uit polen halen hem wel op.
die zullen die RHD vast niet voor niets hebben laten staan