Pagina 1 van 1

elektrische ramen + spiegels inbouwen

Geplaatst: 29.08.2009 - 11:23
door erik-hakkers
wie o wie kan mij vertellen of het veel werk is om elektrische ramen en spiegels in de 440 van mijn vriendin in te bouwen..

als ik het zo heb bekeken bij de auto zit er geen bedrading???

wie heeft dit al eens gedaan en kan mij vertellen wat ik nodig ben

dan help je me al een aardig eind op weg

mvg erik

Geplaatst: 29.08.2009 - 16:34
door redhound
hej..

staat wel wat op het forum volgensmij..

ik heb het zelf ook ingebouwd..

je moet de kabelboom uit de andere auto halen... als het goed is kun je dan de alles zo aansluiten... ben je wel tijdje mee bezig.. kabel loop van de linkervoordeur langs de achterdeur en dan via de rechterachterdeur naar de voordeur...

het is te doen haha

Geplaatst: 30.08.2009 - 17:44
door erik-hakkers
oh ok kun je mij dan zeggen of een linkje sturen waar ik dit kan vinden

Geplaatst: 30.08.2009 - 23:40
door SchoutenCC
Uitbouwen/inbouwen CPV, el. ramen, el. spiegels:
- verwijderen 4x deurpanelen (zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=31367 voor waar zitten de schroefjes)
- verwijderen 4x drempelbeschermers (schuifklemmetjes, 3x voor/2x achter)
- verwijderen 2x beschermplaten voetenruimte (3 splitpennen)
- verwijderen 2x onderste afdekplaat a-stijl (1 schroef, bestuurderszijde ook handgreep motorkapontgrendeling afschuiven)
- verwijderen 2x onderste afdekplaat b-stijl (twee klemmetjes, ca 3/4 van onderzijde plus haakje in de dorpels
- rond de drempelbeschermers en de achterbank de rand van het tapijt wat opschuiven (kabels liggen onder het tapijt in u-vorm van bestuurder via achterbank naar passagier)
- 4x doorvoerrubbers voor de portierkabelbomen losmaken van de carosserie, kabel wat terugtrekken en stekker losmaken
- kabelboom cabine verwijderen (let op dat er nog een 3-polige stekker vast zit bij de b-stijl bestuurderszijde)
- per deur de portierkabelboom verwijderen (om de stekkers los te maken eerst het lipje aan de achterzijde indrukken en dan schuiven)
- cpv-motoren: los 3x inbusschroeven en 4x reactiestangetjes (plasticje openbuigen en uitdraaien); motor incl. slotvanger uitnemen, je hebt voldoende ruimte als je de raamgeleider uitneemt
- spiegels: los 3x boutje achter de dekplaat (let op dat ook de dekplaat verschilt met een handmatige variant)
- raammotoren: los 2x bout bovenzijde raamgeleider, 2x moer onderzijde; motor zit vast met 3 bouten; als je vantevoren de ramen half opent heb je meer ruimte om de twee boutjes van het glas te verwijderen

En dan natuurlijk bij de andere auto weer inbouwen...
Het kost een paar uurtjes werk en wat vloekerij want je zult de eerste keer wel wat dingetjes breken, maar het is niet bijzonder moeilijk.

Geplaatst: 31.08.2009 - 00:32
door Live4Volvo
bekijk ook mijn topic eens, niet uitgebreid beschreven maar wel een aantal foto's
die je misschien op weg kunnen helpen.
Link

Geplaatst: 31.08.2009 - 00:40
door erik-hakkers
dus als het goed is ligt de kabelboom wel in de auto??

Geplaatst: 31.08.2009 - 00:47
door SchoutenCC
Alleen in de donorauto... Het is namelijk een aparte, losse kabelboom die enkel voor de elektrische ramen en spiegels plus cpv is. Als je wel al cpv hebt maar geen el. ramen/spiegels heb je een dunnere versie van de kabelboom, dus nog steeds niet de stekkers. Mee overzetten dus.

Geplaatst: 31.08.2009 - 09:59
door erik-hakkers
waar het ingebouwdt moet worden is een volvo 440 fleet 1.8.

dus hier zit geen kabelboom in voor de electrische ramen en speigels???

Geplaatst: 31.08.2009 - 10:19
door SchoutenCC
Wederom, nee. Tenzij je al electrische ramen/spiegels had en deze enkel wilt vervangen. Heb/had je handmatige spiegels en ramen dan heb je de kabelboom niet. Die moet je dus zelf mee overzetten.

Geplaatst: 31.08.2009 - 15:16
door erik-hakkers
nou vandaag op de sloop maar elektrische ramen en spiegels + deurkaarten en kabelboom...

kosten 50 euro :)