Pagina 1 van 1

Nieuwe cilinderkop

Geplaatst: 30.08.2009 - 02:18
door Miramat
Hallo!

Voor mijn 2 liter volvo 440 heb ik een andere cilinderkop moeten regelen na een versprongen distributieriem. Het betreft een 440 uit 1996 en heeft een motor met groene peilstok (voor de kenners). Via marktplaats heb ik succesvol een andere cilinderkop laten komen en deze heb ik voorzien van mijn eigen nokkenas (is iets afwijkend vanwege type motor). De hele handel succesvol ingebouwd en dan het moment van het starten. De motor slaat aan maar begint gelijk als een razende te draaien. In sommige gevallen de begrenzing in. Er is ook volstrekt niet mee te rijden omdat soms de motor als een bezetene trekt en op andere momenten dood valt. Zaken die we hebben nagelopen:

Alle stekkerverbindingen (sensoren, gaskleppositie etc)
Ontstekingsvolgorde vanaf de verdeler
Injectierail op valse lucht
Werking luchtomloop

Er zijn een boel componenten van de oude originele cilinderkop afgeweest maar verder niet losgehaald (stekkers) dus feitelijk zou het allemaal moeten werken.

Heeft iemand hier toevallig ook ervaring mee gehad of misschien heeft iemand een goed idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ik weet het even niet meer!

PRBLEEM OPGELOST

Geplaatst: 30.08.2009 - 18:07
door Miramat
Beste forumers,

Heb het probleem vandaag opgelost. De inspuitrail zit op de cilinderkop gemonteerd met rubberen ringetjes ertussen. Deze was ik vergeten te monteren op de vervangende cilinderkop. Klein foutje maar met een flinke uitwerking.

Groeten

Geplaatst: 31.08.2009 - 00:16
door Wiebe
Mooi dat het weer is opgelost ;) Veel rijplezier gewenst!