Pagina 1 van 2
Toerental 2,4D - 175pk - automaat
Geplaatst: 01.09.2009 - 21:30
door Arnold
Mijn V70 met geartronic, rijdt bij een snelheid van 50 tot 60 km/u in de vijfde versnelling. Het toerental is dan zo laag, dat dit niet prettig rijdt.
Wat zijn jullie ervaringen? Is er wat aan te doen?
Geplaatst: 01.09.2009 - 21:31
door bart simpson
even doorgassen, je hebt een adaptieve automaat die het schakelmoment aanpast aan jouw rijstijl
Geplaatst: 06.09.2009 - 13:29
door Arnold
Je kunt plankgas naar de 60 km/u gaan. Als je in bebouwde kom 55-60 rijdt, gaat hij naar een te laag toerental, in mijn beleving.
Geplaatst: 07.09.2009 - 12:22
door Volvo4life, that's sure!
Hoe zijn verder de rijervaringen met de automaat?
Als je bij 120 inhaalt, schakelt de bak dan snel terug of is dit niet nodig vanwege het hoge koppel?
Geplaatst: 07.09.2009 - 12:57
door Arnold
Bij 120 inhalen. Rustig gas er bij, schakelt de bak niet terug, anders wel. Als je met flink gas (op de Autobahn bij de buren) optrekt, schakelt de V70 bij 170 k/m naar de 6e versnelling.
Geplaatst: 07.09.2009 - 13:07
door Volvo4life, that's sure!
Is de auto wel snel genoeg bij 120km en een beetje gas erbij?
Rij nu tijdelijk een bmw 381 automaat. Zet deze nu altijd in de sportstand zodat de auto bij de les blijft. anders minimaal 2 versnellingen terugschakelen.
Verwacht dat de volvo vanwege de diesel motor sowieso sneller is en minder terugschakelt.
Verder dus tevreden?
Geplaatst: 07.09.2009 - 13:29
door Arnold
Heel tevreden. Ga alleen na of het schakelmoment 55-60 km/u aan te passen is.
Geplaatst: 09.09.2009 - 15:28
door Rene68
Zoals Bart schrijft: je hebt een adaptieve bak dus als jij een paar keer met de hand terugschakelt leert de bak dat en doet het dan automatisch.
Ik had hetzelfde dat ik wilde dat de bak bij 90 km/u naar de 6e versnelling ging. Werkt erg goed die bak!
Geplaatst: 09.09.2009 - 15:41
door Arnold
Had ik van Bart niet zo begrepen. Ik ga dit probreren. Bedankt voor de tip!
Geplaatst: 26.09.2009 - 10:01
door lemmer
Rene68 schreef:Zoals Bart schrijft: je hebt een adaptieve bak dus als jij een paar keer met de hand terugschakelt leert de bak dat en doet het dan automatisch.
Ik had hetzelfde dat ik wilde dat de bak bij 90 km/u naar de 6e versnelling ging. Werkt erg goed die bak!
Is dit wel zo, dus als je de geartronic in handschakelen zet, dan gebruikt hij dat programma? ik twijfel daar aan. Het is toch zo dat hij rekening houd met je gaspedaalstand hoeveelheid gas, e.t.c.?
Geplaatst: 26.09.2009 - 11:08
door Arnold
De geheugenfunctie heb ik ook niet kunnen ontdekken.
Geplaatst: 26.09.2009 - 22:31
door Electricsilver
Mijn V70 2007 (6 bak geartronic) schakelt bij rustig optrekken altijd bij 1800 tpm op in alle versnellingen. en de Lock-up van de bak bij 2000 tpm.
Ik heb het adaptieve nog niet kunnen ontdekken... als je vaak met de hand schakeld, slaat hij dit gedrag (bij mij) niet op.
Zou de Lock-up wel in te stellen zijn? ik rijd nogal vel op 80 en 100 km wegen en dan is het toerental altijd onder de 2000. Hier valt vlgs. mij nog wel verbruiks winst te halen?
Geplaatst: 27.09.2009 - 10:07
door lemmer
Dan is hij wel adaptief, mijn (ex) 2007 GT 6 Bah, schakelt altijd bij 2500 of hoger, onder 1800 heb ik nog nooit meegemaakt, mits je erg weinig gas geeft en veel tijd heb.
Geplaatst: 27.09.2009 - 10:26
door bart simpson
je rijdt in 4, 5 en 6 in lock up
Geplaatst: 27.09.2009 - 19:10
door Arnold
Ik heb de dealer gevraagd of het schakelmoment aan te passen is en er is een mogelijkheid. Een zogenaamde "eco" programmering. De dealer heeft dit bij 3 Volvo's uitgevoerd, maar...... bij geen van de rijders is dit goed bevallen. Ze zijn weer terug gezet in de originele modus.
Geplaatst: 29.09.2009 - 22:33
door Electricsilver
Bart, bij die van mij niet. Je kunt dit zien aan de toerenteller. die valt bij gas loslaten boven de 2000 tpm niet terug, en eronder wel. (ik heb wel een MY 2007 "oud" model. Het gaat mij niet om het schakelmoment, je kunt dit simuleren door handmatig op te schakelen bij bijv. 2000 tpm, nou dan is de fut er wel uit. Recent heb ik nog in een XC60 D5 geartronic gereden, en daar gaat de lock-up er bij ca 1500 tpm er op.
Oproep: wie heeft ook dit probleem?
Geplaatst: 07.10.2009 - 21:24
door Arnold
Vandaag bij de dealer geweest. Het probleem van het lage toerental bij 55-60 km per uur 1100-1200 rpm (5e versnelling) is gerapporteerd naar Volvo Zweden. Zal nog wel even duren voor de ingenieurs dit opgelost hebben. Het is nu wachten op een update voor het motormanagement.
OPROEP: Wie ondervindt dit probleem nog meer?
1. DriverV70
2. Roderia
3.
4.
5.
6.
Geplaatst: 14.12.2009 - 16:16
door Roderia
Beste Driver V70,
Ik ervaar exact hetzelfde en dit is de reden dat ik vandaag op volvoforum ben gaan zoeken. Ik zie dat het laatste bericht van 7 october is en vraag me af of eea al te verhelpen is?
Geplaatst: 14.12.2009 - 16:49
door Arnold
Roderia schreef:Beste Driver V70,
Ik ervaar exact hetzelfde en dit is de reden dat ik vandaag op volvoforum ben gaan zoeken. Ik zie dat het laatste bericht van 7 october is en vraag me af of eea al te verhelpen is?
Nog steedst niet opgelost. Blijft afwachten. Nog een tweede probleem is dat de auto niet direct vlot optrekt, bv. bij een stoplicht. Het duurt een of twee tellen, daarna prima, maar toch..... Ik heb me laten vertellen dat komt doordat de turbo op moet komen.
Een kennis van me is er zeer ontevreden over en er is blijkbaar niets aan te doen.
Geplaatst: 14.12.2009 - 16:52
door bart simpson
dat laatste is idd een wat lastige "producteigenschap"