voorspoiler P1800

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Mijn 1800E gaat binnenkort opnieuw gespoten worden. Ik ben op zoek naar onderstaande spoiler.

Afbeelding

Op de site van IPD heb ik het idee dat dit een andere spoiler is dan bovenstaande.

Wie weet waar deze nieuw/tweedehands te koop is?

Groeten,

Boele
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik heb laatst een spoiler (airdam) gekocht voor mijn ES van autotaxateur Wiebren de Jong in Friesland. Dat is een ander model als jij op je foto hebt. In het midden is de airdam dicht, de ronde remkoeling gaten zitten er wel in. De Jong maakt ze zelf, hij heeft de originele mallen op de kop getikt.
info at dejongklassiekertaxaties.nl
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Bedankt Iroll.

Heb hem een email gestuurd.
Heb trouwens nog nooit een witte ES in de omgeving Zeist zien rijden.. Wordt hij alleen met éxtreem mooi weer gebruikt?

Groeten,

Boele
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

De P1800ES (B23ET) op de foto is van de producent van de spoiler...

gRoet
eRik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Boele,
Heb trouwens nog nooit een witte ES in de omgeving Zeist zien rijden.. Wordt hij alleen met éxtreem mooi weer gebruikt?
Hij staat al een jaar stil te wachten op een revisie motor. Heb het onderblok al gereviseerd, moet de kop nog laten doen. Maar ze moet nog even geduld hebben, zit midden in een verbouwing en dat gaat nu even voor. Maar normaal rij ik er in de zomer periode zo'n 6 a 7000km mee. Voor de winter heb ik een 480. Ik woon overigens in Den Dolder, dus ze komt maar af en toe in Zeist zelf.
Erik_M,
De P1800ES (B23ET) op de foto is van de producent van de spoiler...
Je hebt gelijk. Zie nu pas dat de foto op het erf van Wiebren gemaakt is!
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

Iroll schreef:Boele,
Heb trouwens nog nooit een witte ES in de omgeving Zeist zien rijden.. Wordt hij alleen met éxtreem mooi weer gebruikt?
Hij staat al een jaar stil te wachten op een revisie motor. Heb het onderblok al gereviseerd, moet de kop nog laten doen. Maar ze moet nog even geduld hebben, zit midden in een verbouwing en dat gaat nu even voor. Maar normaal rij ik er in de zomer periode zo'n 6 a 7000km mee. Voor de winter heb ik een 480. Ik woon overigens in Den Dolder, dus ze komt maar af en toe in Zeist zelf.
Erik_M,
De P1800ES (B23ET) op de foto is van de producent van de spoiler...
Je hebt gelijk. Zie nu pas dat de foto op het erf van Wiebren gemaakt is!
Grappig he, klein wereldje zo.

Iroll, is jouw ES vroeger RHD geweest ? Ik ken n.l. een witte ES die bij mijn weten in de omgeving van Zeist 'woont' die vroeger RHD was en nu LHD.

Groet
Erik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Iroll, is jouw ES vroeger RHD geweest ? Ik ken n.l. een witte ES die bij mijn weten in de omgeving van Zeist 'woont' die vroeger RHD was en nu LHD.
Nee het is geen RHD geweest. Ik heb haar in '99 geimporteerd vanuit California. Dus alweer 10 jaar in mijn bezit inmiddels.
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Iroll schreef:Boele,
Heb trouwens nog nooit een witte ES in de omgeving Zeist zien rijden.. Wordt hij alleen met éxtreem mooi weer gebruikt?
Hij staat al een jaar stil te wachten op een revisie motor. Heb het onderblok al gereviseerd, moet de kop nog laten doen. Maar ze moet nog even geduld hebben, zit midden in een verbouwing en dat gaat nu even voor. Maar normaal rij ik er in de zomer periode zo'n 6 a 7000km mee. Voor de winter heb ik een 480. Ik woon overigens in Den Dolder, dus ze komt maar af en toe in Zeist zelf.
Erik_M,
De P1800ES (B23ET) op de foto is van de producent van de spoiler...
Je hebt gelijk. Zie nu pas dat de foto op het erf van Wiebren gemaakt is!
De cilinderkop van je ES kan je bij mannesen in Soesterberg laten doen. Voor de amazon combi van mijn ouders heb ik daar ni een b18b kop gaszetels laten zetten + vlakken. Zijn wel aan de prijs. 300euro.. En dan werd ik nog ''gematst.''

Heb nog geen mail terug van Wiebren, maar hoop dat hij er nog een te koop heeft. Is de pasvorm redelijk goed van deze spoilers?

Hier trouwens een plaatje van mijn 1800 nadat ik van achteren ben aangereden:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erik_M
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 20.12.2006 - 17:59
Locatie: Wassenaar

Ai !!!!, dat ziet er niet best uit, wat zonde. Is je dat net overkomen ? Hoe is het met jouzelf ?

Groeten
Erik
1967 Amazon + 1996 855 R Olive Green
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Het is eind Mei gebeurd. Ik moest redelijk abrupt remmen voor een paar autos voor me op een N-weg. Toen reed er iemand met een volkswagen caddy achterin. De eerste drie dagen ontzettend last gehad van mn nek. Nu nergens meer last van. Op het moment dat het gebeurde stond ik toch wel met tranen in mijn ogen. Ik heb voor mijn 1800 ontzettend lang gespaard (en nog steeds) Ik studeer namelijk nog steeds..
De 1800 heb ik weg laten slepen naar Dries Bakkenes. Aangezien ik hem nog aan het opknappen was had ik hem ook nog niet laten taxeren. Gelukkig heeft Dries ervoor kunnen zorgen dat ik toch een goede schadevergoeding heb kunnen krijgen van de tegenpartij. Inmiddels is mn 1800 weer rechtgetrokken bij een kennis via de V44 vereniging. Nu wordt het alleen even kijken waar ik welke onderdelen het best kan kopen. Aan plaatwerk ben ik namelijk zo 3500euro kwijt.. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Ligt een beetje aan het budget hoe snel ik weer met mijn auto kan sturen..

Groeten,

Boele
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”