De kwaaltjes van de V50 of zijn er nog meer??

Geleverd vanaf 2003
V5024i
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05.06.2009 - 12:49
Locatie: Noord-Brabant

Hallo allemaal,

Als aller eerst moet ik zeggen, voordat ik misschien mensen laat schrikken van de topic titel, dat ik nog steeds heel erg tevreden ben met de V50, het is echt een heerlijke en mooie wagen!
Maar ook deze auto heeft net als alle andere merken toch ook helaas zo zn kwaaltjes!

Ik heb de auto 6 maanden gelden 2e hands gekocht bij een universeelgarage, incl 6 maanden BOVAG garantie (gelukkig!)
BWJ 2005, km stand 87.000

Na een maand rijden werkte het portierslot r.achter niet meer op de CV.
Check door dealert, portierslot kapot! Hierbij aanspraak gemaakt op mijn garantie bij de univ. garage en alles is netjes onder garantie vervangen, een nieuwportierslot erin a 500 eur (incl montage door dealert)

Na 1,5 maand begon ik me behoorlijk(vreselijk)te iritteren aan het gekraak van mn stoel, voornamelijk had ik een kraak/tik als ik door de bocht rij.
Op een mooie dag de vaseline en de WD 40 uit de schuur gepakt en alle mechanische delen onder/naast en ook de kunstof bewegende delen ingesmeerd. Het was lekker weer, dus het vet deed snel zn werk. Na een proefrondje, nergens meer last van...

Na 2 maanden, reed ik met mn raam een stukje open en hoorde een mechanisch tikje bij het linkervoorwiel.. een schrapend metallisch geluid, aanlopen remmen? Meteen maar even naar de dealert gereden en ze hebben beide lagers van de voor wielen ingevet en aan beide kanten een nieuwe centrale bout geplaatst. en ja hoor opgelost!! (moest wel 65 eur aftikken, maar goed het scheelt een hele hoop ergenis en het had zomaar iets ernstig kunnen zijn..

Na 3 maanden, iedere keer wanneer het regent en de kofferruimte hoes uitgerold staat, ligt er een kleine plasje water op de hoes, ben er nog niet helemaal achter waar het water vandaan komt, niet via rubber van de ruitenwisser. Ben nog niet naar de dealert geweest, ga eerst eens het rubber boven de kofferdeksel invetten en eens inkitten. to be continued...

net voordat mn garantie afliep (nog 2 weken te gaan), ja hoor het linker achterportier weigerde weer op slot te gaan met de CV.
Ook deze keer weer netjes door de garage onder garantie vervangen!!
Volgens mij heb ik best geluk gehad dat dit allemaal net in de garantietijd is gebeurt (scheelt toch 1000 Eur bij elkaar!)

2 weken geleden, met het warme weer blies het rechter airco unit warme lucht, balen! Maar goed dit was maar van korte duur. Maar even bij de volgende beurt een airco check laten uitvoeren...

Zo, dit zijn zo een beetje de kwaaltjes die ik in het afgelopen 1/2 jaar eraan heb gehad. Alles valt wel mee, zolang er niks aan de motor aan de hand is!!

Zoals ik boven al schreef ben ik uiterst tevreden met V50 en hoop hiermee nog veel veilige en fijne km's te rijden, daarvoor heb ik hem gekocht en ook een beetje voor de 170 pk'tjes :P
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Niets bijzonders dus en we gaan het woord dealert voorstellen voor opname in de volgende Dikke Vandale :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Nou ik ben ook al een paar keer bij mijn DEALERT geweerst. :D
Ik heb onder andere de volgende probleempjes laten verhelpen:

- Tik bij het in de versnelling zetten van de GT bak.
- Ik heb nu een af en toe weigerende parkeer sensor.
- Defect navigatiescherm (kwam niet meer omhoog)

Dat is het eigenlijk wel wat ik met deze V50 gehad heb.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Duncen
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 25.10.2008 - 17:05

Zo ook ik een paar keer bij de dealer geweest:

Portiersloten vervangen die niet werkte op de afstand-bediening.
Krakende stoel(en)

M.b.t. het regen water op de rolhoes: dit heb ik ook gehad en is verholpen. Het water kwam bij mij binnen via het dakrubber (bovenaan in het midden) waar de kabels doorheen lopen.
Volvo V70 Turbo - Benzine 2001
Volvo V50 2.4I - Benzine 2004
Volvo V60 T3 - Benzine 2011
Volvo V70 2.0T - Benzine 2011
Volvo V40 2.0 T2 - Benzine 2017
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Bij mij is de airco kapot gegaan, geloof dat het toen de pomp was.
Verder ging mijn motorkap niet meer open, was iets losgeschoten onder de kap en zit nu met de verwarming van de linkerbuitenspiegel die het niet doet.

Alleen dat laatste moet nog naar gekeken worden, maar dat komt bij de eerstkomende beurt wel
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Dickertjedap
2nd Gear member
Berichten: 217
Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
Locatie: Veluwe
Contacteer:

In de afgelopen 1 1/2 jaar hebben wij het volgende aan tussentijdse kosten gehad.

Wiellager linksvoor bij 96000 km vervangen. € 387,- incl. huur leenauto.
Stuurslot vervangen onder coulance, sleutel werd niet meer herkend.
Airco afvoer verstopt, € 57,- incl. boordcomputer updaten en vloeistofcontrole.

Verder tot op heden erg tevreden over onze V50.
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Voor zover ik het lees zijn het de "standaard"kwaaltjes van de V50. Niet om het goed te praten, maar de oplossingen zijn bekend bij de dealer.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Lampie
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 14.10.2007 - 01:54

Sinds mei 2007 volgende:
- Niet sluitende linker portieren i.c.m. met buitentemp extreem hoog/laag/-- > Kabelboom in linker voor portier vervangen. (Is bekend probleem en modificatie)
- Krakende stoelen. > Gesmeerd door dealer.
- Af en toe naar noodloop zonder waarschuwingen. > EGR vervangen.
- Af en toe rond 2000 toeren in 4e versnelling schokkerig motor gedrag met gaspedaal op vast punt. > Verstuivers anders geprogrammeerd. (Is minder geworden maar nog niet helemaal weg helaas)
- Water op rolhoes na regen. > Kabelboom doorvoer met kit gemonteerd.
- Bij ca 90000km "Motorsysteem service vereist" > Bleek melding dat regeneratie vloeistof (af fabriek roetfilter) leeg was. Tankje echter bij 60000km (120 euro - Kassa) gevuld en niet leeg. Met software update opgelost.
- Tik in aandrijving bij wegrijden. > Al tig keer aandrijfassen opnieuw gesmeerd. Is het helaas maar even weg. Dealer geeft aan dat het niet (goedkoop) op te lossen is. Kan geen kwaad maar is wel irritant.

Verder is het regelmatig automatisch "ont - roeten" ofwel regeneren van het roetfilter @#$% , helemaal met caravan erachter... Maarja het is goed voor het milieu hé. (En slecht voor de achterzak € - bij 60K 120 euro bijvullen vloeistof en 120K filter vervangen a 750 euro))

Al het onderhoud bij Off Volvo dealert :wink: Nu ca 100K gereden

Al met al gelukkig geen grote problemen maar het valt me wel wat tegen.

Ga in het voorjaar 2010 wellicht voor de XC60.... :D
XC70 / MY09 / D5 / AWD / GT
V50 / 2.0D / Barents Blue / 17"; Scotia-summer / 17"; Stylla-winter
V40 2.0T
V40 2.0
S40 1.8
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Ik denk dat veel problemen met betrekking tot de electronica in de deuren terug te voeren is naar de kabelbomen in de deuren, en met name de stekkers ervan.

Er is naar mijn weten voor modeljaar 2006 een revisie geweest, je kan er zo nieuwe kabels in laten rammen bij Volvo.

Mijn 2005 vertoont dezelfde gebreken maar valt niet onder de coulanceregeling.

Zo heb ik net voor de vakantie de temperatuursensor vervangen, en zag bij het monteren dat de groene stekker in de deur al rot was. er was zelfs een hapje uit omdat de vorige dealer er al mee gerommeld had. Het bekende groene volvo contactvet zat er ook al in ;-)

Ik heb de sensor vervangen en de stekker goed vast gezet en de sensor heeft het precies een vakantie gedaan. Eenmaal in Nederland geeft 'ie weer netjes 2 graden celcius aan ;-P echt een coole wagen.

Dat word dus weer de boel open slopen en de stekker in zijn geheel doorverbinden.

Verder doet bij mij de GPS antenne rot.

Dealer beweert dat de computer vervangen moet worden 'a €600,- ex, maar ik vermoed de dak antenne omdat het ding het op vakantie perfect gedaan heeft met verkeersinformatie en alles!

Ook als in Nederland het zonnetje schijnt werkt alles prima.
Kwestie dus van een hete lucht pistool op de haaienvin als 'ie het niet doet :-P

Daarbij deed de Turbo het even niet, na vier weken zoeken bleek het een verdelertje tussen de vacuum slangen die roet in het eten gooide. Zonde dat ik toen al de boost controllers en luchtmassameter vervangen had!

Verder heerlijke wagen, zelfs met de electronische gekkigheidjes en mislukte interrieurdelen waaronder de vreemde losse contstructie van de paraplubak.
Gebruikersavatar
Nik0la
3rd Gear member
Berichten: 296
Lid geworden op: 03.03.2009 - 12:54
Locatie: Barendrecht

Temperatuursensor en GPS-antenne-unit bij ons beide ook kapot geweest Dynamo op 90.000km kapot. Trillen van de deurvergrendelingsknopjes bij hardere bassen. Piepen rechter achtergordel bij de vastklikunit. Haperen van cd's.

De dynamo en antenne-unit waren toch wel een behoorlijk grote domper. Niet wat je verwacht. De trillingen bij de bassen en piepen van de gordel nog niet voor langs te dealer geweest, binnenkort eens doen. Soms haperen van cd's kon de dealer niets aan doen en is dus niet verholpen.

We hopen op weer een aantal klachtloze km's!

ps. Dit is bij een s40 maar aangezien dat eigenlijk dezelfde auto is
2012-2013 Volvo s40 2.0 my08
2013-2015 Even geen volvo :@
2015-... Volvo v40 2.0 2002
suzuki
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 11.01.2007 - 20:26

heb s40 20d summum 2005

heb ook al vanalles gehad

-piepende koppelingspedaal
-kapot contactslot (immobiliser)alles geblokkeerd ,komen takelen
-veel lawaai in achterwielen, kapot roullement
-zetels kraakte in alle bochten
-radio valt soms uit, motor stilleggen ,terug starten terug ok
-egr klep defect
-rammelend stoplicht
-alternator op 85000 opgerookt,verbrand
-slot koffer vanachter defect
-rammelene gordel
-lekkende sproeier voor (xenon lampen )
-gps af en toe weg kwijt ....... enz


tzijn geen volvos van vroeger meer das zeker
iedereen mag zegge wat m wil hierop maar heb al verschillende merken autos gehad ,en nog nooit zoveel voorgehad
er zijn problemen met alle merken maar op 4 jaar heeft t al wa geld gekost

zal ook denkelijk mijn 1e en laatste volvo zijn
op werk zijn er ook verschillende v50 en de meeste hebbe problemen
Gebruikersavatar
leidsekade
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 27.10.2006 - 21:43
Locatie: Utrecht

Ik heb net de eerste 20.000 kms in mijn V50 Edition II gereden en tot nu toe nog geen enkele kwaal ....
Jerry

Volvo 940 2.3 LPT Estate 1998 Midnight Blue 307 K
Volvo 940 2.3 LPT Estate 1997 Nautic Blue 527k
Renault Laguna 2.0 DCI 130 FAP estate (Lease)
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11503
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Dan moet je je onderschrift nog wel even aanpassen ;)
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
gnd
3rd Gear member
Berichten: 346
Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
Locatie: Vijfherenlanden

Ik heb een MY2005 gehad, die gun ik aan niemand.
In 1 jaar meer dan 70 dagen vervangend vervoer.
Na 15 maanden rijden ingeleverd en nog heel wat keertjes een enquete ontvangen van Volvo pechservice :-(
Er is over die paarse V50 genoeg geschreven op dit forum.....

Ik heb ook nog een MY2008 en een MY2009 V50 gereden, maar daar had ik geen problemen mee.

Mijn niet wetenschappelijk verantwoord advies, wil je een 2e hand V50 kopen, probeer dan minimaal een MY2006 te vinden.

Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Gebruikersavatar
TheSaint77
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30.03.2005 - 22:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Krijg bij het lezen hier soms het gevoel dat de kilometerstanden ooit zijn teruggedraaid.

Ik heb hier een V50 D5 Geartronic MY2009, gekocht met 173.000km. Inmiddels staan er 177.000 op. Heb wel eerst bij aanschaf 1500 euro uitgegeven om de auto in absolute topstaat te brengen. Grote beurt, distributie en meteen een riedel dingen uit voorzorg.

Heb sinds vorige week één sleutel die zonder waarschuwing plotseling niet meer werkte als afstandbediening. Wel starten.
Na de beurt een wervelklepstangetje van 6 euro en de wervelklepmotor, maar of die laatste nodig was weet ik niet. Ik moet de computer even laten uitlezen en laten resetten. Rijdt en schakelt verder perfect.
http://volvolvo.nl

Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Krijg bij het lezen hier soms het gevoel dat de kilometerstanden ooit zijn teruggedraaid.



Dat kunnen we wel opsporen of dat zo is.. :)
Maar de onvolkomenheden komen me bekend voor...
Gebruikersavatar
TheSaint77
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30.03.2005 - 22:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

MarioC70 schreef:Krijg bij het lezen hier soms het gevoel dat de kilometerstanden ooit zijn teruggedraaid.



Dat kunnen we wel opsporen of dat zo is.. :)
Maar de onvolkomenheden komen me bekend voor...
ook bij import?
http://volvolvo.nl

Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
Gebruikersavatar
V50-Mart
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42

Krakende ramen, weigerende parkeersensoren, wiellagers, EGR problemen, matige lichtopbrengst (zonder xenon), duur in onderhoud.
Verder een prima auto.
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

V50-Mart schreef:... matige lichtopbrengst (zonder xenon), ...
Ik lees hier meer klachten over lichtopbrengst.
Zelf ervaar ik dat niet zo, in vergelijking met mijn vorige auto's. (nog nooit met xenon gereden) Of zijn de lichtunits van de phase II modellen beter?

Wat mij een beetje tegen valt (heb de V50 nu een maand in bezit) zijn de rammeltjes en kraakjes:
- rolhoes bagage ruimte (ik vind dat een volvo onwaardig prul)
- slot achterklep (inmiddels gesmeerd en OK)
- veerpoten voor (gaat nog onder garantie verholpen worden)
- gordel (even een keer aan treken en is weer weg)
(V50 1.6D 2010 85000km)
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
TheSaint77
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 30.03.2005 - 22:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

@Marcnij de mijne heeft 177dkm en is van 2009. Enkel snelweg kilometers. Maar ik herken jou problemen niet. Welke fabriek komt die vandaan? Mijne is uit Torslanda.
http://volvolvo.nl

Volvo V50 D5 Geartronic Momentum in Maple Red MY2009
Volvo C70 2.0T Coupé in Graphite Grey Met. MY2000
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”