Pagina 1 van 2

Geen continu-stroom volvo 440 (1994)

Geplaatst: 06.09.2009 - 11:50
door Gittan123
Hallo,

Mijn volvo 440 geeft geen continu-stroom. Hij geeft alleen stroom als de auto op contact staat. Dit is vrij lastig, want zowel de centrale deurvergrendeling als het binnnenlampje doen het niet. Er is waarschijnlijk met de bedrading van de auto geknoeid. Nu wil ik vooral de CV weer laten werken, misschien door een draadje te trekken vanuit de accu. Maar waar zit de CV aansluiting? Waar is het punt waar ik een draadje in kan doen zodat het weer werkt:P

Gittan

Geplaatst: 06.09.2009 - 15:20
door ArjenM
Waar het zit kan ik ook niet zien. Ik zou wel eerst bij het contactslot zoeken.

Verder: Zoek hier het elektrisch schema en ga met de multimeter aan de slag.

Geplaatst: 06.09.2009 - 16:02
door SchoutenCC
De /officiƫle/ aansluiting voor CPV is een zespolige zwarte stekker (vanaf 1995 tienpolig) met daarin twee bruine draden, eenmaal rood-bruin, eenmaal geel-zwart en eenmaal grijs-groen als ik me goed herinner. Deze zit bij je linkervoet in de a-stijl. Handgreep van de motorkapontgrendeling eraf schuiven, kapje verwijderen (1 schroef), voetbeschermingsplaat verwijderen (3 splitpennen) en dan omhoog grabbelen, waarschijnlijk ongeveer ter hoogte van de achterkant van je zekeringskast. De plus van de CPV is meen ik de rood-bruine, daar moet constant 12V op staan.

Let wel, als je zegt dat eraan geknoeid is kan dit dus heel anders zijn...

Geplaatst: 06.09.2009 - 16:25
door erik-hakkers
+1 dit klopt met bovenstaande teks toen ik vrijdag met de elektrische ramen bezig ging

moest een nieuwe kabelboom en die sluit je aan op de zwarte stekker met ook bovengenoemde draden die naar de zekeringkast heenlopen en massa

Geplaatst: 06.09.2009 - 16:54
door Gittan123
dank.

Ik heb de zes polige stekker gevonden, met een soort klein "kastje" aan het eind. Alle draden zitten erin. Alleen staat er geen constant 12V op de rood bruine draad, of enkele andere draad.
De CPV werkt wel, op contact dan, dus alles zit goed aangesloten, alleen is waarschijnlijk ergens de constante stroom richting de CPV/binnenverlichting doorgeknipt.

Wat is het handigste om te doen? Aparte draad trekken recht naar de cpv? Dan heb ik alleen geen binnenverlichting, wat niet zon groot probleem is, maar toch.

Geplaatst: 06.09.2009 - 16:59
door erik-hakkers
volgens mij hoort op geel zwart stroom te staan check eens de zekering en anders even de masse checken als die nog wel goed is

Geplaatst: 06.09.2009 - 17:10
door Gittan123
de massa is nog goed, en er staat op geen van de draden stroom, met contact uit dan.

Geplaatst: 06.09.2009 - 18:25
door SchoutenCC
Loopt je klokje eigenlijk nog wel of krijgt die ook geen stroom?

Geplaatst: 06.09.2009 - 19:21
door ArjenM
Volgens mij is bijna alles via het contactslot aangesloten (uitgezonderd dynamo, startmotor). Ik zou dan kijken of de draad die normaal op de "ruststand" van het contactslot is aangesloten, nu op de bedrijfsstand van het contactslot is aangesloten.

Geplaatst: 06.09.2009 - 20:45
door Gittan123
Klokje krijgt ook geen stroom. En de draad die normaal constant stroom geeft vanuit de accu is doorgeknipt:S Ik zal morgen naar het contactslot kijken of dat inderdaad is omgedraaid ofzo. Maar vermoed dat dat het ook niet is. Anders draadje trekken met zekering ertussen, doet in ieder geval de CPV het weer.

Geplaatst: 06.09.2009 - 21:06
door SchoutenCC
Let bij het heraansluiten er wel op dat het waarschijnlijk met een reden is gedaan... Mogelijk heb je dus ergens bijv. lekstroom.

Geplaatst: 06.09.2009 - 21:17
door Gittan123
ja dat is mogelijk. Ik heb alleen nog geen reden kunnen vinden. De bedrading zit namelijk nog wel netjes, het ziet er niet uit of er veel meer gedaan is. Ik ga het maar gewoon proberen met een draadje, kijken of dat werkt. Anders weet ik het ook niet.

Geplaatst: 06.09.2009 - 23:50
door ArjenM
Gittan123 schreef:En de draad die normaal constant stroom geeft vanuit de accu is doorgeknipt:S
Kun je die niet gewoon weer aansluiten?

Geplaatst: 07.09.2009 - 09:42
door Gittan123
Ja dat is ook een idee. Ik weet alleen niet waar die draad normaal heen loopt. Ik zie alleen een afgeknipt stuk draad op de accu zitten....
Misschien weet hier iemand waar die draad in de auto komt, dan kan ik die verlengen en weer aansluiten.

Geplaatst: 07.09.2009 - 20:24
door Live4Volvo
Hij loopt als het goed is (als je voor de auto staat)
Rechts langs het luchtfilter, verpakt in plastic naar het schutbord toe
en duikt in de buurt van het relais-kastje het dashboard in.

Geplaatst: 07.09.2009 - 20:35
door Live4Volvo
Sorry, Mijn fout. Hij loopt eronder door. Wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Geplaatst: 07.09.2009 - 20:59
door Gittan123
ja dank je, ik ga morgen even kijken hoe dat bij mij loopt, vandaag nog geen tijd voor gehad.

Geplaatst: 08.09.2009 - 14:13
door Gittan123
Ik heb even gekeken, maar alle kabels lijken gewoon goed te lopen.
Ik heb een sterk vermoeden dat het iets met het contact slot is, want bij 1 keer draaien met de sleutel, gaat alleen de blower aan. Volgens mij moet die pas aangaan bij 2 keer draaien (dus als de waarschuwingslampjes ook branden).
Hoe hoort het te zitten bij het contactslot? En kan ik die stekker,kabel er uittrekken, die in het slot zit?

Geplaatst: 08.09.2009 - 16:37
door Gittan123
Er lag nog een plusdraad (zelfgetrokken door vorige eigenaar), als ik die aansluit op de CPV doet ie het!
1 probleem alleen: ook de waarschuwingslampjes op het dashboard gaan aan (olie, rem, temp. etc.) dus ik begrijp er helemaal niets meer van.
Als iemand hier een idee heeft wat het kan zijn hoor ik het graag!:p

Geplaatst: 08.09.2009 - 16:43
door SchoutenCC
Die waarschuwingslampjes dat is zeer waarschijnlijk een massaprobleem... Blower bij stand I is volgens mij wel goed.