Pagina 1 van 1

Resonerend geluid tussen 1500/1800 toeren

Geplaatst: 11.09.2009 - 20:47
door T0M
Hallo mensen,

Ik heb een s60 2.4i uit 2000 die een irritant geluid maakt.
Hij maakt een ratelend/resonerend geluid tussen ongeveer 1500 en 1800 toeren. Wanneer hij in zijn vrij staat hoor je het bijna niet, het is meer wanneer je de motor wat meer gaat belasen naar mijn gevoel, wanneer hij dus in een versnelling staat. Mijn buurman heeft ook een s60 en hier hoorde ik het geluid ook bij het wegrijden, is dit misschien een bekent probleem?
Het komt van buiten, met mijn ramen dicht hoor ik het nauwelijks, maar met ramen open hoor je het goed. Heeft iemand mischien enig idee wat dit geluid is en hoe het te verhelpen is want ik vind het best irritant.
De volvo dealer wist niet wat het geluid veroorzaakte maar zij wel dat het niets ernstigs was.

Groeten,

Tom

Geplaatst: 11.09.2009 - 21:07
door Gast
Dualmassvliegwiel? Tik maar eens in bij Zoek.

Geplaatst: 11.09.2009 - 21:11
door FrankS60
Hitteschildje op je uitlaat ofzo? Hoe oud is de auto en hoeveel km?

Geplaatst: 11.09.2009 - 21:26
door T0M
Auto is uit 2000 en heeft 180.000km gelopen.
FrankS60 schreef:Hitteschildje op je uitlaat ofzo? Hoe oud is de auto en hoeveel km?

Geplaatst: 12.09.2009 - 19:51
door Pikantje
Ik heb al jaren het zelfde geluid. Bij de garage (Volvo-specialist) menen ze dat het iets in de katalysator is dat rammelt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat het flexibele stuk uitlaat de boosdoener zou zijn en dat het zou helpen om een grote slangklem eromheen te doen. Bij mij heeft dat echter nog niet geholpen.

Groet,
Jan

Geplaatst: 14.09.2009 - 14:28
door T0M
Had de Volvo specialist ook een oplossing voor dit probleem?

Want het dualmassvliegwiel wat hierboven gezegt werd is volgends mij niet het probleem bij mij. Vanvavond gaat hij op de brug, de aandrijfhoezen moeten vervangen worden, en zal ik meteen proberen een slagklem om het flexibele stuk van de uitlaat te doen.
Pikantje schreef:Ik heb al jaren het zelfde geluid. Bij de garage (Volvo-specialist) menen ze dat het iets in de katalysator is dat rammelt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat het flexibele stuk uitlaat de boosdoener zou zijn en dat het zou helpen om een grote slangklem eromheen te doen. Bij mij heeft dat echter nog niet geholpen.

Groet,
Jan

Geplaatst: 20.09.2009 - 20:46
door Pikantje
De enige oplossing die de Volvo-specialist aanbood was het vervangen van de katalysator door een gebruikte.....

Geplaatst: 26.09.2009 - 09:51
door buikijn
heeft de S60 nog een kat met 'stenen' binnenwerk? deze willen nog wel eens defect raken (was bij onze V40 ook het geval) maar ik ging er van uit dat de S60 een nieuwe type kat had?