Nokkenassensor

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rood
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 26.10.2008 - 11:27
Locatie: Lelystad

Sinds er een nieuwe versnellingsbak onder mijn Volvo V40 zit brand het lampje "Fout in de motorelectronica". Heb ik de auto uitlaten lezen bij de Volvo garage blijkt de nokkenassenor niet goed te werken. De sensor meet geen toerental.

Kent iemand dit probleem, of weet iemand een oplossing hiervoor.
De Volvo garage weet het in ieder geval niet. Die willen nu het systeem gaan doormeten, maar hoe lang ze daar mee bezig zijn weten ze niet en dus weten ze ook niet hoeveel het gaat kosten. Slechts de opmerking het kan
5 minuten duren, het kan net zo makkelijk 2 uur duren weten ze uit te kramen.

Is iemand bekend met het probleem of wet iemand een oplossing.

Rood!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

De nokkenas-sensor zegt toch iets over de stand van de nokkenas? Tevens kun je hier de stand van de kleppen herleiden.

Rij met je auto eens naar de plaatselijke Volvodealer Schaap, maar dan in Dronten of Emmeloord. Ik heb zelf goede ervaringen in Dronten.

Welke motor en bouwjaar hebben we het hier? Dan kan iemand in Vadis kijken voor een mogelijke oplossing.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Allereerst, bij welke vestiging ben je geweest? Ben je Überhaupt bij de Lelystadse dealer geweest.

Heeft die vestiging ook de versnellingsbak vervangen?

Is dat het geval dan zou ik mij niet af laten schepen, dat weten ze ook. Maar soms kan een monteur zijn dag niet hebben en kan ie nukkig zijn.

Ik ken alle drie de bedrijven goed, heb een goede verstandhouding met de eigenaren en laat mij niet met een kluitje in het riet sturen. Maar blijf wel altijd netjes.
Als je al met termen als uitkramen begint dan gaan ook bij een dealer de haren recht overeind staan.

Let wel, als een dealer/monteur het op dat moment niet weet dan baalt ie ook. Dat willen ze uitzoeken en daar gaat soms wat meer tijd overheen.

Succes.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
rood
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 26.10.2008 - 11:27
Locatie: Lelystad

Ben in Dronten geweest, normaal word ik prima geholpen maar nu heb ik dat gevoel niet. Ik heb Mijn versnellingsbak is niet door hun er onder gezet en de gasinstallatie wordt ook niet door hun onderhouden. Ik vind dat ze gewoon kunnen zeggen wat er aan de hand is want mijn gevoel zegt dat ze dat weten maar het niet willen zeggen, om zo de auto bij hun in onderhoud te krijgen. Ik heb ze al verteld dat dat niet gebeurt omdat ik ze veeeeel te duur vindt.

Het gaat trouwens over een Volvo V40 Bi-Fuel uit nov 2001.

Groet Rood!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

De fout is gemaakt denk ik door de garage die de bak heeft vervangen.
Of de bedrading van de krukas sensor heeft tussen de bak gezeten of van de nokkenas sensor.
Ik begrijp de dealer wel.je laat de bak en LPG bij een ander doen en als het daar dan mis gaat,mag de dealer het opknappen,zo werkt het helaas niet!
Meneer Franklin
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27.07.2009 - 14:02

Pardon?

Zo werkt het helaas niet?

Ik huur een bedrijf in om mij een dienst te leveren. Het doet er toch niet toe wie ik verder inhuur om mij andere diensten te laten leveren.

De dealer mag blij zijn dat het bij een ander mis gaat an dat hij het vervolgens mag oplossen. Dit levert hem namelijk geld op. Het is niet dat het een eer is dat die dealer jou een dienst levert. Het is eerder andersom. Het is een eer dat jij die dealer uitkiest uit honderden zoniet duizenden mogelijke bedrijven aan wie jij je geld kan geven.

Dus @ ramon&ramon: nee die opmerking gaat er bij mij niet in.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dan moet je er ook geen probleem van maken als ze uren aan het zoeken zijn en niet weten wat de voorgaande garage fout heeft gedaan!
Goedkoop is duurkoop,dat blijkt nu wederom weer.
Er is dus duidelijk iets mis gegaan bij de vorige reparatie!
RVL
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 31.03.2009 - 15:14
Locatie: Prinsenbeek

Goedkoop is duurkoop,dat blijkt nu wederom weer.
Er is dus duidelijk iets mis gegaan bij de vorige reparatie!
Duidelijke en juiste conclusie.
Ries van Lomwel
945 LPT estate MY1998 olive green metallic
945 LPT estate MY1998 silver metallic
Meneer Franklin
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 27.07.2009 - 14:02

Daar ben ik het mee eens. Maar wanneer het inderdaad zo is wat rood zegt dat de garage weet wat het probleem is maar dit niet zegt dan lijkt mij dat een uiterst vreemd manier van zaken doen.

Wanneer ik met een lekke band naar de fietsenmaker ga dan wil ik niet dat ze eerst de versnellingen van mijn fiets nakijken omdat ze zogenaamd niet weten wat het probleem is.

Lijkt mij dat de garage op den duur meer geld verdient door meteen en relatief goedkoop het probleem te repareren en hiermee een terugkerende klant erbij te hebben. Dit in tegenstelling tot wat er nu gebeurd. Je wil als garage (of welk of wat voor bedrijf dan ook) niet dat je klanten je niet vertrouwen en vertrekken.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20703
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

U kent mij niet, maar neem maar aan dat Schaap Dronten doorgaans zijn best doet. Zo zijn mijn ervaringen.
Ik rij pas 10 jaar Volvo en kom in die 10 jaar regelmatig en onregelmatig bij deze dealer; en altijd wordt ik geholpen zoals ik denk dat het hoort.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Gast

Ik denk dat @Rood inmiddels een bekende is bij deze Volvo-dealer??
Het is bekend dat men met info niet scheutig is. Beschermen van hun markt?

Ik ondervind het ook wel eens, inmiddels weten ze ook dat ik het zelf doe.
Als ik iets niet kan ivm gereedschap of computer dan doe ik ook niet moeilijk.
Maak wel prijs afspraken, met korting. :wink:

Het is natuurlijk wat anders als je eerst de info haalt en dan er mee naar iemand anders gaat.
Ik weet het niet, maar dit "proef" ik een beetje bij @Rood......??
Tja, daar zou ik dan ook problemen mee hebben.
De Volvo-dealer is er uiteindelijk ook om iets te verdienen. Ze zijn alleen zo verschrikkelijk duur. :cry:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Het belangrijkste is nu dat het probleem opgelost wordt,alleen de hamvraag is,wie gaat er op draaien voor de kosten.
Ik begrijp ook niet dat de dealer het probleem niet kan vinden,hebben ze een nieuwe sensor geprobeerd?
Misschien een onafhankelijke expertise laten doen?
Als je een keer in de buurt bent ,mag je gerust langsrijden om hem is uit te lezen.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19500
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hier worden dus allerlei conclusies getrokken door mensen die de bewuste dealer niet kennen. (op Msuidgeest na dan).

Ik ken de bewuste dealer zeer goed. Ik heb totaal geen problemen met hun. Ze zijn te allen tijde zeker bereid om tot een oplossing te komen. En geven desgevraagd ook gewoon de juiste informatie (niets achterhouden AlexV70!). Ik heb echter het gevoel dat @Rood nogal negatief heeft gedaan toen men het probleem niet meteen kon vinden (zijn opmerking "uitkramen" getuigd daar mijns inziens van).

Ik ga mee met Ramon&Ramon, degene die de bak eronder heeft gezet dient de fout te herstellen want die heeft de fout gemaakt.

En een nieuwe sensor is inderdaad zo geplaatst, (doen ze ook best snel is mijn ervaring) maar als je negatief doet dan hoeft het bij een garage algauw niet meer. (ook al gaat het moeilijk.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”