Pagina 1 van 1

Tuning V50 2.4 (140PK). Is BSR wat?

Geplaatst: 13.09.2009 - 10:07
door julz67
Goeiemorgen allen,

Op het forum lees ik veel over het tunen van de ongeblazen 2.4 vijfpitter en de verschillende tuners. Ik lees echter betrekkelijk weining over tuner BSR in Vinkeveen. Ik ga absoluut m'n V50 op termijn laten tunen en ik vind BSR zowel qua power als qua prijs erg interessant. Ik ben niet geïnteresseerd in dat PPC apparaat, maar gewoon langsrijden, prik erin en sneller terugrijden.

Heeft er iemand ervaring met het bedrijf BSR (dus niet het opgestuurd krijgen van de PPC module, maar langsgaan in Vinkeveen)? Wat tuning in het algemeen betreft, kan je bij tuners verwachten dat de auto voor en na het tunen op een rollerbank gaat? Is dit normaal? Zo niet, is er een andere vorm van krachtmeting, om "aan te tonen" dat de motor onder handen genomen is?

Ook verkoopt BSR JR luchtfilters. Is JR te vergelijken met K&N?

Mijn dank!

Goeie zondag,
Gerrit

Re: Tuning V50 2.4 (140PK). Is BSR wat?

Geplaatst: 23.09.2009 - 16:25
door Edgar
julz67 schreef: Ik ga absoluut m'n V50 op termijn laten tunen en ik vind BSR zowel qua power als qua prijs erg interessant.
Beginners fout :wink: Kies geen tuner die een interessante prijs en van te voren kan zeggen wat hij uit je auto gaat halen.

Een proefrit, staat van de auto en maatwerk wil je minimaal.

BSR is standaard software die ingekocht wordt, zeker geen rommel. Hartog levert het en volgens mij Rica? ook...

Maar maatwerk is beter en iig bij Hartog goedkoper, Rica durf ik niet te zeggen.

Bij de 140 pk ongeblazen 2.4 moet je geen wondere verwachten. Hij zal echt wel rond de 170/180 PK uitkomen, maar bovenin.. veel toeren maken dus.

Succes!

Geplaatst: 23.09.2009 - 20:11
door V480-S60
Ook hier oneens met Edgar. BSR weet echt wel wat ze doen. Heeft in Zweden een naam hoog te houden!!

Geplaatst: 23.09.2009 - 20:12
door bart simpson
veel meer toeren maken dan std

Geplaatst: 23.09.2009 - 21:18
door Edgar
V480-S60 schreef:Ook hier oneens met Edgar. BSR weet echt wel wat ze doen. Heeft in Zweden een naam hoog te houden!!
oneens??? Snap je niet... Volgens mij heb ik niet gezegt dat BSR slecht is...

Begrijp ik het goed dat je maatwerk niet beter vind? Hoe kan BSR vanaf Zweden zien hoe de staat van je auto is? En vervolgens het tuningsprogamma op maat schrijven?

Zie graag je onderbouwing.

Geplaatst: 23.09.2009 - 21:21
door liquid_force
als je een PPC koopt bij BSR heb je de mogelijkheid om je huidige computerwaardes in de PPC te lezen en deze via het internet naar BSR te sturen, die dan een aangepaste versie terug sturen die je in je wagen kunt inlezen ...

Geplaatst: 24.09.2009 - 08:38
door V480-S60
Antwoord is onderbouwd door degene die het heeft laten doen 8)

Overigens ben ik het wel met Edgar eens dat maatwerk natuurlijk te verkiezen is, maar zoals hierboven gezegd BSR levert ook maatwerk.

Geplaatst: 24.09.2009 - 09:12
door Edgar
Maatwerk via internet?? Begrijp me niet verkeerd, BSR is absoluut niet slecht. Maar ik begrijp gewoon niet dat mensen wel geld willen uitgeven aan een mooie auto en bezuinigen op tuning. Of hun keuze op een tuner die in een uurtje voor 200 euri hun auto laten tunen... Een auto kan je gewoon niet met respect voor het materiaal laten tunen in een uurtje... Je bent alleen al 2x een kwartier kwijt aan een proefrit voor en na de tuning.

Maar goed ieder zijn keuze. En hoe vaak hoor je eerlijk zeggen dat mensen problemen hebben gekregen na een tuning. Ook de "goede" ervaringen van mensen, waar zijn die op gebasseert. Goede koffie, aardige tuners, veel vermogen voor weing geld? Alleen een goede tuner kan een andere tuner beoordelen.

Je wilt niet weten hoe vaak (ik noem geen namen, een goede tuner) de ontstaande problemen van de 200 euri tuners kan oplossen.

Geplaatst: 24.09.2009 - 10:25
door Fulaks
Ik heb mijn V70 laten tunen met de PPC van BSR. Ik rijd daar nu anderhalf jaar mee rond en ben zeer tevreden. Nergens last van, werkt perfect. Een aanrader. Heb het wel laten doen bij de Volvo-garage toen de auto een kleine 10.000 km had gelopen.

Re: Tuning V50 2.4 (140PK). Is BSR wat?

Geplaatst: 24.09.2009 - 11:40
door Euro
Edgar schreef:
julz67 schreef: Ik ga absoluut m'n V50 op termijn laten tunen en ik vind BSR zowel qua power als qua prijs erg interessant.
Maar maatwerk is beter en iig bij Hartog goedkoper, Rica durf ik niet te zeggen.
Als ik het goed lees is Hartig met maatwerk nogsteeds goedkoper dan de (voor mijn auto dan) 400 euro die BSR vraagt?

Dan zou ik inderdaad zeker niet naar een goedkoper alternatief kijken.
(maar ik ga mijn auto zo als hij nu is helemaal niet tunnen, snel zat ;))

Geplaatst: 24.09.2009 - 14:46
door Johras
Bij BSR NL kan je ook gewoon je auto van te voren na laten kijken. De meerwaarde van maatwerk lijkt mij dan ook vooral te zitten in specifieke wensen (qua rijgedrag) of bij een auto waar motorisch al het een en ander is aangepast (andere turbo etc). Of zie ik dat dan helemaal verkeerd?

Ik heb overigens goede ervaringen met BSR NL, erg lekker kraanwater. ;)

Geplaatst: 24.09.2009 - 14:54
door Peter
Ben benieuwd wat Gerrit met jullie adviezen gedaan heeft, cq nog gaat doen.

Geplaatst: 24.09.2009 - 15:43
door julz67
Heren, bedankt voor alle reacties!

Ik blijf horen dat het vermogen vooral bij hoge toeren eruit komt. Ik ga ervan uit dat dit alleen doelt op het extra vermogen, of niet? De koppel kromme schuift een aardig eind naar voren. Als ik de grafiek van Rica mag geloven, komen de NM's die je normaal bij 3.500 toeren hebt, na tuning bij zo'n 1.800 toeren vrij. De PK's die normaliter bij 3.500 toeren gevoeld worden, komen na tuning bij zo'n 2.750 toeren vrij. De reden waarom ik met 3.500 toeren kom, is omdat de wagen zich, in mijn beleving, dan lekker begint te voelen.

Voor je gevoel zou die wagen na tuning dan toch een aardige schop onder z'n kont gekregen hebben?

Geplaatst: 24.09.2009 - 15:56
door bart simpson
de grafiek van Rica klopt niet, dat is hier al eerder aangetoond en Rica weigert commentaar te geven

Geplaatst: 24.09.2009 - 16:44
door euerw
denk dat het wel mee zal vallen met die schop onder je kont want de auto heeft geen turbo.
zoals eerder is aan gegeven : Bij de 140 pk ongeblazen 2.4 moet je geen wondere verwachten. Hij zal echt wel rond de 170/180 PK uitkomen, maar bovenin.. veel toeren maken dus.