Pagina 1 van 2
stottert bij het optrekken
Geplaatst: 13.09.2009 - 17:13
door JTB
Sinds enige tijd heeft mij S40 rare kuren. Bij het optrekken (direct bij het wegrijden) stottert de motor. Echter niet altijd. Daarnaast stottert hij regelmatig als ik onder de 2000 toeren vol gas geef. De auto is van '97 en heeft 202.000 gelopen. De auto heeft dit niet eerder gedaan. Vorig jaar rond deze tijd zijn de bougies vervangen.
Geplaatst: 13.09.2009 - 17:57
door RVL
Vorig jaar rond deze tijd zijn de bougies vervangen
Ik hoop dat er in de tussentijd nog wel meer is nagekeken cq vervangen met de beurten.
De klacht is vrij algemeen, komt er zwarte rook uit je uitlaat als je een dot gas geeft of niet?
Geplaatst: 13.09.2009 - 19:09
door JTB
uiteraard heeft de auto de normale onderhoudsbeurten gehad. Er komt geen zwarte rook uit de uitlaat.
Geplaatst: 13.09.2009 - 20:20
door RVL
gelukkig geen versleten zuigerveren dus! Ik ga even de opties na en meld me weer
Geplaatst: 14.09.2009 - 09:04
door JTB
heel graag, alvast bedankt!
Geplaatst: 14.09.2009 - 12:23
door RVL
Het kunnen een aantal zaken zijn maar ik ga ervan uit dat ie hetzelfde probleem heeft als ik toendertijd had. De bobine van dit type waren niet al te sterk en dit was bij mij de boosdoener in combinatie van twee bogies die te los waren ingedraaid. Misschien zijn er andere forumleden die soortgelijke klachten hebben gehad? graag jullie input
Geplaatst: 14.09.2009 - 14:55
door Ramon&Ramon
bougies,bougiekabels zijn meestal de boosdoener.
Ook al zou je versleten zuigerveren hebben,iets wat bij een Volvo haast niet voorkomt,moet hij wel goed lopen verder,heeft niets met inhouden enz enz te maken!
Geplaatst: 14.09.2009 - 18:36
door JTB
mij is verteld dat dit type motor geen bobine heeft? Waar zou ik hem anders kunnen vinden. Zal sowieso de bougies eens natrekken. Bedankt!
Geplaatst: 14.09.2009 - 23:03
door Ramon&Ramon
Hij heeft een bobine,net als iedere Volvo die heeft..
Geplaatst: 14.09.2009 - 23:03
door Ramon&Ramon
Volg de bougiekabels,dan kom je vanzelf de bobine tegen:)
Geplaatst: 15.09.2009 - 09:43
door JTB
Gisteren e.e.a. even nagekeken. Er was een bougiekabel slecht, die is vervangen. Nu stotterd hij niet meer bij het wegrijden. Toch loopt hij nog niet helemaal lekker. Hoe kan ik controleren of de bobines nog goed zijn? Ik heb er 2 gevonden.
Geplaatst: 17.09.2009 - 21:44
door Volvov40 rijder
ik zit hier ook met een vergelijkend probleem en weet niet wat het is.

smorgens met de koude start loopt mijn v40 op 3 poten. na ong een minuutje begint ie normaal te lopen en is er niks meer aan de hand alleen als ik naar de 80 wil in zn 5 dan begint de auto te stotteren/ inhouden.ik heb de lambda vervongen bougies en kabels vervongen en 1 bobine en nog steeds heeft de auto zijn kwaaltje nog. nou zit ik te denken om nog de andere bobine te vervangen maar omdat de auto op 3 poten loopt en niet op 2 neem ik aan dat dit ook geen effect zal hebben. mischien dat 1 van jullie een oplossing heeft?
Geplaatst: 20.09.2009 - 09:38
door Volvov40 rijder
iemand die al meer weet wat het probleem kan zijn?
Geplaatst: 20.09.2009 - 10:18
door V44
Mijn V40 heeft ook last van het stotteren. Vooral bij een koude start. Mij hebben ze wijsgemaakt dat het bij mij ligt bij de mazoutpomp. Deze zou slecht functioneren bij een koude start.
En soms is het ook zo dat je het gevoel krijgt tijdens het rijden dat de wagen inhoudt.
Geplaatst: 20.09.2009 - 12:03
door Ripley
Bij de 2.0T van 2004 staat de volgende bulletin:
"Long crank on start could be caused by exhaust gasses remaining the intake manifold from the previous engine shut down. Installing a vent valve will allow the intake manifold to purge the gasses into the exhaust system. Follow the installation instuctions below if this condition is experienced."
Code: Selecteer alles
Affected vehicle
Model Chassis No.
S40/V40 2001- 600 000 –
Material
Description Quantity P/N
Kit 1 30662287
Cable tie 4 983750
Geplaatst: 20.09.2009 - 17:53
door Volvov40 rijder
bedankt voor de reacties maar wat is een mazoutpomp en waar kan ik die vinden? ben wel een beetje bekend in het autovak maar daar heb ik nog nooit van gehoord?
Geplaatst: 20.09.2009 - 20:49
door Ripley
Mazout = Belgisch voor diesel. Bij benzinewagens hangt de branstofpomp in de tank, ik neem aan dat dat bij een diesel niet anders is. Je vindt de toegang onder je achterbank.
Geplaatst: 20.09.2009 - 23:54
door Ramon&Ramon
meet eerst even de compressie
Geplaatst: 31.10.2009 - 18:48
door gaetan
ik heb net het zelfde probleem gehad met mijn v40 heb hem binnen gestoken bij de dealer en blijkbaar was er een boegie kapot en lucht en naftefilter verstop.
Nu rijdt gij weer perfect
Geplaatst: 01.11.2009 - 11:04
door Bart Giesen