Rariteit
Geplaatst: 13.09.2009 - 20:54
Al enkele jaren rijd ik met veel plezier een 460 1.8i uit 95.
Slechts weinig problemen gehad, en kleinigheidjes los ik met plezier op. Nu echter heb ik een probleem waar ik me geen raad mee weet. Afgelopen week sloeg de auto 'spontaan' af. Er leek geen benzine meer in te zitten (aan de meter te zien), hoewel ik dacht dat er nog wel iets in moest zitten. Na nog een keer of 5 proberen te starten was de accu leeg en was het afgelopen. 's Avonds de auto naar huis gesleept, benzine in de tank gedaan, volgende morgen starten en lopen (zonder de accu bijgekaden te hebben). Drie dagen prima gereden, doet het probleem zich opnieuw voor. Tijdens het rijden begint hij te sputteren, ik zie de benzine meter zakken, en einde oefening..... (ook weer kreeg na 2 keer starten de accu de startmotor niet meer rond).
4 uur later weer geprobeerd, starten en lopen. Kwartier naar huis gereden, toen heb ik de auto 5 minuten op de oprit laten draaien. Ik vond de verlichting erg zwak, het lampje van de gordel knipperde erg snel, en als ik de knipperlichten aanzette ging het gordel lampje weer in normaal tempo. Tijdens het knipperen van de knipperlichten kon je zien dat de achterlichten zwakker brandden als het knipperlicht brandde. Als ik vermogen van de accu vraag (door alarmlichten aan te zetten) drijgt de motor weer af te slaan. Snel alarmlichten weer uit om te motor te laten lopen. Als ik groot licht op zet is het direct gedaan......
Accu is een maand geleden doorgemeten en was toen nog prima (is zowiezo pas anderhalf jaar oud), en de dynamo gaf toen ook netjes 14,5 Volt (ongeveer).
Ik vindt het een raar probleem en hoop dat iemand me verder kan helpen, ik heb nog teveel rijplezier om de auto naar de sloop te brengen.
B.v.d.
Slechts weinig problemen gehad, en kleinigheidjes los ik met plezier op. Nu echter heb ik een probleem waar ik me geen raad mee weet. Afgelopen week sloeg de auto 'spontaan' af. Er leek geen benzine meer in te zitten (aan de meter te zien), hoewel ik dacht dat er nog wel iets in moest zitten. Na nog een keer of 5 proberen te starten was de accu leeg en was het afgelopen. 's Avonds de auto naar huis gesleept, benzine in de tank gedaan, volgende morgen starten en lopen (zonder de accu bijgekaden te hebben). Drie dagen prima gereden, doet het probleem zich opnieuw voor. Tijdens het rijden begint hij te sputteren, ik zie de benzine meter zakken, en einde oefening..... (ook weer kreeg na 2 keer starten de accu de startmotor niet meer rond).
4 uur later weer geprobeerd, starten en lopen. Kwartier naar huis gereden, toen heb ik de auto 5 minuten op de oprit laten draaien. Ik vond de verlichting erg zwak, het lampje van de gordel knipperde erg snel, en als ik de knipperlichten aanzette ging het gordel lampje weer in normaal tempo. Tijdens het knipperen van de knipperlichten kon je zien dat de achterlichten zwakker brandden als het knipperlicht brandde. Als ik vermogen van de accu vraag (door alarmlichten aan te zetten) drijgt de motor weer af te slaan. Snel alarmlichten weer uit om te motor te laten lopen. Als ik groot licht op zet is het direct gedaan......
Accu is een maand geleden doorgemeten en was toen nog prima (is zowiezo pas anderhalf jaar oud), en de dynamo gaf toen ook netjes 14,5 Volt (ongeveer).
Ik vindt het een raar probleem en hoop dat iemand me verder kan helpen, ik heb nog teveel rijplezier om de auto naar de sloop te brengen.
B.v.d.