Pagina 1 van 1

Benzinemeter komt nauwelijks tot niet omhoog

Geplaatst: 19.09.2009 - 13:27
door erik-hakkers
wie o wie kan mij hiermee helpen?

het gaat om de volvo 440 dl fleet 1.8i .

als de tank dus vol zit dan gaat de benzinnemeter haast niet omhoog of blijft in het midden staan.

kan dit aan de vlotter liggen? zoja is dit zelf nog te vervangen? en hoe?

hopende voldoende info te hebben gegeven .

graag wacht ik jullie reactie af

mvg erik


mods-edit: titel aangepast, het is benzine, niet benzinne.

Geplaatst: 19.09.2009 - 14:32
door ArjenM
Waarschijnlijk ligt het aan het instrumentenpaneel. Effe zoeken voor meer info.

Geplaatst: 19.09.2009 - 14:36
door bart simpson
de brandstofmeter van een 440 is altijd supertraag...

Geplaatst: 19.09.2009 - 16:10
door wpee
connectoren aan de achterkant van je klokken schoonmaken en kijken of de soldeerverbindingen geen koudvloei of breukjes vertonen _ nasolderen dan

Geplaatst: 19.09.2009 - 22:10
door erik-hakkers
dat de meter traag was dat snap ik wel maar hij komt bijna helemaal niet in beweging.

dus oorzaak mischien achter de klokkenwinkel?

dus niet de vlotter >?

mvg erik

Geplaatst: 19.09.2009 - 23:40
door ArjenM
Precies.

Geplaatst: 20.09.2009 - 10:13
door erik-hakkers
nou ik zal het binnenkort eens gaan bekijken hoe dat dan zit alvast bedankt voor de info.

mvg erik

Geplaatst: 20.09.2009 - 14:17
door erik-hakkers
nou ik heb net eveen de dashboard losgehaald...

even gekeken naar de meter en losgehaald zag niet veel geks beetje schoongemaakt de connectoren en dergelijke..

EN nu de meter vliegt weer omhoog (voor volvo dan he ;) )

bedankt voor de vele info gr de volvo rijder erik-hakkers volvo 480
aukelien-veenstra volvo 440

Geplaatst: 20.09.2009 - 22:24
door wpee
Het zal dan wel in de aansluitstekker van het dashboard gezeten hebben.

Een overgangsweerstand daarin zorgt voor minder stroom en dan warmt het elemantje om je mter neit meer zo goed op. De meter moet opgewarmd worden ivm de bimetaalwerking waarop deze met stijgen. Nu is de weerstand waarschijnlijk lager, dus meet stroom, dus hogere temp en bimetaal buigt meer door. Dus meter staat weer hoger.

Om een lang verhaal kort te maken, succes het is je gelukt!

Geplaatst: 21.09.2009 - 20:42
door ArjenM
Inderdaad, mooi dat het weer werkt.