Pagina 1 van 1
lpg aansluiten volvo 164 e
Geplaatst: 21.09.2009 - 21:32
door 264
Hallo,
ik heb een vraag ,ik heb een volvo 164 e bj 1973 ,en daar wil ik zelf een lpg installatie inbouwen,maar nu wou ik graag weten waar ik de injectoren moet onderbreken welke kleur draad dat is en waar ik die kan vinden, en dit wil ik ook graag van de benzinepomp weten,wie heeft hier ervaring mee met het aansluiten.
Geplaatst: 22.09.2009 - 13:19
door mightyspawn
Zelf gas inbouwen? Enig verstand van de materie? Het is niet de meest veilige stof om mee te rotzooien om het zo maar te zeggen.
Geplaatst: 22.09.2009 - 22:43
door jos245
LPG inbouwen is niet moeilijk hoor.
En als je het zelf doet kun je het GOED doen.
Door lpg inbouwers wordt voor een aangenomen bedrag een installatie er binnen een halve dag "ingerost".
Voor een leek ziet het er allemaal netjes uit omdat ze de nieuwe spullen zien blinken ,maar als ik sommige foto's zie van ingebouwde installaties rijzen me de haren ten berge: lpg leiding buiten langs de dorpel en in de wielkast achter(gaat lekker snel) ,vliegende zekering,veiligheidsrelais in de motorruimte bungelend, slechte draadaansluitingen d.m.v. knijpschoentjes etc.
Om een installatie goed in te bouwen ben je minimaal anderhalve dag kwijt dus als het in een halve dag is gedaan weet je wat je kunt verwachten

Geplaatst: 22.09.2009 - 23:36
door v164
Geeft de haynes of enig ander boek met een elc. schema geen uitsluitsel?
Of zoek een 164 waar je bij af kan kijken, de mijne bijv

Geplaatst: 01.10.2009 - 09:08
door pimsam
Ik heb jaren geleden LPG in mijn 164E ingebouwd. Is inderdaad niet moeilijk en je kunt het veel netter doen.
Ik had bijv het vulpunt achter de nummerplaat verwerkt en alles netjes afgewerkt.
De injectoren worden per 3 aangestuurd. De kabels kun je het beste onderbreken onder / nabij de accu. Nooit de pomp onderbreken, deze dient ook op lpg continue te lopen!
Het mengstuk dient in het luchtfilter geplaatst te worden, direct op het gasklephuis. Aangezien hier weinig plaats is, is een dun mengstuk nodig. Ik weet niet hoe het nu zit maar bij mij was er een dunner gemaakt mengstuk geplaatst.
Verder is het goed zelf te doen maar zorg dat je de eisen van de RDW bij de hand hebt (bijv leiding beugelen om de x cm).
Geplaatst: 01.10.2009 - 13:36
door B-lennium
Waarom mag de pomp niet uit? als de injectoren niet openen, dan draait deze voor jan l*l, slijt vele malen sneller als normaal omdat er geen benzine afgenomen wordt.
ik zou de trigger-contacten onder de ontsteking onderbreken.
het mooie hier aan is dat de D-jet injectie tijdens het starten de pomp een paar seconden laat lopen en een priming-puls geeft.
er is dus altijd een beetje benzine om te starten, en je houd al je componenten draaiende. elke keer tijdens het starten gaan je injectoren een paar keer open en je pomp draait eventjes.
Geplaatst: 01.10.2009 - 15:46
door pimsam
Als je de pomp uitschakelt blijven de injectoren droog tikken met als gevolg dat deze extreem snel slijten met lekkage en slecht sproeibeeld tot gevolg.
Het is slechter voor een pomp dat ie meestal uit staat dan dat ie loopt. En slijtage valt wel mee.
Bovendien heb je altijd benzinedruk dus ook als je tijdens het rijden overschakelt van gas op benzine. Ook voor het starten is het beter omdat dan de kans het grootst is op een backfire. Dus niet alleen primen op benzine maar starten en een seconde lopen op benzine. Daarna automatisch overschakelen op lpg.
Geplaatst: 01.10.2009 - 23:15
door B-lennium
injectoren droog laten lopen lijkt me idd niets!