Pagina 1 van 3

Aankoop Volvo V40

Geplaatst: 23.09.2009 - 13:21
door MartijnAG
Hallo allemaal,

Ik zit erover te denken om tegen het einde van het jaar mijn Volvo 440 te vervangen door een V40, wel een met bezinemotor.

Hebben jullie nog dingen waar ik op moet letten bij de V40?

Alvast bedankt!

Geplaatst: 23.09.2009 - 13:27
door volvov70r
Neem de 2.0t !

Zuinig èn snel :)

Weet niet of je t belangrijk vindt, maar sommige hebben voor wel electrische ramen en achter niet. Ook de duurdere versies.

Ik ben niet zo technisch dus op dat vlak kan ik je niet helpen.

Geplaatst: 23.09.2009 - 13:47
door stefmen
Let er wel op dat een V40 een stuk duurder zal zijn in onderhoud dan een 440. Ik heb hiervoor ook een 440 gehad (een 1.8i) en heb nu een S40 2.0T. Auto verbruikt even veel als mijn 440, maar is een stuk sneller. Een 1.8i (mocht je geen turbo willen) in een V40 zal ondanks het zwaardere gewicht van de V40 minder verbruiken als je huidige 440, denk ik zo.

Waar je op moet zetten is heel verschillend.. Zoek eens op het forum, er zijn tal van dit soort topics. Achtervering is meen ik nog wel eens wat zwakker bij een V40, en verder op de normale zaken als onderhoud (dist. riem om de 120.000 en 7 jaar meen ik).

Nogmaals: even zoeken, er is genoeg over te vinden.

Succes met de zoektocht!

Geplaatst: 23.09.2009 - 14:37
door v40hoofddorp
Kijk even op het volvo40forum.nl, is specifiek voor de S/V 40 serie. Ik rijd zelf een 1.8 uit 2003, bijna full option en ben erg tevreden hierover. Er zijn ondertussen een hoop uitvoeringen van de V40, dus denk dat je eerste even je eisen op ee rij moet zetten. Aan het aanbod zal het niet liggen in iedergeval ;-)

Bij de V40 zijn er niet echt specifieke zaken waar je op moet letten anders dan of hij het normale en vanuit volvo gekregen onderhoud heeft gehad. Denk aan distributie riem als een van de grotere kosten posten en eventueel de turbo mocht je voor de 2.0T gaan.

Succes met de zoektocht

Geplaatst: 23.09.2009 - 14:38
door bart simpson
een 1.8 Europa Nordic is mooi compleet en technisch simpel

Geplaatst: 23.09.2009 - 14:42
door v40hoofddorp
bart simpson schreef:een 1.8 Europa Nordic is mooi compleet en technisch simpel
Klopt, is heel mooi ;-)

Geplaatst: 23.09.2009 - 16:01
door MDA
Je kan met een beetje zoeken vast wel meer vinden, maar de meest gehoorde adviezen zijn:

- geen 1.8i (dat zijn de mitsubishi GDI motoren)
- PhaseII een grote verbetering tov phaseI
- een 1.8 verbruikt bijna hetzelfde als een 2.0, dus als je toch de keuze hebt, ga voor de 2.0 (of 2.0T).
- Diesel phaseII is een stuk beter dan Diesel phaseI (maar dat zocht je niet)

Geplaatst: 23.09.2009 - 17:11
door Wiebe
Ga zoiezo voor een 2.0 Vebruik is zelfs zuiniger dan de 1.8 versie.

Geplaatst: 23.09.2009 - 17:14
door bart simpson
er staan er alleen veel minder van te koop

Geplaatst: 23.09.2009 - 17:20
door Wiebe
Klopt, Ze zijn inderdaad lastig te vinden.

Geplaatst: 23.09.2009 - 17:22
door MDA
bart simpson schreef:er staan er alleen veel minder van te koop
Klopt... maar hij wilde advies bij aankoop... we moeten het hem natuurlijk niet te makkelijk maken.

Ik heb ook even moeten zoeken naar mijn 2.0, maar echt 'zeldzaam' zijn zo ook weer niet. En een 2.0T is nog moeilijker te vinden...

Geplaatst: 23.09.2009 - 17:25
door bart simpson
Doordat er minder zijn moet je voor een 2.0 ook even dieper in de buidel als voor een 1.8, dan durf ik de meerwaarde van een 2.0 wel ter discussie te stellen, ik zie hem niet zo.

Geplaatst: 23.09.2009 - 17:55
door MartijnAG
Bedankt voor alle snelle reacties al! Ik heb ook even gekeken op volvo40forum.nl en zal goed gaan zoeken. Ik heb gelukkig geen haast ermee dus kan ik goed op zoek gaan naar een 2.0 of 2.0T :) En een Phase II dus

Geplaatst: 23.09.2009 - 18:25
door SwedishStyle
ik heb sinds een krap half jaar een 1.8 phase II uit 2000. Destijds gekocht met 140dkm op de teller.
Ik moet zeggen het is geen speedy, ik mis de turbo van mijn vorige auto wel.
De v40 is echter wel heel degelijk en vrij zuinig. Bovendien zeer goed betaalbaar.

Geplaatst: 23.09.2009 - 22:44
door sjoerdb
waarom geen diesel? de 115 pk is ook zeer soepel en sterk, daarbij komt da hij netjes in verbruik is en met genoeg kilometers per jaar is ie stuk goedkoper dan de benzine auto.

-ga niet speciaal voor een auto met HU1205, de navigatie is magertjes als je tomtom gewend bent.
-ontwaseming, de bovendeksel van het dashboard bevat een geplakt kanaal aan de onderkant voor de ontwaseming. ikzelf en meerdere hebben last dat dit kanaal al na 4 jaar lekt en dus een slechte ontwaseming. probeer dit te controleren en laat anders opnemen voor reparatie.

Geplaatst: 23.09.2009 - 23:19
door MartijnAG
Ik maak niet genoeg kilometers voor een diesel, zit op ongeveer 15000 per jaar.

Geplaatst: 23.09.2009 - 23:24
door bart simpson
dat is dus genoeg

Geplaatst: 23.09.2009 - 23:47
door MartijnAG
Is 15k tegenwoordig al genoeg voor een diesel?

Geplaatst: 24.09.2009 - 07:45
door bart simpson
als je gebruikt koopt wel ja

Geplaatst: 24.09.2009 - 07:53
door RVL
In de meeste gevallen klopt de opmerking van Bart.

Met de huidige onstabiele brandstofprijzen verplaatst het omslagpunt zich tussen de 12.000 en 16.000km. Hiernaast is het verbruik van een diesel over het algemeen veel gunstiger dan die van een benzineauto.
Als je echt goedkoop wil rijden kies je voor LPG.
Succes met de keuze!