Pagina 1 van 7

Probleem nieuwe DuoSim Vodafone - Opgelost !

Geplaatst: 25.09.2009 - 11:26
door Joppe68
Beste Forummers,

Wie herkent dit probleem? Sinds ik een nieuwe DuoSim van Vodafone heb (schijnt een zgn, U-Sim te zijn), werkt mijn geintegreerde telefoon niet meer. Ik heb een V70 D5 uit 2006.

Vodafone erkent het probleem, maar zegt er niets aan te kunnen doen. De "oude" Sim-kaarten (schijnt een zgn 16K-kaart te zijn) zijn er al een paar jaar niet meer. Daar zit je dus mooi!! Ook sommige BMW 5-series schijnen niet meer te werken met de nieuwe kaartjes. Een KPN kaartje werkt wel gewoon...hebben we getest bij de dealer.

De Volvo importeur weet van het probleem en zegt dat Vodafone aan een oplossing werkt. Helaas kom je bij Vodafone Klantenservice ook niet verder. Hoe kom ik er nou achter wie van deze partijen aan een oplossing werkt? Of is het maar gewoon accepteren dat je met je mooie Volvo niet meer kan bellen? Een andere provider zie ik niet zitten, daar ben ik tevreden over.

Wie heeft een oplossing voor deze impasse?

Gr.,
Joost

Geplaatst: 25.09.2009 - 11:49
door maastrichtv70
vreemd... ik heb eind augustus de telefoon getest in mijn nieuwe v70 (MY2002). Ik heb Vodafoon sinds vorig jaar oktober... mijn simkaart werkte toen wel (zat zelfs in belgie...)???

Is een due-simkaart technisch anders dan de sim-kaart die je normaal alleen krijgt?

Vodafone

Geplaatst: 25.09.2009 - 14:16
door Marc Apeldoorn
Ook ik (en samen met mij een paar collega's) hebben hetzelfde probleem.

Wat bij mij werkt (bij collega's niet) is het volgende:

1) zet volvo telefoon aan
2) toets pincode in
3) Direct nadat de melding pincode OK is verdwenen van de display toets 55 en druk op het groene hoorntje
4) als het goed is gaat de volvo telefoon bellen en komt terug met de melding: "55 is bezet".
5) druk op het rode hoorntje
6) bel 1233 (=voicemail)
Als je contact hebt, dan ben je juist aangemeld

Als je eenmaal geoefend bent, dan (bij mij) kun je altijd bellen met je volvo telefoon
Ben benieuwd,
Marc

Geplaatst: 26.09.2009 - 20:17
door mad
Mijn Vodafone duo SIM werkt overal in en buiten Europa.
Moet dan wel m'n mobiel uitzetten!

Re: Probleem "nieuwe"DuoSim Vodafone in V70 2006

Geplaatst: 26.09.2009 - 20:28
door bart simpson
Joppe68 schreef:De Volvo importeur weet van het probleem en zegt dat Vodafone aan een oplossing werkt. Helaas kom je bij Vodafone Klantenservice ook niet verder. Hoe kom ik er nou achter wie van deze partijen aan een oplossing werkt? Of is het maar gewoon accepteren dat je met je mooie Volvo niet meer kan bellen? Een andere provider zie ik niet zitten, daar ben ik tevreden over.
Volvo doet niets, zie ik ook niet waarom ze iets zouden moeten doen, Vodafone levert je toch iets dat niet aan een langer bestaande norm voldoet? het is dan ook aan hen om een oplossing aan te bieden.
Zie eerlijk gezegt helemaal niet waarom je over vodafone's dienstverlening tevreden kunt zijn, zie die dienst namelijk niet

Geplaatst: 26.09.2009 - 21:10
door Marc Apeldoorn
Even voor de duidelijkheid. Vodafone heeft sinds een 3 tal maanden de nieuwe SIM kaarten die deze problemen geven. Kaartjes van voor die datum werken wel. De nieuwe SIM kaartjes werken met een andere voltages, ivm UMTS. Vanaf volgend jaar tot 2011 volgen alle andere providers. dus dan kun je met de Volvo telefoon helemaal niets meer....

Geplaatst: 26.09.2009 - 21:25
door bart simpson
denk dat dat iets te simpel gesteld is, dat gaat alleen op bij umts kaartjes, dat is een heel klein deel van de gebruikers

Geplaatst: 27.09.2009 - 08:35
door Johan
Joost,

Dat was voor mij dus een reden om over te stappen van Vodafone naar KPN.
Bij mij zit er een algemene zakelijke telecom provider tussen die alleen SIM's krijgt (i.v.m. de extra tel/data diensten van die provider) die dus niet werkt in de standaard Volvo telefoon.

Bart,
Deze sim's werken wel gewoon in mijn oude Nokia 6310 dus ik vindt ook dat Volvo blijkbaar ouderwetse GSM hardware gebruikt.

Geplaatst: 27.09.2009 - 08:50
door Marc Apeldoorn
Nou Bart,

Dat is dus niet waar. De SIM kaartjes zijn voorbereid op UMTS.
Is geen probleem van Vodafone maar Volvo (en b.v. BMW (5 serie).
Zoals geschreven, vanaf medio volgend jaar volgen alle andere telecom aanbieders..

Geplaatst: 27.09.2009 - 08:55
door liquid_force
@Marc: de hardware die Volvo op het moment van productie geleverd heeft was 100% ISO-GSM compatible ... dat de providers besloten hebben een andere SIM-structuur (interne memory op de SIM) te gaan gebruiken kun je dan Volvo niet aan rekenen ...

Re: Vodafone

Geplaatst: 13.01.2010 - 21:52
door lasalle
Marc Apeldoorn schreef:Ook ik (en samen met mij een paar collega's) hebben hetzelfde probleem.

Wat bij mij werkt (bij collega's niet) is het volgende:

1) zet volvo telefoon aan
2) toets pincode in
3) Direct nadat de melding pincode OK is verdwenen van de display toets 55 en druk op het groene hoorntje
4) als het goed is gaat de volvo telefoon bellen en komt terug met de melding: "55 is bezet".
5) druk op het rode hoorntje
6) bel 1233 (=voicemail)
Als je contact hebt, dan ben je juist aangemeld

Als je eenmaal geoefend bent, dan (bij mij) kun je altijd bellen met je volvo telefoon
Ben benieuwd,
Marc
Marc,
sinds kort ook een nieuwe kaart van Vodafone, telefoon deed het niet meer. Na jouw truc nu weer wel! Hij leest alleen het telefoonboek niet meer, maar ik kan wel weer bellen, hartelijk dank!
Groet,
Alfred

Geplaatst: 14.01.2010 - 08:24
door Walter
Ik heb twee sim-only's abonnementjes van Vodafone, 1 hele simpele in de auto en een wat uitgebreidere in de hand. Mijn wederhelft rijdt ook regelmatig in de auto dus nu geen gerommel met telefoons uit etc. Die twee kaartjes kosten me nog geen 10 eu per maand...

Geplaatst: 14.01.2010 - 14:33
door ivoandriessen
Heb afgelopen maandag mijn Vodafone Duo-Sim in gebruik genomen (nieuwer kunnen de kaartjes bijna niet denk ik ;-)). Ik heb geen enkel probleem. Zodra ik in de auto stap dan toets ik mijn pincode in, dan bel ik 1200 of 1233 of welk nummer dan ook om die simkaart "aan te melden"/"activeren" op het netwerk. Alles werkt dan naar behoren, e-mail blijft op mijn mobiel (mobiel laat ik ook gewoon aanstaan) binnen komen en gesprekken in de auto.

Zodra ik de auto uitga dan wordt automatisch mijn mobiel weer genomen voor de spraak (is dan de enige sim die aanstaat).

Zodra ik in de auto mijn mobiel zou gebruiken voor spraak (uitgaand bellen) dan zou die sim actief worden en ik niks meer in de auto ontvangen.

Het zijn dus wat basisregels waar je je aan moet houden met een duo-sim, maar als je dat doet (in ieder geval in mijn geval) dan werkt het prima.

Geplaatst: 14.01.2010 - 21:18
door VolvoTech
Johan schreef:Joost,

Dat was voor mij dus een reden om over te stappen van Vodafone naar KPN.
Bij mij zit er een algemene zakelijke telecom provider tussen die alleen SIM's krijgt (i.v.m. de extra tel/data diensten van die provider) die dus niet werkt in de standaard Volvo telefoon.

Bart,
Deze sim's werken wel gewoon in mijn oude Nokia 6310 dus ik vind ook dat Volvo blijkbaar ouderwetse GSM hardware gebruikt.
Grappig. Hoe oud is de oudste GSM bij jou in huis?
Ouder dan 3 jaar?
en die in je auto?

Geplaatst: 15.01.2010 - 07:01
door Johan
Ja de oudste tel is 10 jaar oud of zo.

Geplaatst: 10.02.2010 - 17:06
door pasc@l
Het probleem is inderdaad de SIM kaart. Vodafone is al langer over op nieuwe kaarten welke UMTS beter ondersteunen en een grotere geheugen capacteit hebben.
Je telecom leverancier zal ongetwijfeld nog wel een paar van de "oude" kaartjes hebben liggen, dus vraag hem de jouwe om te ruilen en alles wertk weer.

Bij de Vodafone helpdesk ga je hier niet mee geholpen worden. Een beetje telecom dealer kent dit probleem en heeft de kaarten liggen.

Het is niet zo dat alleen mensen die UMTS gebruiken alleen deze nieuwe SIM krijgen. Elke nieuwe aansluiting word in beginsel gedaan op deze nieuwe kaarten.

Volvo koopt haar telefoons in bij een producent en maakt ze zeker niet zelf. (Was vroeger Nokia en Motorola, huidige weet ik niet). Het type telefoon wordt gekozen wanneer de auto ontwikkeld wordt. Dat is dus al enige tijd voordat deze op de markt komt en tussentijds zal deze niet snel gewijzigd worden. In beginsel lopen de meeste auto fabrikanten dus achter de feiten aan.

Geplaatst: 26.02.2010 - 23:22
door Rai
Bovenstaande gelezen werd ik wat huiverig. Heb sinds een half jaartje een S80 uit 2001 met geïntegreerde telefoon, waarin mijn vrouw tot nu toe reed. Aangezien vrouwlief klaagde dat ie wat traag is (het is ook maar een 2.9...) hebben we maar van auto's gewisseld (en rijdt zij nu de 854R). Gevolg was wel dat ik nu ineens liep te rommelen met zo'n oortje, daar waar ik in de 850 een parrot had.

Dus toch maar een duosim aangevraagd bij de zakelijke klantenservice en deze van de week binnengekregen. Het ergste vrezend de kaart in de auto geplaatst en... het werkt gewoon! En dat terwijl dit, lijkt me, toch ook zeker een nieuwe sim zou moeten zijn.

Vreemd, maar wel fijn.

Geplaatst: 26.04.2010 - 20:38
door hanswim
Vandaag onze "nieuwe" XC70 opgehaald, de ingebouwde telefoon deed het eerst ook niet met een Vodafone dual sim kaart. Oplossing lijkt inderdaad om direct na pincode en OK even 1233 te bellen - daarna werkt de telefoon goed.

Geplaatst: 05.05.2010 - 23:15
door hanswim
update: de truc met 1233 werkt niet altijd helaas...ik krijg toch heel regelmatig geen contact. Ga toch nog even met de volvo dealer overleggen. Het blijft vreemd dat dit kaartje het ook prima deed in een oude nokia 6310 die ik in de V70 volvo carkit in gebruik had en nu in een 2005 Volvo niet meer.

Geplaatst: 01.07.2010 - 19:56
door Huit
hanswim schreef:update: de truc met 1233 werkt niet altijd helaas...ik krijg toch heel regelmatig geen contact. Ga toch nog even met de volvo dealer overleggen. Het blijft vreemd dat dit kaartje het ook prima deed in een oude nokia 6310 die ik in de V70 volvo carkit in gebruik had en nu in een 2005 Volvo niet meer.
Nog nieuws van de Volvo dealer? De truc werkt bij mijn duokaart in het geheel niet helaas.