koelvloeistof verlies
Geplaatst: 27.09.2009 - 13:20
Beste allemaal,
Na de vakantie in Zweden is mijn amazon wat koelvloeistof gaan verbruiken, en eigenlijk is dit in de loop van tijd steeds erger geworden. Omdat er ook wat witte mayonaise (sludge) in de olievuldop zat heb ik de koppakking vervangen, bij het vervangen zagen we dat deze alleen niet gescheurd was. Dus de pakking vervangen, alles gemonteerd en verder gaan zoeken. Na een en ander onderzocht te hebben heb ik geconcludeerd dat er zowel water in me olie terrecht komt en dat er water via de overlooppijp van me radiator (open systeem) eruit gegooid wordt.
-Wat ik verder nog gedaan heb, thermostaat getest (werkt goed)
-Radiatordop vervangen (rubber was iets in gescheurd)
-Carterontluchting schoongeblazen (zat ook veel sludge in)
Al met al mocht het niet baten. Het probleem wordt eigenlijk alleen maar erger.
Nu vermoed ik zelf dat ik mijn kop af moet laten vlakken. Kan iemand dit bevestigen? of zijn er nog andere dingen die de oorzaak kunnen zijn?
N.B. de motor is (ook tijdens de vakantie) nooit echt (te) heet geweest. dwz; nooit in het rode gedeelte van de temp. meter.
N.B.2 De auto rijdt verder prima (als ik ermee rij, beperk het momenteel alleen nog maar tot testritjes)
Iemand een idee?
mvg,
Obbe
Na de vakantie in Zweden is mijn amazon wat koelvloeistof gaan verbruiken, en eigenlijk is dit in de loop van tijd steeds erger geworden. Omdat er ook wat witte mayonaise (sludge) in de olievuldop zat heb ik de koppakking vervangen, bij het vervangen zagen we dat deze alleen niet gescheurd was. Dus de pakking vervangen, alles gemonteerd en verder gaan zoeken. Na een en ander onderzocht te hebben heb ik geconcludeerd dat er zowel water in me olie terrecht komt en dat er water via de overlooppijp van me radiator (open systeem) eruit gegooid wordt.
-Wat ik verder nog gedaan heb, thermostaat getest (werkt goed)
-Radiatordop vervangen (rubber was iets in gescheurd)
-Carterontluchting schoongeblazen (zat ook veel sludge in)
Al met al mocht het niet baten. Het probleem wordt eigenlijk alleen maar erger.
Nu vermoed ik zelf dat ik mijn kop af moet laten vlakken. Kan iemand dit bevestigen? of zijn er nog andere dingen die de oorzaak kunnen zijn?
N.B. de motor is (ook tijdens de vakantie) nooit echt (te) heet geweest. dwz; nooit in het rode gedeelte van de temp. meter.
N.B.2 De auto rijdt verder prima (als ik ermee rij, beperk het momenteel alleen nog maar tot testritjes)
Iemand een idee?
mvg,
Obbe