Pagina 1 van 1
Korte testvideo xc60 2.4D FWD drivE op autoweek
Geplaatst: 29.09.2009 - 21:19
door dickmans
Hierbij een link naar een nieuwe video op autoweek met de drive versie van de xc60
www.autoweek.nl/video/1527/Rij-impressi ... XC60-DRIVe
Geplaatst: 29.09.2009 - 22:20
door Dagobert
Leuk, maar wel wat inhoudsloos.
Weinig over de motor, weggedrag, power comfort etc ..
Maar wel leuk om een positief verhaal te horen over je, net nieuwe, auto!
Geplaatst: 29.09.2009 - 22:49
door skerkmeester
Ook wel naar dat ze de "veiligheidspiepjes" nu als nadeel gaan beschouwen! Totaal subjectief in mijn ogen. Al met al wel een zwakke test ja.
Geplaatst: 29.09.2009 - 23:23
door RobsterS70R
Inderdaad...
De opmerking 'gelukkig kun je het uit zetten' is helemaal maf.
Die systemen zijn er juist voor lui zoals hij..
Geplaatst: 30.09.2009 - 09:04
door BillyBob
"Veel piepjes en bliepjes": zééér professionele opmerking... :?
Ze hadden trouwens wel eens die dieselvlek (?) bij de tankklek mogen wegvegen.
Geplaatst: 30.09.2009 - 09:31
door Johann
Denk dat ie groot gelijk heeft. Veiligheid is leuk maar met die piepjes en bliepjes heeft Volvo een grens overschreden. Als een bestuurder zo dom is dat ie dat allemaal nodig heeft om op de weg te blijven dan mag ie eigenlijk helemaal niet meer achter het stuur zitten.
Geplaatst: 30.09.2009 - 09:45
door casper
Robster480 schreef:Inderdaad...
De opmerking 'gelukkig kun je het uit zetten' is helemaal maf.
Die systemen zijn er juist voor lui zoals hij..
Meer nog, je bent ook niet verplicht om deze opties ook te bestellen.
Dan hoef je ze zelfs niet eens af te zetten.
Geplaatst: 30.09.2009 - 09:47
door bart simpson
journalisten plegen juist dol te zijn op deze z.g. "spiegeltjes en kraaltjes", als ze niet begrijpen waar ze voor dienen groeit het ze alleen wat boven de pet
Geplaatst: 30.09.2009 - 16:41
door Fulaks
Johann schreef: Als een bestuurder zo dom is dat ie dat allemaal nodig heeft om op de weg te blijven dan mag ie eigenlijk helemaal niet meer achter het stuur zitten.
De nagel op de kop. Ik hoef die dingen niet, omdat ik vrees dat het de alertheid van de bestuurder niet ten goede komt. Ik heb zelf ogen en mijn hoofd kan door middel van mijn nek draaien ten opzichte van m'n romp, en bovendien heb ik drie spiegels op de auto zitten, en dat volstaat.
Maar je ziet inderdaad een hoop mensen achter het stuur die er duidelijk niet thuishoren, en ik betwijfel of al die assistentiesystemen daar veel aan veranderen.
Geplaatst: 30.09.2009 - 17:40
door bart simpson
ik zie in de US de 1e rechtzaak al tegen Volvo omdat de Volvo "niets deed", het legt "verantwoodelijkheden" bij de auto waar die bij de bestuurder horen
Geplaatst: 30.09.2009 - 18:49
door euerw
alle hulp op gebied van veiligheid is goed
Geplaatst: 30.09.2009 - 19:00
door Johan
Fulaks schreef:Johann schreef: Als een bestuurder zo dom is dat ie dat allemaal nodig heeft om op de weg te blijven dan mag ie eigenlijk helemaal niet meer achter het stuur zitten.
De nagel op de kop. Ik hoef die dingen niet, omdat ik vrees dat het de alertheid van de bestuurder niet ten goede komt. Ik heb zelf ogen en mijn hoofd kan door middel van mijn nek draaien ten opzichte van m'n romp, en bovendien heb ik drie spiegels op de auto zitten, en dat volstaat.
Maar je ziet inderdaad een hoop mensen achter het stuur die er duidelijk niet thuishoren, en ik betwijfel of al die assistentiesystemen daar veel aan veranderen.
Ik moet echter wel vaststellen dat het ongevraagd

aanwezige BLIS systeem in mijn S60 (onderdeel v.d. drivers edition) mij toch zeer welgevallig is.
Nu is het wel zo dat er alleen een lampje gaat branden, op piepjes zit ik ook niet wachten.
Geplaatst: 30.09.2009 - 19:02
door bart simpson
zit zelf op driver alert en BLIS zeker niet te wachten, vind adaptive CC grappig maar in de winter een onding
Geplaatst: 30.09.2009 - 22:18
door Richard V70
Waarom ervaar je het in de winter als een onding?
Geplaatst: 30.09.2009 - 22:26
door bart simpson
het werkt niet (net als blis) als het sneeuwt
Geplaatst: 01.10.2009 - 10:10
door diesel01
bart simpson schreef:het werkt niet (net als blis) als het sneeuwt
Oeps, voor een fabrikant uit een land waar het afentoe sneeuwt.
Geplaatst: 01.10.2009 - 10:13
door diesel01
bart simpson schreef:ik zie in de US de 1e rechtzaak al tegen Volvo omdat de Volvo "niets deed", het legt "verantwoodelijkheden" bij de auto waar die bij de bestuurder horen
Tja, daar dagen ze zelfs hun hond voor de rechter als die teveel trekt aan de riem.
Het zou mij niet verbazen dat je gelijk krijgt in dit verhaal.